AdMob account afgeslote wegens frauduleuze praktijken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Sinds een tijdje maak ik apps voor Windows Phone - als hobby.

Om te kijken of ik toch niet wat geld kon verdienen ermee, heb ik een AdMob account (Google AdSense) aangemaakt en twee van mijn apps voorzien van een advertentie in de "footer" van de app.

Na één maand heb ik daarmee ongeveer 10 eurocent verdiend :p

Het was / is echter een experiment / hobby, dus het gaat niet om de cijfers... echter, vanochtend viel het me op dat mijn twee apps geen ads meer serveren van Google;

Ik heb zelf een script geschreven dat om de 60 seconden een ander netwerk selecteert voor de advertenties;

Eerst zie je een advertentie van Google (AdMob) en na 60 seconden verdwijnt die uit beeld en maakt plaats voor een advertentie van PubCenter (Microsoft). Die van Microsoft laden sowieso bijna nooit (ze hebben geen aanbod van adverteerders, volgens mij... de "fill rate" is nog niet eens 10%). En die van Google werden dus helemaal niet getoond.

Toen ik wilde inloggen bij AdMob om te zien of er een storing was, werd ik direct uit de site gegooid; "Forbidden Access - you are not allowed here!!1!" stond er... (inclusief die kinderachtige "1" bij de uitroeptekens).

Cookies geleegd, browser verwisseld - maar ik bleef zonder melding uit de site gegooid worden... toen ik mijn emailadres controleerde dat gekoppeld was aan het AdMob account werd het me duidelijk;

Google had "frauduleus" gedrag gedetecteerd bij mijn apps en dus hebben ze mijn account direct, zonder waarschuwing en exacte opgaaf van reden, geannuleerd (daar gaat mijn 10 cent!).

Aan het bedrag kan je al wel zien dat ik nauwelijks gebruikers / traffic / clicks / views heb gehad die maand... dus de vraag is;

Heeft iemand dit zelf wel eens meegemaakt en / of heeft iemand een idee van wat dat "frauduleuze" gedrag kan zijn geweest?

Het enige dat ik weet, is dat ik mijn apps vaak test / debug en dan natuurlijk ook de ads inlaat; relatief heeft mijn IP adres dus veel views op haar naam staan (maar ik klik niet op de ads, hooguit 1 of 2x om te zien wat er gebeurd).

PubCenter kan je makkelijk debuggen met "test_client" als #ID voor hun ad - maar Google biedt dat niet (voor Windows Phone, sowieso een crapy SDK bieden ze daar).

Ik heb al wel appeal ingediend en zal bij het debuggen vanuit huis die Google Ads voortaan disablen (als ik ooit al toegang krijg), maar blijf wel met de vraag zitten wat er dan fout is gegaan...

Voor het zelfde geld kan "iemand" mij natuurlijk pesten, 100x op een ad klikken vanaf de andere kant van de wereld en daarmee makkelijk de "concurrent" uitschakelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meeloow
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-01-2022
Ik weet niet of de regelgeving exact hetzelfde is bij AdMob, maar AdSense heeft specifiek heel strenge regels om fraude tegen te gaan. Je mag absoluut niet met hetzelfde IP op de ads klikken, zelfs niet om te testen.

Als ik het goed begrijp heb je dit meerdere malen toch gedaan. Ik zou proberen contact op te nemen en eerlijk uitleggen dat het niet je insteek was om zelf adclicks te genereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Hi,

AdMob is onderdeel van AdSense, volgens mij... ik had een oude Android-App met AdSense keywords en die is overgegaan in AdMob.

Welgeteld heb ik 2x op een advertentie geklikt...

Na één maand had ik dus (met twee apps waar de advertenties in draaiden) maar liefst 10 eurocent verdient.

Relatief heb ik dus (waarschijnlijk) 100% van de ad-click gegenereerd, maar qua getallen gaat het nergens over; hooguit 1000 impressies, 10 cent opbrengst en 2 clicks...

Ik begrijp dat ze zeer streng moeten optreden - maar in dit geval gaat het nergens over, ik heb meer dan 100 uur aan de apps gewerkt, daar dan 10 cent mee verdient en niet meer dan 100 downloads gegenereerd...

[ Voor 26% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 07-10-2014 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Je kan hier wel je betoog doen maar niemand er echt iets aan kan doen behalve google. Dus, contact opnemen met google.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Thx - contact heb ik al opgenomen, ik vroeg me alleen af of iemand hier ook zo'n ervaring had gehad.

Wat ik elders lees, is dat de ban levenslang is en een reactie zelden tot nooit komt - sommige zijn zelfs 6 jaar bezig geweest, elke maand een klacht indienen om hun account terug te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijndoes
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-10 18:35
Heb geen ervaring met adMob maar wel een dergelijke zelfde ervaring met adSense en ik kan je vertellen dat je kansloos bent.

Ik heb een hobbysite waar ik op een gegeven moment advertenties op zette. Een enthousiaste gebruiker wilde me steunen en deed een oproep om regelmatig te klikken op de advertenties. Ik heb gelijk een bericht geplaatst dat dat niet de bedoeling was maar op dat moment hadden een aantal gebruikers al 5/6x achter elkaar op de ads geklikt.

