Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Popcorn time limiteren op TL-WR1043ND v2

Pagina: 1
Acties:

• RadioKies
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

Topicstarter
Hallo,

Hoera, popcorn time is uit voor Android en je kan casten naar ChromeCast! Heel erg leuk en fijn allemaal, maar sinds iedereen in mijn huis weet dat dat kan zijn ze steeds alle bandbreedte weg aan het trekken omdat de Android app geen up/down/connecties limiet instellingen heeft. Hoe kan ik ervoor zorgen dat specifiek PopcornTime gelimiteerd wordt zodat men ook nog fatsoenlijk kan browsen en een spel online kan spelen.

Ik heb een TL-WR1043ND v2 router met standaard firmware 3.17.38 Build 140613 Rel.55867n.
Ik weet welke mac adressen de telefoons/tablets hebben, mocht dat helpen.
Mijn internet verbinding is maar een ~26mbit lijn.

Ik heb overigens geen ervaring met deze router (hij is net nieuw in huis) en geen ervaring met dingen zoals QoS, maar neem aan dat ik daar wat mee moet gaan doen. Google/GoT zoekopdrachten met de routernaam icm popcorn time kom ik nergens bij uit.

Kan iemand mij op weg helpen, wat kan ik doen?
voordat ik met een hamer de router/modem bewerk zodat niemand dan maar internet heeft

Bij voorbaat dank.

PS: des noods limiteer ik maar al het internet voor iedereen gelijk ongeacht wat ze willen.

[ Voor 6% gewijzigd door RadioKies op 06-10-2014 17:17 ]

Curse your sudden but inevitable betrayal!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:28
kun je niet per client een maximale bandbreedte instellen? eventueel op MAC basis?

• RadioKies
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

Topicstarter
Niet wat ik zo zie,

Ik zie volgensmij wel de mogelijkheid om een IP range te limiteren onder "bandwidth control" en dan rules list (denk ik). Lijkt mij dat ik dan de MACs moet pakken en daar een vast IP aan moet koppelen. Als ik dat gedaan heb die IP's gebruiken om te limiteren. Of ik zie/begrijp dat verkeerd, routers zijn niet echt mijn specialiteit en ben bang dat voor ik het weet meer kwaad doe dan goed.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Dat werkt, maar je moet er wel rekening mee houden dat niet alleen het popcorn time verkeer op die manier wordt gelimiteerd. Als je met 10 clients zit en je stelt een max. egress bandwidth van 3 Mbps (10*3=30Mbps, de snelheid van je internetverbinding) in, ga je gegarandeerd klachten krijgen omdat niemand nog meer dan 3Mbps haalt (zelfs niet wanneer niemand anders actief is).

[ Voor 14% gewijzigd door Petervanakelyen op 06-10-2014 17:56 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• RadioKies
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

Topicstarter
Ik ga er morgen eens mee spelen wanneer er niemand thuis is.
Zijn overigens 2 anderen in huis, waarbij ze of de tablet of de telefoon gebruiken. Zal niet meteen een strop om doen, maar als ik een max van 10 geef per mac moet dat wel kunnen.

[ Voor 60% gewijzigd door RadioKies op 06-10-2014 19:23 ]

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:52
Weet je zeker dat de bandbreedte op is en niet je router vo/traag door het aantal openstaande verbindingen? (Torrents)

Anders vraag ze sd materiaal te kijken :)

CISSP! Drop your encryption keys!

• RadioKies
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

Topicstarter
Het is idd niet alleen een kwestie van bandbreedte, ook de verbindingen zijn te veel. Echter de hoeveelheid verbindingen aanpassen is helemaal geen optie voor te vinden, eerst maar eens kijken of bandbreedte aanpassen werkt aangezien ook de volle snelheid wordt weggetrokken.

Op mijn vorige router (Linksys WL500g) had ik DD-WRT staan, daar kon je de hoeveelheid connecties omhoogschroeven, maar niet beperken per apparaat. Een soortgelijke optie zit niet op die TP link.

Ze kijken al "sd" door 720p bestanden te nemen die niet boven 2gb uitkomen. Maar zelfs als ze bestanden van 600mb zouden nemen trekt Popcorn time de boel leeg om zsm de film gebuffert te hebben.

Probleem is dat je een poos je internet kwijt bent en als ze steeds weer de ene na de andere aanzetten of tussendoor veranderen van content je dan weer een piek hebt. Heel vervelend als je bijv online bezig bent met mailen, shoppen, youtube of iets aan het gamen bent met vrienden/Tweakers.

-edit update- 08-10-2014
Gisteren bezig geweest de boel in te stellen, benieuwd hoe het zal vergaan.

-edit 2- 10-10-2014
Behalve dat UPC ongerelateerd er gisteravond mee op hield heb ik geen last meer gehad. So far so good dus.

[ Voor 10% gewijzigd door RadioKies op 10-10-2014 10:19 ]

Pagina: 1