Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-05 17:55
Nu de nieuwe iPhones alweer een tijdje worden geleverd in NL, vraag ik me of het wellicht leuk is om suggesties voor compatible apps met elkaar te delen, dus:

Welke app's gebruik jij welke al geschikt zijn voor de grotere schermen en op welke updates zit jij nog met smart te wachten?

Ikzelf heb nog geen iPhone 6(+) deze is nog onderweg, maar het topic lijkt me nuttig ter inspiratie.

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baxstar
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-10-2022
Ik heb mijn iphone 6 nu echt net binnen maar apps zoals Snapchat, Whatsapp en Facebook scalen nog niet goed met Iphone 6.. Moeten de ontwikkelaars dit nog updaten of heb ik een instelling verkeerd staan?

Casper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
Nee jij doet niks verkeerd, het gros van de apps moet nog geüpdate worden voor de grotere schermen. Ik wacht zelf nog op:

- Whatsapp
- Facebook
- Nu.nl
- Telegraaf
- Gmail
- My Vodafone
- Twitter
- iCulture
- OMT
- Spotify
- Youtube
- Dropbox
- TomTom

Uiteraard moeten alle apps een update krijgen, maar bovenstaande apps gebruik ik dagelijks en zie ik dus het liefst zo snel mogelijk geüpdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baxstar
Aiii.. Oke nog even geduld dan maar. Wel gaar dat dat altijd een tijdje duurt. Je zou toch zeggen dat je als ontwikkelaar als een gek achteraan gaat om zoiets zo snel mogelijk te fixen.

Casper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

FaceBook Messenger is volgens mij wel al geupdate...
Het toetsenbord is niet zo achterlijk groot en je ziet meer op je scherm (schaalt dus niet alles op).

/EDIT -> ja dus:

What's New in Version 13.0

Now updated for iPhone 6

[ Voor 20% gewijzigd door Tha BasZ op 06-10-2014 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baxstar
Ik kom nu dit tegen:

http://www.reddit.com/r/i..._for_iphone_6_and_6_plus/

Beter komt deze een beetje snel uit.

Casper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
Tha BasZ schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 15:42:
FaceBook Messenger is volgens mij wel al geupdate...
Het toetsenbord is niet zo achterlijk groot en je ziet meer op je scherm (schaalt dus niet alles op).

/EDIT -> ja dus:

What's New in Version 13.0

Now updated for iPhone 6
Messenger heeft de update al gehad idd, maar de gewone facebook app niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimiferrari
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:34
heb even gekeken welke apps ik gebruik en al een update hebben gehad naar de iPhone6/+:

Tweetbot
Forza football
Airvideo HD

dit zijn ze allemaal. Heb 81 apps erop staan. Echt snel gaat het volgens mij niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
crazylegs schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 15:40:
Nee jij doet niks verkeerd, het gros van de apps moet nog geüpdate worden voor de grotere schermen. Ik wacht zelf nog op:

knip
- iCulture
knip
iCulture.nl is responsive geworden en ze gaan volgens mij om die reden de App ook niet meer updaten. Ik vind dat die site trouwens erg achteruit gegaan is sinds de vernieuwing. Het meeste nieuws halen ze gewoon van iClarified af en vertalen het alleen. Vandaar dat ik nu alleen nog maar iClarified bezoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
Hoop dat de banken ook snel over de brug komen met hun updates, check ook dagelijks de app van mijn bank. Eigenlijk moet alles zo snel mogelijk up to date zijn. Ontwikkelaars hebben al ff de tijd, onvoorstelbaar dat er nog maar zo weinig apps overweg kunnen met het grote scherm momenteel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TlighT
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-05 10:31
Zojuist de nieuwe Gmail met iPhone 6 (plus) ondersteuning binnengehaald. Hopelijk komen de rest van de Google apps er ook aan.

Apps die op mijn iPhone 6 plus er al goed uitzien:
- Alien Blue (Reddit client)
- Instacast (podcast manager)
- PCalc (rekenmachine)
- Day One (dagboek / notities)
- Star Walk / Solar Walk
- NS Reisplanner
- IMDB

[ Voor 46% gewijzigd door TlighT op 06-10-2014 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:42
De Beta van Whatsapp is wel al geüpdatet, alleen komen dan weer niet alle notificaties aan. Ik wacht op de volgende beta update :)

Google heeft een update gedaan voor z'n Gmail app.