Een week later werd ik ook geblokkeerd vanwege frauduleuze praktijken. Ik heb het uitgelegd , links naar het topic op mn forum erbij gezet en aangegeven dat dit niet meer zou gebeuren en dat ik uiteraard bereid was om het tot dan toe verdiende geld in te leveren. De laatste week was dit ook niet meer gebeurd dus ze konden zien dat m'n berichtje effect had gehad. Dit interesseerde ze helemaal niks en de enige reactie die ik elke keer kreeg was "we hebben uw situatie bekeken en helaas kunnen we niks voor u doen."

Je zou misschien verwachten dat je na x aantal jaar weer mag maar nee de ban is levenslang en voor al je accounts, al je sites, al je apps etc.

Als je op zoek gaat zie je dat dit soort dingen regelmatig voorkomen. Mensen worden voor het minste of geringste levenslang geband zonder enige waarschuwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rprp
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-10 14:42
Vergeet het maar, ik heb ooit eens een mooi maandsalaris overgehouden een AdSense en na een jaar trok Google de stekker eruit met dezelfde reden. Dit is in 2012 gebeurd en sindsdien heb ik paar keer bezwaar aangetekend zonder resultaat. Er wordt ook nergens precies aangegeven wat de werkelijke oorzaak is.

Google maakt verder ook nergens onderscheid in. De kosten via AdWords waren namelijk tien keer zo hoog dan de opbrengsten in AdSense. Een nieuw account aanmaken helpt ook niks want je wordt gewoon niet meer geaccepteerd.

Vreselijke voorwaarden wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13-10 11:58
ik weet niet hoe je een account aan moet maken, maar het moet toch niet zo moeilijk zijn een andere aan te maken. ik bedoel ik kan nu ook een account aanmaken dan weten ze toch niet dat ik dat ben of jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Een hele onverwachte ontwikkeling (ik had de horror-verhalen ook gelezen, dat je kansloos staat)... maar mijn account is (binnen 48 uur na de ban) weer in ere hersteld :)

"Thank you for clarifying your situation. We have reviewed your appeal and have reinstated your account, effective immediately. There will be a delay of up to 48 hours before ads start displaying on your site(s), mobile app(s), or YouTube channel(s) again."

Ondanks dat de advertenties niet(s) opleverden, ben ik toch blij dat ik weer kan kijken of ik - op lange termijn - een verdienmodel in mijn apps kan brengen, op deze manier.

Natuurlijk kan ik alleen voor mezelf praten, dus ik weet niet waarom ik zo snel weer ben toegelaten.

Echter, ik ben een hele kleine developer, heb maar 2 apps met Google Ads (nog maar één op dit moment) en had het programma ook nog maar een week of 3, 4 draaien (dus nauwelijks omzet / traffic / clicks).

Waarom ik gebanned ben, weet alleen Google- maar ik heb wel een vermoeden;

Ik was een app aan het ontwikkelen (Halloween Radio) en die crashede voortdurend als ik een Google Ad inlaadde... zelfs zo erg dat de hele telefoon bevroor, keiharde reset moest krijgen, etc... en dat keer op keer op keer (tijdens het debuggen).

Enige dat ik me kan voorstellen is dus dat dit heel veel false positives heeft opgeleverd (24 uur na het debuggen kreeg ik de ban).

Ik heb deze bug (of in ieder geval de geconstateerde werkwijze) ook uitgelegd in mijn appeal bij Google en wellicht erkennen ze dat dit een reden geweest kan zijn...

Dus mijn tip voor anderen is; probeer niet al te emotioneel te reageren (al baalde ik flink) en benader het rationeel; er is iets mis gegaan en als je kan onderbouwen wat dat geweest is, is het voor Google ook makkelijker je weer te white-listen.

Dan nog is het extreem snel, binnen 48 uur weer actief... ik heb verhalen gelezen van mensen die 6 jaar lang bezig zijn geweest, en elke maand vragen of ze weer toegelaten kunnen worden (maar meestal hadden die ook dingen gedaan die echt niet konden - in mijn geval heb ik iig. niets bewust foutief gedaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
thedon46 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 12:49:
ik weet niet hoe je een account aan moet maken, maar het moet toch niet zo moeilijk zijn een andere aan te maken. ik bedoel ik kan nu ook een account aanmaken dan weten ze toch niet dat ik dat ben of jij?
Klopt, maar je kan (als je eenmaal een ban hebt) niet onder een ander account op dezelfde site / in dezelfde app nog reclame maken via hun netwerk... en je gaat op naams-niveau een verband aan met Google, oa. Sofi-nr / bank-nr / etc...

Dus je kan wel een ander telefoonnummer gebruiken, ander IP-adres, ander mailadres - maar als het op uitbetalen aankomt, moet je toch kenbaar maken wie je echt bent.

Ik heb gelezen dat sommige mensen een nieuwe B.V. (of equivalent in het buitenland) hebben opgezet, om dan niet op persoonlijke titel uitbetaald te worden- maar op een zakenrekening...

Ergens snap ik Google ook wel - je kan zelfs AdMob Accounts kopen op de zwarte markt (5 tot 30 USD) voor als je zelf een ban hebt... dus Google probeert haar adverteerders en eigen verdienmodel te beschermen.

Persoonlijk zag ik liever een systeem als three strikes out, dan in 1x een ban - maar ik ben Google niet :) [ik kan ook heel slecht vinden].

[ Voor 5% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 07-10-2014 23:05 ]

Pagina: 1