Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Is er een manier om Twitch.tv te kijken op je televisie. Ik kan het op de pc en tablet (ipad) kijken maar wil lekker op de bank liggen en bijv Hearthstone, Starcraft of Diablo op een 50inch scherm kijken.

Dit is mijn tv pricewatch: Panasonic Viera TX-P50ST60E Zilver

heb geen laptop tot mijn beschikking (en heb ook niet de intentie om die aan te schaffen) ivm een hdmi kabel op de tv aansluiten.

verder heb ik nog
pricewatch: Samsung HW-F550
pricewatch: Samsung BD-F5500
pricewatch: WD TV Live (2011)

Ik zoek eigenlijk in eerste instantie dus een software matige oplossing. Een programma dat geinstalleerd kan worden bijv maar geen (ingewikkelde) server constructie of iets dergelijks. Ook hardware matig (kabels/apparatuur) liever niet als er een andere optie is.

[ Voor 13% gewijzigd door thewizard2006 op 06-10-2014 17:21 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Nee maar ik heb gewoon een smarttv. Volgens mij is dat toch meer een vervanging daarvan? En zoals gezegd liever geen hardware matige optie indien anders mogelijk. Daarnaast zie ik in de reviews dat hij nogal beperkt is en ook geen garantie dat ik twitch.tv kan kijken.

[ Voor 12% gewijzigd door thewizard2006 op 06-10-2014 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

thewizard2006 schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 17:25:
[...]

Nee maar ik heb gewoon een smarttv. Volgens mij is dat toch meer een vervanging daarvan? En zoals gezegd liever geen hardware matige optie indien anders mogelijk.
Behalve als je kan streamen van je PC naar je tv / decoder(s) dan zul je toch echt naar hardwarematig moeten gaan kijken. En dan zou de Chromecast erg goedkoop uitvallen in dat genre.

Maar als je met je smart tv naar twitch.tv gaat, kun je niet gewoon een stream kijken dus. Is er niet een app voor gemaakt toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:58
"Daarnaast zie ik in de reviews dat hij nogal beperkt is en ook geen garantie dat ik twitch.tv kan kijken."

Dan zou je ook de vraag kunnen stellen of iemand eens zou kunnen kijken of het mogelijk is om via de ChromeCast Twitch.tv te kijken.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

DonJunior schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 17:36:
"Daarnaast zie ik in de reviews dat hij nogal beperkt is en ook geen garantie dat ik twitch.tv kan kijken."

Dan zou je ook de vraag kunnen stellen of iemand eens zou kunnen kijken of het mogelijk is om via de ChromeCast Twitch.tv te kijken.
Dat kan: http://www.google.com/int...ices/chromecast/apps.html en dan rechts twitch in vullen. Zie je gelijk dat je die kan gebruiken.
Daarnaast kun je alles wat je in Google Chrome kijkt streamen naar je ChromeCast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik kijk regelmatig naar Twitch via de chromecast. Gaat prima.
Ik heb ook een smart tv, maar voor veel dingen als youtube, en soms ook Netflix gaat het sneller om via chromecast te kijken. (Al gebruik ik voor Netflix ook vaak de smart-tv app)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Wybo schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 17:47:
Ik kijk regelmatig naar Twitch via de chromecast. Gaat prima.
Ik heb ook een smart tv, maar voor veel dingen als youtube, en soms ook Netflix gaat het sneller om via chromecast te kijken. (Al gebruik ik voor Netflix ook vaak de smart-tv app)
Ok dan is er in ieder geval een valide hardware matige oplossing in de vorm van Chromecast.
Nu dan nog een goede software matige oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

thewizard2006 schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 18:08:
[...]

Ok dan is er in ieder geval een valide hardware matige oplossing in de vorm van Chromecast.
Nu dan nog een goede software matige oplossing :)
Ik denk dat je opzoek moet naar een softwarematige streaming oplossing(app?) die zou kunnen werken op jou decoders of je smart-tv. Anders dan dat zal het toch een Chromecast oid. moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
True schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 18:16:
[...]

Ik denk dat je opzoek moet naar een softwarematige streaming oplossing(app?) die zou kunnen werken op jou decoders of je smart-tv. Anders dan dat zal het toch een Chromecast oid. moeten worden.
Ja, vandaar ook dit topic :) Ik ben niet op de hoogte van zulke programma's of apps en kan mij dus niet voorstellen dat ik de enige ben die hier interesse in heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Omdat ik toch benieuwd was en enigszins teleurgesteld wat zo'n 'smart TV' wel allemaal NIET kon, even verder gezocht, misschien dat je hier wat aan hebt:

http://www.serviio.org/features
http://forum.serviio.org/viewtopic.php?f=20&t=9216