[ Voor 17% gewijzigd door carpebios op 06-10-2014 20:06 ]

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
Mooi geworden? Ik werk erg graag met gmail :)
TlighT schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 19:05:
Zojuist de nieuwe Gmail met iPhone 6 (plus) ondersteuning binnengehaald. Hopelijk komen de rest van de Google apps er ook aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21-05 14:08
carpebios schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 19:41:
De Beta van Whatsapp is wel al geüpdatet, alleen komen dan weer niet alle notificaties aan. Ik wacht op de volgende beta update :)

Google heeft een update gedaan voor z'n Gmail app.
Installeer eerst WhatsApp via de App Store, activeer alles en installeer daaroverheen de beta ;) Ik krijg gewoon push meldingen binnen, ook wanneer ik WhatsApp kill via Multitasking. Dus krijg echt push meldingen binnen ;) iCloud backup werkt niet, maar dat boeit mij ook niet. Even wachten tot de App Store versie geüpdatet wordt voor iPhone 6+ en ik download die weer eroverheen en kan lekker door gaan :D

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TlighT
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-05 10:31
crazylegs schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 20:14:
Mooi geworden? Ik werk erg graag met gmail :)

[...]
Helaas nog geen ondersteuning voor landscape mode op iPhone 6 plus zoals de standaard mail app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
TlighT schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 21:04:
[...]

Helaas nog geen ondersteuning voor landscape mode op iPhone 6 plus zoals de standaard mail app.
Gemiste kans.. Hadden ze meteen mee moeten nemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:42
whatsapp heeft op z'n beta pagina de GM neergezet volgens mij. 2.11.13

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
Flipboard is ook aangepast voor de grotere schermen. Leuke app die nu zeker goed tot z'n recht zal komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
Niemand nog andere sugessties/tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Jongstleden nog geupdate voor 6/6+ schermen:
- 9gag (wie kent et nie...)
- Path Input (swipe NL toetsenbord)
- Telegram Messenger (Whatsapp tegenhanger)
- Untappd (bierdatabase-ding wat ik gebruik)
- Diptiq PDQ (tekenprogrammaatje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
Telegram heb ik idd ook, path ga ik is bekijken, hoe zit het met de privacy? Untappd klinkt ook interessant, thnx! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Omtrent Privacy laatst een leuk ding gelezen -> http://www.iculture.nl/privacy-toetsenborden-ios8/
(vandaar dat ik hem in die tijd ook gratis heb opgepikt).

Iemand trouwens die Beta van Whatsapp al werkend gekregen (die blijkbaar 6/6+ support heeft)?
Te downloaden @ https://dev2.whatsapp.net/ios/WhatsApp/ maar krijg hem niet aan de praat.
Volgens mij mis ik wat??

/EDIT -> zie het al: "You have to have a developer certificate installed on your device and resign the IPA with the certificate then you can."
Kortom nog ff wachten totdat die officieel uitkomt (duurt natuurlijk VEELS te lang!)

[ Voor 63% gewijzigd door Tha BasZ op 13-10-2014 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
Tha BasZ schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 16:05:
Omtrent Privacy laatst een leuk ding gelezen -> http://www.iculture.nl/privacy-toetsenborden-ios8/
(vandaar dat ik hem in die tijd ook gratis heb opgepikt).

Iemand trouwens die Beta van Whatsapp al werkend gekregen (die blijkbaar 6/6+ support heeft)?
Te downloaden @ https://dev2.whatsapp.net/ios/WhatsApp/ maar krijg hem niet aan de praat.
Volgens mij mis ik wat??

/EDIT -> zie het al: "You have to have a developer certificate installed on your device and resign the IPA with the certificate then you can."
Kortom nog ff wachten totdat die officieel uitkomt (duurt natuurlijk VEELS te lang!)
Whatsapp en de Facebook app moeten snel een update krijgen.. echt lelijk nu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

thanks, draai nu whatsapp beta op mn 6, ziet er een stuk beter uit (developers certificaat nodig ivm signen van de *.ipa)

edit: herhaling wat tha basz eigenlijk al zei :P

[ Voor 6% gewijzigd door randje op 14-10-2014 02:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:03
randje schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 02:46:
[...]

thanks, draai nu whatsapp beta op mn 6, ziet er een stuk beter uit (developers certificaat nodig ivm signen van de *.ipa)

edit: herhaling wat tha basz eigenlijk al zei :P
Hoe kan je developer worden?, en hoe kan ik die .ipa signen? heb er geen ervaring mee :P heb je daarvoor een Mac nodig of niet? Ik heb in ieder geval alleen windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-06 13:19

zwik

randomized

Je kan hier developer worden, kies het iOS developer program: https://developer.apple.com/programs/

Daarnaast heb je een Mac nodig omdat XCode het niet op Windows doet.

