Ochtendspits van Almere naar Nieuwegein

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Aanstaande woensdag moet ik tussen half 9 en 9 uur in Nieuwegein zijn en vertrek ik uit Almere.

Aangezien ik normaal gewend ben om vanuit Houten naar Hilversum/Huizen te rijden weet ik dat de A27 van Hilversum t/m Utrecht een absolute ramp is.

Is het slimmer om ipv A27 -> A12 te rijden via de A6 -> A1 -> A9 -> A2 -> A12? Normaal gesproken is via de A2 10 minuten langer rijden, maar volgens mij heb ik dan veel minder last van de spits.

Zijn hier km vreters of forenzen die dit traject goed kennen en weten welke route ik het beste kan volgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

http://tomtom.com/livetraffic :Y)

Specifieker:
http://routes.tomtom.com/....9167023&zoom=9&map=basic

[ Voor 77% gewijzigd door Hooglander1 op 06-10-2014 15:31 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:06
Puur op gevoel zou ik zeggen dat A6 -> A1 een vergelijkbare ramp is als A27 Hilversum t/m Utrecht.
Is ondertussen wel wat jaren geleden dat ik dagelijks A6 -> A1 reed en die ramp van dichtbij meemaakte, tegenwoordig ga ik richting het noorden via de A6 maar zie nog steeds regelmatig het verkeer A6 -> A1 ter hoogte van Almere Buiten waar ik erop draai langzaam rijden of in de file staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:05

Tomatoman

Fulltime prutser

Deveon schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 15:28:
Aangezien ik normaal gewend ben om vanuit Houten naar Hilversum/Huizen te rijden weet ik dat de A27 van Hilversum t/m Utrecht een absolute ramp is.
Niet zo overdrijven hoor. Ik rijd 's ochtends vaak via knooppunt Almere (het einde van de A27) naar Breda (het begin van de A27) of Utrecht. Reken gewoon 20 minuten extra reistijd voor reguliere vertraging tijdens de spits plus voldoende marge voor bijzondere gevallen (ongelukken). Omrijden heeft weinig zin.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 620028

vanuit Zuiden richting Almere ben je zo. Niemand die richting die stad gaat smorgens kwam ik laatst achter haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:26

JT

VETAK y0

A6 vanaf Almere tot aan Diemen is ook geen pretje als het een beroerde ochtend is. Kan zomaar 10+ km staan. Denk dat je er weinig mee wint.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Half 9/9 uur is gegarandeerd file. Gewoon zorgen dat je ruim op tijd vertrekt. Zelf rijdt ik altijd via de A27, heb niet het gevoel dat A6 A1 een betere optie is (Ik begin overigens expres vroeger). Tenzij er een ongeluk op de A27 heeft plaatsgevonden.

[ Voor 7% gewijzigd door Dj-sannieboy op 06-10-2014 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Trein?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:47
Het scheelt wel dat je op een woensdag gaat, dan is het meestal wel iets rustiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Bedankt voor de reacties allemaal. Ik was er binnen een uurtje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-07 13:29

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Dan is nu natuurlijk wel iedereen heel erg benieuwd hoe je gereden bent.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Ik heb gewoon de route via de A27 gereden. De file viel me eigenlijk reuze mee. In de avondspits ben ik meestal langer onderweg tussen Hilversum en net voorbij Utrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:27

DropjesLover

Dit dus ->

Misschien heel stomme optie, maar... Pak de trein? :P

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Denk niet dat-ie daar nu nog wat aan heeft, hij moest vanochtend onderweg.... ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:29
Ik heb nog nooit van een treinverbinding gehoord van Almere naar Nieuwegein.
Denk Almere - Utrecht dat je al bijna een uur onderweg bent.
Dan ben je op Utrecht centraal moet je naar 1 van de 3 verschillende busstations (sowieso 5-10min lopen).
Dan moet je nog 20 minuten met de bus ongeveer of tram.

Dan ben je dus anderhalf uur onderweg en niet eens van huis tot huis.
Trein is nooit een goede optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:27

DropjesLover

Dit dus ->

Oh ja, Nieuwegein heeft geen station. Ik dacht even van wel, mea culpa

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
DropjesLover schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 12:24:
Misschien heel stomme optie, maar... Pak de trein? :P
De trein is voor mij nog nooit een waardig alternatief geweest, maar ik woon dan ook niet op loop- of fietsafstand van een centraal station. Het overstappen is altijd killing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

nieuwegein heeft alleen een busstation en een aantal tramhaltes.
treinen doen we hier niet aan... zouden ze ook gewoon moeten afschaffen dat hele OV... zo incourant en compleet doorgeslagen. Gewoon lekker op 2 of 4 wielen ;). Prima bereikbaar vanuit alle richtingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3M1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-06 23:17
Joostje123 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 12:31:
Dan ben je op Utrecht centraal moet je naar 1 van de 3 verschillende busstations (sowieso 5-10min lopen).