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
True schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 19:16:
Omdat ik toch benieuwd was en enigszins teleurgesteld wat zo'n 'smart TV' wel allemaal NIET kon, even verder gezocht, misschien dat je hier wat aan hebt:

http://www.serviio.org/features
http://forum.serviio.org/viewtopic.php?f=20&t=9216
tnx ik ga er eens mee aan de slag als ik vanmiddag thuis ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Helaas gisteren niet aan toe gekomen. Hopelijk dat ik vanavond wat kan knutselen. Moet wel zeggen dat de input wat tegenvalt. Had op het tweakers forum wel verwacht dat er wel meer interesse zou zijn hierin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thewizard2006 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 10:32:
Helaas gisteren niet aan toe gekomen. Hopelijk dat ik vanavond wat kan knutselen. Moet wel zeggen dat de input wat tegenvalt. Had op het tweakers forum wel verwacht dat er wel meer interesse zou zijn hierin :)
Zelf heb ik een Apple TV3 aan m'n tv geknoopt en geluid loopt via een versterker. Ik kan dan prima vanaf mijn iPad/iPhone op de TV Twitch streamen. Ondertussen kan je uiteraard de iPad gewoon blijven gebruiken voor andere toepassingen of chatten met de chat van de Twitch stream. Als je de stream op kwaliteit "source" zet dan is het echt prachtig om naar te kijken op je TV. (mits de streamer een beetje fatsoenlijke bitrate gebruikt)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2014 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xavento
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-08 10:15
thewizard2006 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 10:32:
Dat komt doordat de meeste hier apparaten voor twitch gebruiken. Het laatste wat de meeste willen is de software van de televisie gebruiken gezien dit erg traag en omslachtig is.

Zelf gebruik ik of de WiiU of de Xboxone ervoor, en mochten die niet werken hang ik desnoods wel een laptop o.i.d. aan de televisie of inderdaad Chromecast.

29/01/2019 EA Games: "We seek to bring choice, fairness, value and fun to our players in all our games."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:52

Rannasha

Does not compute.

XBMC heeft ook een Twitch-plugin, dus je kunt overwegen om een Raspberry Pi met XBMC als geimproviseerde media-speler te gebruiken. Is wel wat meer knutselwerk.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-08 08:38
Ik heb een Samsung 55HU7500 daar kan ik gewoon via de browser streams van Twitch.tv kijken. Heb je het al via de ingebouwde browser geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-08 15:30

PromWarMachine

Forsaken Archer

Ik ben Twitch addict. Kijk het op beide tv's, soms op tablet, vaak op pc en soms op de telefoon :)

PC, tablet & telefoon gebruik jij ook al.

Voor TV 1 gebruik ik XBMC via een Zodac. Hardwarematige oplossing dus. Sowieso is XBMC een dikke plus. Volgens mij heb ik jou in dat topic ook wel eens gezien? Misschien weet je dan niet dat er een Twitch.tv XBMC addon is :)

TV 2 is aangesloten op een Ouya, een goedkope console ($99) waar XBMC op kan draaien. Er is ook een native Ouya Twitch app.

Wat jij eigenlijk zoekt is het streamen van je tablet naar je TV.
Dat ben ik helaas zelf ook nog niet tegen gekomen..

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rannasha schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 10:46:
XBMC heeft ook een Twitch-plugin, dus je kunt overwegen om een Raspberry Pi met XBMC als geimproviseerde media-speler te gebruiken. Is wel wat meer knutselwerk.
De Twitch interface op XBMC is ook niet echt je van het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 10:48:
[...]

De Twitch interface op XBMC is ook niet echt je van het.
Toch is het zeker niet storend als je niet vaak van kanaal hoeft te wisselen.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PromWarMachine schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 10:49:
[...]

Toch is het zeker niet storend als je niet vaak van kanaal hoeft te wisselen.
Beetje offtopic maar wat me wel opviel is dat je in XBMC app niet perse hoeft aan te melden met een wachtwoord om je following channels te bekijken. Ik had voor de gein de naam van een bekende streamer (MANvsGAME) ingevuld en ik kan zo zien welke kanalen hij allemaal volgt. Geen idee of dit via normale wegen ook ergens te zien is(?) Ik ben het op de website in ieder geval nog niet tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 11:36:
[...]

Beetje offtopic maar wat me wel opviel is dat je in XBMC app niet perse hoeft aan te melden met een wachtwoord om je following channels te bekijken. Ik had voor de gein de naam van een bekende streamer (MANvsGAME) ingevuld en ik kan zo zien welke kanalen hij allemaal volgt. Geen idee of dit via normale wegen ook ergens te zien is(?) Ik ben het op de website in ieder geval nog niet tegengekomen.
offtopic:
Dat viel mij recentelijk ook op!
Toen heb ik het opgezocht en het is gewoon openbare informatie. Ook op de website.
http://www.twitch.tv/manvsgame/profile/following :)

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
BlacKstaR- schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 10:47:
Ik heb een Samsung 55HU7500 daar kan ik gewoon via de browser streams van Twitch.tv kijken. Heb je het al via de ingebouwde browser geprobeerd?
Ja maar dat wordt niet ondersteund. En de flashplayer voor de streams die nodig is en de pagina zelf.

XMBC ken ik niet. Is dat mogelijk met een Samsung Galaxy S4? En welke moet ik dan hebben. In de appstore staan er behoorlijk wat.

[ Voor 15% gewijzigd door thewizard2006 op 08-10-2014 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Inmiddels toch maar een chromecast besloten aan te schaffen. Zojuist geinstalleerd en ik kan twitch nu streamen via mijn ipad en S4. Dus dat is mooi. Echter zag ik wel dat het geluid behoorlijk out of sync was via twitch (was wel via de source kwaliteit, nog niet gekeken via high bedenk ik mij net). Iemand die dit herkent en de oplossing wellicht heeft? Via Youtube op 1080p was het geluid wel in sync met het beeld

Pagina: 1