Overigens vind ik het helemaal niet zo vreemd dat de bekendere apps nog niet geupdatet zijn, developers willen juist goed testen, ook op devices! Hun reputatie staat natuurlijk op het spel. Developers moeten ook gewoon wachten op hun device en moeten dus net zo lang wachten als normale consumenten.

[ Voor 46% gewijzigd door zwik op 14-10-2014 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Laatst online: 14:03
zwik schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 09:10:
Je kan hier developer worden, kies het iOS developer program: https://developer.apple.com/programs/

Daarnaast heb je een Mac nodig omdat XCode het niet op Windows doet.

Overigens vind ik het helemaal niet zo vreemd dat de bekendere apps nog niet geupdatet zijn, developers willen juist goed testen, ook op devices! Hun reputatie staat natuurlijk op het spel. Developers moeten ook gewoon wachten op hun device en moeten dus net zo lang wachten als normale consumenten.
Aha oke dan houd het op voor mij, heb helas geen Mac dus wordt moeilijk dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keest12
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-12-2023
YouTube heeft net ge-update! Eindelijk zeg, maar ik moet zeggen hier op de iPhone 6 Plus ziet ie er wel gelikt uit! Ook de mogelijkheid om elke video in 1080p te zien. Al met al tevreden, al hoop ik dat apps als Twitter en YouTube die al ge-update hebben nog plannen hebben om de apps in landscape mode aan te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swasoe
  • Laatst online: 07-06 23:52
Facebook heeft bij mij ook een update gehad, de tekst is kleiner nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:18
Skype ook een update gehad. Ziet er net als YouTube heel mooi uit op de 6 Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiago
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-12-2024
Idd, EINDELIJK is de update van facebook er!!!

 Mbpr 13" 2.7 Early-2015 + 16GB RAM + 256GB ---  iPhone 12 Blue --- Med600X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-06 08:49

Aight!

'A toy robot...'

Nu whatsapp nog en we zijn bijna helemaal tevreden ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiago
  • Laatst online: 15-12-2024
Die zal ook wel snel volgen, is gisteren avond goedgekeurd en vrijgegeven door apple, nu nog vrijgegeven worden door ontwikkelaar zelf!

Edit: Ilhan Pektas @0xmaciln · 8 uur 8 uur geleden
#WhatsApp wurde von Apple gestern Nacht freigegeben! Es ist ein typischer Ablauf. Jetzt wird gewartet bis der Entwickler die App freigibt!!!

[ Voor 42% gewijzigd door Thiago op 15-10-2014 20:57 ]

 Mbpr 13" 2.7 Early-2015 + 16GB RAM + 256GB ---  iPhone 12 Blue --- Med600X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
De facebook app ziet dr zeer goed uit op de 6+ nu! Nu nog whatsapp idd! Al moet ik zeggen dat meer apps gebruik mogen gaan maken van de fingerprint scanner, werkt zoooo fijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn100
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-06 07:45
crazylegs schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 23:48:
De facebook app ziet dr zeer goed uit op de 6+ nu! Nu nog whatsapp idd! Al moet ik zeggen dat meer apps gebruik mogen gaan maken van de fingerprint scanner, werkt zoooo fijn!!
Het zou leuk zijn als de banken hier op in zouden spelen, maar dat zal vast wel weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keest12
Ik vind de Nederlandse appmakers ook wel enorm treuzelen.. Vraag me oprecht af hoe lang we kunnen gaan wachten op updates van bijvoorbeeld de telegraaf en nu. Denk serieus dat we tot het einde van het jaar kunnen wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niek1986
  • Niet online
Ik vind het ook wel raar dat Spotify (bijvoorbeeld) wel een upgrade krijgt maar niet geoptimaliseerd is voor iPhone 6 of 6 plus.. En ik wacht nog steeds heel erg op een update voor Whatsapp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjonnie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:42
niek1986 schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 17:16:
Ik vind het ook wel raar dat Spotify (bijvoorbeeld) wel een upgrade krijgt maar niet geoptimaliseerd is voor iPhone 6 of 6 plus.. En ik wacht nog steeds heel erg op een update voor Whatsapp.
Spotify is met alles traag, wacht nu al erg lang op de vernieuwde interface voor iPad. En het is niet alleen het uiterlijk, ook functionaliteiten zoals het herordenen en inzien van je wachtrij, en nummers opslaan naar je bibliotheek, laat staan je bibliotheek inzien zijn nu op iPhone wel, en op iPad niet te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelJ
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-06 20:10
bjonnie schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 17:35:
[...]

