Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franz24
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-05 08:19
Goedenmiddag,

Ik heb de Samsung SyncMaster S27A550H en ik heb deze sinds 13 augustus 2012.
Sinds ongeveer een halfjaar is er echter iets vreemds aan de hand met deze monitor.

De problemen:
- Het scherm gaat om de +- 5 minuten heel even zwart en dan weer aan. Hierna verandert het scherm van kleurmodus, waarbij meestal "Store Mode" in beeld komt. Het contrast, de kleuren, etc veranderen hierbij zo extreem dat het meestal pijnlijk voor de ogen is.
- Net nadat de monitor is ingeschakeld stoppen alle knopjes met werken. De enige manier om de monitor uit/in te schakelen is dan dus ook de stroom eraf halen/er weer opzetten. Instellingen veranderen is niet te doen omdat de knopjes het maar +- 10 seconden doen
- Een van de menu knopjes wordt soms opeens zonder dat ik iets doe ingedrukt waardoor opeens mijn helderheid verandert of hij door de verschillende milieubesparingsmodus scrollt, dit duurt meestal ongeveer een minuut. Ook in dit geval reageren geen van de knopjes.
- Willekeurige instellingen gaan aan en uit.
- Het scherm wordt helemaal zwart en gaat uit. Dit gebeurde een tijd geleden heel regelmatig, maar nu gelukkig bijna nooit meer. Het aan/uit-knopje reageert dan helemaal niet meer en de enige manier om hem weer aan te krijgen is de stroomkabel eruit halen en er weer indoen en dan het scherm weer aanzetten.

Wat ik heb geprobeerd:
- De stroom er voor een lange tijd af om zo alles te resetten
- De firmware van de monitor updaten met behulp van een VGA kabel (ik gebruik normaal een HDMI kabel)

Ik heb verder nergens op internet een handleiding voor deze monitor kunnen vinden, dus hem uit elkaar schroeven zit er helaas nog niet in. Ook heb ik overal gezocht naar vergelijkbare problemen maar ik heb helaas niets kunnen vinden.

Daarom vraag ik het dus nu hier, heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen en hoe het opgelost kan worden?

Alvast bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enki
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-01 13:41
Ik vrees dat dit een typisch geval van "einde oefening" is... ;w

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franz24
Heel jammer, het beeld is verder nog in orde dus zou zonde zijn om na +- 2 jaar een nieuwe te moeten kopen door dit soort vervelende problemen. Verwacht van een monitor toch wel dat hij iets langer meegaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enki
Franz24 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 15:31:
Verwacht van een monitor toch wel dat hij iets langer meegaat ;)
Daar heb je helemaal gelijk in: theoretisch zou je kunnen aankaarten bij je leverancier dat van een monitor verondersteld mag worden dat ie langer meegaat dan twee jaar. Maar of je veel kans maakt... :|

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-06 20:09

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Probeer gewoon rechtstreeks bij Samsung garantie te claimen, en terwijl je daar mee bezig bent ga ook bij de winkel waar je hem aangeschaft hebt een poging wagen.

Ik heb hier 2 Benq FPS914+ 19" 4:3 (oid) waar ik 5 jaar garantie op had, 1 daarvan ging kapot na 4 jaar 7 maanden (backlight defect) en binnen 2 dagen kreeg ik een nieuwe en oude ingeleverd (sindsdien koop ik ook alleen maar Benq).

Niet geschoten is altijd mis :P

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schlumpie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-12-2023

Schlumpie

Professioneel prutser

Ik heb een vermoeden dat je condensatoren vervangen moeten worden. Als je hem opent zie je dat meteen.

Verstuurd vanaf mijn magnetron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gschiet
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-06 14:09
Ik heb Hetzelfde probleem gehad met een Samsung t200, voeding was toen stuk(intern). Nu alweer 2 weken aan het wachten op een antwoord van alternate omdat mijn LG IPS277L-BN hetzelfde doet :(

meteen opsturen die handel, misschien krijg je nog garantie aangezien het al een halfjaar zo gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franz24
Iedereen bedankt voor de reacties! Ik neem morgen contact op met Samsung om te kijken of ze nog wat voor me kunnen doen. :)
Iemand enige idee hoeveel het vervangen van condensatoren ongeveer zou kunnen kosten als blijkt dat ik geen garantie meer heb? (ik kan nergens vinden hoeveel jaar er op dit scherm zat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schlumpie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-12-2023

Schlumpie

Professioneel prutser

Als je het zelf doet zit je onder de 10 euro. Condensatoren kosten iets van 1 euro per stuk.

Verstuurd vanaf mijn magnetron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enki
Zelf doen zou voor sommigen misschien een optie zijn, maar ik doe het niet meer.

Zo'n 10 jaar geleden eens een hagelnieuwe 17" TFT Compaq (ja, dat bestond toen nog) uit elkaar gehaald omdat er van die bloedirritante onweersvliegjes achter het beeldscherm gekropen waren.... :(

Ik kreeg die duivelse beestjes er wel uit, maar vervolgens never-nooit meer het scherm in elkaar. Met twee man een dag bezig geweest, voordat we het zwaar gefrustreerd maar opgaven.

Hoppa, € 1.000,- naar de ballen... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royk800i
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
Ik heb hetzelfde probleem met mijn Samsung SyncMaster P2770. Het scherm gaat random aan en uit, ik heb contact opgenomen met Samsung die zeggen dat het aan waarschijnlijk aan de touchknopjes ligt. Advies was met ontvetter schoonmaken dit heeft niet geholpen dus voor mijn monitor helaas einde oefening (3 jaar oud).
Pagina: 1