Hallon.
Ik ben op zoek naar goede onderdelen voor mijn nieuwe PC. Ik hoop dat ik hier terecht kan voor wat advies.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag goed kunnen gamen. De allernieuwste spellen van 2017 hoeft hij niet te kunnen draaien, maar ik wil wel gewoon prima kunnen gamen zonder problemen. Ik wil voor school Adobe programma's gaan gebruiken; Illustrator, Photoshop, Indesign, After Effects enz. Ook wil ik mij bezig gaan houden met animeren, namelijk met Cinema4D. En dat is volgens mij nog best wel een aardig zwaar programma. Om een beetje de tijd te doden maak ik vaak muziek in FL Studio/Ableton.
Al deze software kunnen draaien zonder problemen is dus een must..
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn max prijs is wel 650 euro.. Als het echt moet kan de prijs wel overschreden worden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nope.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb daar eerlijk gezegd de ballen verstand van..
Daarom jullie hulp
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Wederom weet ik dat niet zo goed.. Wat goed is en wat niet..
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een zuinige PC zou niet erg zijn.. Een snelle ook niet.. Maar dat spreekt voor zich denk ik
Oh, en een computer die lang mee gaat.
Ga je overklokken?
Wat is overklokken? Ik weet niet echt wat het is, dus ik denk het niet.
Ik heb nu dit;
Ik zit eigenlijk over mijn budget heen, dus zou dit goedkoper kunnen? En sluit alles goed op elkaar aan? Zijn dit goede merken? Zijn er dingen overbodig of mis ik dingen?
In plaats van de videokaart die ik nu heb, zag ik deze bij vraag & aanbod. V&A aangeboden: Club3D Radeon HD 7950 '13Series
Het scheelt wel, maar is de kaart ook beter (voor wat ik wil)?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag goed kunnen gamen. De allernieuwste spellen van 2017 hoeft hij niet te kunnen draaien, maar ik wil wel gewoon prima kunnen gamen zonder problemen. Ik wil voor school Adobe programma's gaan gebruiken; Illustrator, Photoshop, Indesign, After Effects enz. Ook wil ik mij bezig gaan houden met animeren, namelijk met Cinema4D. En dat is volgens mij nog best wel een aardig zwaar programma. Om een beetje de tijd te doden maak ik vaak muziek in FL Studio/Ableton.
Al deze software kunnen draaien zonder problemen is dus een must..
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn max prijs is wel 650 euro.. Als het echt moet kan de prijs wel overschreden worden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nope.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb daar eerlijk gezegd de ballen verstand van..
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Wederom weet ik dat niet zo goed.. Wat goed is en wat niet..
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een zuinige PC zou niet erg zijn.. Een snelle ook niet.. Maar dat spreekt voor zich denk ik
Oh, en een computer die lang mee gaat.
Ga je overklokken?
Wat is overklokken? Ik weet niet echt wat het is, dus ik denk het niet.
Ik heb nu dit;
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD FX-8350 Black Edition | € 153,- | € 153,- |
| 1 | MSI 970 Gaming | € 90,50 | € 90,50 |
| 1 | MSI Radeon R9 270X GAMING 2G ITX | € 172,50 | € 172,50 |
| 1 | Seagate Desktop HDD, 1TB | € 47,40 | € 47,40 |
| 1 | Cooler Master N300 (KKN1, closed) | € 30,50 | € 30,50 |
| 1 | Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth | € 23,45 | € 23,45 |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 34,95 | € 34,95 |
| 1 | Crucial CT102464BA160B | € 62,95 | € 62,95 |
| 1 | Corsair CX750M | € 79,99 | € 79,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 695,24 | |
Ik zit eigenlijk over mijn budget heen, dus zou dit goedkoper kunnen? En sluit alles goed op elkaar aan? Zijn dit goede merken? Zijn er dingen overbodig of mis ik dingen?
In plaats van de videokaart die ik nu heb, zag ik deze bij vraag & aanbod. V&A aangeboden: Club3D Radeon HD 7950 '13Series
Het scheelt wel, maar is de kaart ook beter (voor wat ik wil)?