Spotify is met alles traag, wacht nu al erg lang op de vernieuwde interface voor iPad. En het is niet alleen het uiterlijk, ook functionaliteiten zoals het herordenen en inzien van je wachtrij, en nummers opslaan naar je bibliotheek, laat staan je bibliotheek inzien zijn nu op iPhone wel, en op iPad niet te gebruiken.
ik hoop dat spotify snel een ondersteuning voor de Iphone 6 krijgt in combinatie met landscape. Mijn iphone plus kan nog alleen in landscape in de houder in de auto. ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keest12
Wat mij ook opvalt is dat de apps die geupdate worden voor de iPhone 6 en Plus ook geen landscape functie hebben. Zie bijvoorbeeld een YouTube of Twitter. De NS, Dropbox en Buzzfeed hebben dit dan weer wel. Ik heb de iPhone 6 Plus en voor mij zal de landscape functie pas volledig bruikbaar worden als alle apps dit ook gewoon ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niek1986
  • Niet online
keest12 schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 19:56:
Wat mij ook opvalt is dat de apps die geupdate worden voor de iPhone 6 en Plus ook geen landscape functie hebben. Zie bijvoorbeeld een YouTube of Twitter. De NS, Dropbox en Buzzfeed hebben dit dan weer wel. Ik heb de iPhone 6 Plus en voor mij zal de landscape functie pas volledig bruikbaar worden als alle apps dit ook gewoon ondersteunen.
Youtube en Twitter zijn geloof ik nooit landscape geweest, dus ik weet niet of je er op moet hopen dat die toch nog landscape gaan krijgen?

Waarom moet WhatsApp toch zo lang duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
Alleen jammer is dan weer wel dat de apps die landscape hebben, helemaal niks hebben toegevoegd om het juist in landscape te willen gebruiken. NS en Dropbox zijn gewoon landscape, meer niet. Ik verwacht toch wel een splitview zoals de messages en e-mail app bijvoorbeeld.

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keest12
ASNNetworks schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 14:33:
[...]

Alleen jammer is dan weer wel dat de apps die landscape hebben, helemaal niks hebben toegevoegd om het juist in landscape te willen gebruiken. NS en Dropbox zijn gewoon landscape, meer niet. Ik verwacht toch wel een splitview zoals de messages en e-mail app bijvoorbeeld.
Hier heb je een punt, ik denk dat het allemaal wat tijd nodig heeft. Normaal was ik altijd een koper van de S versies van de iPhones. Dit jaar sprak de iPhone 6 Plus mij dusdanig aan dat ik de sprong heb gewaagd, maar toch neig ik weer naar de S versies. Het updaten van apps voor het juiste formaat duurt me veel te lang en haalt absoluut het gebruiksplezier van dit toestel naar beneden. NU.nl bijvoorbeeld plant voor het einde van het jaar in dat ze hun app gaan updaten. Dat je 3,5 maand moet wachten tot dit soort apps die je dagelijks gebruik zijn geupdate is heel vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolitaryJustice
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-12-2022
Dit topic gaat over de iPhone 6 en 6 Plus, daarnaast kan dit prima in je eigen topic :)

[ Voor 78% gewijzigd door Hoedje op 25-10-2014 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Wat mij ook opvalt is dat de apps die geupdate worden voor de iPhone 6 en Plus ook geen landscape functie hebben.
Dat komt omdat ze eerste de apps met de hogere resoluties van de 6 en 6+ geschikt willen maken. Daar hoef je niet zo veel voor te doen maar het is nou ook weer niet een simpele actie van wat switches omgooien (door de hogere resolutie kun je weer tegen bugs aanlopen die weer gefixed moeten worden). Wil je gebruik maken van die nieuwe landscape mode van de 6+ dan zul je heel wat meer moeten doen want het is conceptueel anders. Je zult dus je design aan moeten gaan passen. Zo'n grote wijziging met veel impact kost dan ook veel tijd. Over een tijdje zul je zien dat er steeds meer updates verschijnen waarin de ontwikkelaar de nieuwe landscape modus aankondigt.