Naar Utrecht Centraal en dan de snel tram - gaat heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:38
Zolang het geen dinsdag of donderdag is, kom je er gemakkelijk doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-07 10:55
Joostje123 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 12:31:

Dit verbaasde mij dus ook. Compleet van de scope van het topic af, maar ik wil dit toch ergens zeggen.

Ik ben sinds September student aan de Haagse Hogeschool in Zoetermeer (Dutch Innovation Factory). Ik ben in Augustus jarig, dus kinderbijslag stopt in kwartaal 4 van 2014 en gaat dus vanaf Oktober 2014 mijn stufi in. Omdat je studentenreisproduct pas ingaat vanaf 15 September, moest ik van 2 tot 15 September op eigen kosten rijden.

Het traject Naarden-Bussum -> Zoetermeer en terug kost dagelijks 21,60 (volgens mij, in ieder geval rond de 22 euro). Dan ben ik nog niet op locatie, dan moet ik nog 20 minuten lopen of de bus nemen en dan nog 15 minuten lopen. Daarbij komt dat het dus makkelijker is om tot Den Haag door te rijden en vanaf daar de Arriva Qliner te nemen. Dit kost het traject Zoetermeer Oost -> Den Haag Centraal extra, plus de Qliner à 3,56€. Uiteindelijk kwam ik per dag uit rond de €28 op en neer. Trein duurt ruim 1,5 uur, en dan nog een halfuur bus. Dagelijks ben ik 4 uur onderweg, excl. wachttijd.

Toevallig heb ik een oma die half in Amerika en half in Nederland woont, waarvan de auto (Opel Agila 1.2) het grootste gedeelte van het jaar stilstaat. Na een belletje heb ik maar geregeld dat ik haar auto mee kan nemen op en neer naar Zoetermeer, want een Agila rijdt ongeveer 15km/L. Ik reed dus voor een euro of €12-15 per dag op en neer naar Zoetermeer, terwijl dat met de trein tweemaal zo duur is, tweemaal zo lang duurt en minder comfortabel zit (geen gegarandeerde zitplek). Plus, ik heb een vervoersmiddel bij de school staan. Stel, ik iemand afzetten op een metrostation of ik moet even het dorp in, dan gaat dat heel eenvoudig.

Wat is nou precies het idee van het OV in Nederland? Het is voor een enkel persoon goedkoper om met een auto te gaan, laat staan als ik ga carpoolen. Daarbij is het comfort vele malen hoger en ben je sneller, zelfs met de spits.

Zoals al eerder wordt vermeld, reizen per OV is gewoon langzamer en in de spits minder wenselijk dan gewoon lekker in de auto zitten, met je eigen radio/muziek en zonder een bak omgevingslawaai. Het is dat het gratis is om te reizen met de trein, anders zou ik nu zeker weten nog steeds dagelijks met de auto gaan. Het is werkelijk van den zotte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi2
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
naarden 4ever schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 23:37:
Wat is nou precies het idee van het OV in Nederland? Het is voor een enkel persoon goedkoper om met een auto te gaan
Als je je oma's auto voor niks meekrijgt tenminste.
Het is dat het gratis is om te reizen met de trein
Jouw gratis trein bestaat ook niet; gratis betekent dat iemand anders voor je betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:40

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

asmi2 schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 08:07:
[...]
Als je je oma's auto voor niks meekrijgt tenminste.
Overdrijven is ook een vak.

Nee, je gaat geen splinternieuwe middenklasser kunnen rijden voor hetzelde geld als OV, maar zeker als het om een vrij aanzienlijk aantal km gaat (in dit voorbeeld meer dan 100km/dag, dat is alleen al woon-werk al 27k/j) zul je met een zuinige bak vrij snel in de buurt komen zo niet eronder komen.
[...]

Jouw gratis trein bestaat ook niet; gratis betekent dat iemand anders voor je betaalt.
Correct. Dat doen we allemaal - mede om de snelwegen te ontlasten zodat ook degenen die nooit een voet in trein zetten voordeel erbij hebben.

Of volledig gratis OV op nationale schaal echt haalbaar is, is een tweede, maar het is wel degelijk in ons aller belang, OV-reiziger of niet, dat er een goede, bruikbare OV is, en dat is geld waard.

Overigens is NL OV helemaal zo slecht niet, het is vooral NL sport om erop te mopperen :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1