OmniFocus is trouwens een goed voorbeeld. Ze hebben nu een update ingestuurd die met de hogere resoluties kan omgaan. Die omschakeling heeft meer dan honderd bugs veroorzaakt die ze allemaal vrij snel hebben weten te pletten. Daadwerkelijke ondersteuning voor de landscape functie van de 6+ is iets waar ze nog over na moeten denken. Er zijn al wat users die graag eenzelfde layout als de iPad versie willen hebben en dat is een behoorlijk ingrijpende wijziging. Kijk maar eens: Feature Request: iPhone 6+ enhancements?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-06 12:22

Vuvuzela

My spire is forming

http://www.iclarified.com...d-via-the-apple-store-app

Camera+ gratis..

(volgens mij is er geen passend topic voor dit soort aanbiedingen hier)

[ Voor 24% gewijzigd door Vuvuzela op 25-10-2014 13:39 ]

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Eigenlijk kan het beter in het iOS8 topic gezien de iOS8-vereiste of in 1 van de vele aanbiedingen topics in een ander subforum hier aangezien het om een aanbieding gaat. Dat gezegd hebbende, Camera+ werkt prima op een iPhone 6 :) Lekker vlot foto's maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deatheyee
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:05
GTA San Andreas heeft ook tot mijn grote verbazing een update gekregen! Zeker niet verwacht, hou er zelf wel van :) Is ook tijdelijk lager geprijsd.

Handige lijst trouwens met alle geoptimaliseerde apps, komt van het MacRumors forum.

[ Voor 39% gewijzigd door Deatheyee op 25-10-2014 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
Deatheyee schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 22:15:
GTA San Andreas heeft ook tot mijn grote verbazing een update gekregen! Zeker niet verwacht, hou er zelf wel van :) Is ook tijdelijk lager geprijsd.

Handige lijst trouwens met alle geoptimaliseerde apps, komt van het MacRumors forum.
Nice, gekocht! Even wachten tot er een stabiele jailbreak is (dus waar je niet steeds moet rebooten/respringen). Controlls4All krijgt ook snel een update. Lekker gamen op de iPhone 6 Plus met 3rd partt controller!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niek1986
  • Niet online
Volgens de beschrijving niet geoptimaliseerd voor iPhone 6 en 6 Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
niek1986 schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 02:01:
[...]

Volgens de beschrijving niet geoptimaliseerd voor iPhone 6 en 6 Plus.
Volgens mijn iPhone 6 Plus wel ;)

edit: via de App Store staat dat er echter niet bij. misschien handig om in de App Store beschrijving ook de iPhone 6/+ op te nemen.

[ Voor 23% gewijzigd door ASNNetworks op 26-10-2014 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Hoe zie je dat eigenlijk?

Ben niet in het bezit van een iPhone 6 maar ik zag in de simulator wel dat hij netjes de layout constraints volgde in plaats van schaalde.

[ Voor 17% gewijzigd door BikkelZ op 26-10-2014 15:20 ]

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Door je ogen te gebruiken. Apps die niet geschikt zijn voor de 6 of 6+ worden opgeschaald waardoor alles er groter en waziger uitziet. Op de 6+ is dat effect groter dan de 6 omdat daar het scherm ook groter is. Apps die wel geschikt zijn zien er haarscherp uit. Vergelijk het anders eens met 1 van de standaard iOS apps, dan zul je het verschil wellicht wat beter zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

ppl schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 16:22:
Door je ogen te gebruiken. Apps die niet geschikt zijn voor de 6 of 6+ worden opgeschaald waardoor alles er groter en waziger uitziet. Op de 6+ is dat effect groter dan de 6 omdat daar het scherm ook groter is. Apps die wel geschikt zijn zien er haarscherp uit. Vergelijk het anders eens met 1 van de standaard iOS apps, dan zul je het verschil wellicht wat beter zien.
Ik zag inderdaad steeds zelf wel een duidelijk verschil in de simulator met native 6/6+ ondersteuning maar het is gek dat de Apple Store dat niet oppikt. Zijn er voorbeelden van apps waar dat wel expliciet er bij staat op die plek?
ASNNetworks schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 02:23:
[...]

Volgens mijn iPhone 6 Plus wel ;)

edit: via de App Store staat dat er echter niet bij. misschien handig om in de App Store beschrijving ook de iPhone 6/+ op te nemen.
De beschrijving in dat blokje wordt door Apple gegenereerd en ik mag mijn App Store beschrijvingen pas bij een nieuwe submit wijzigen. Het enige wat ik kan en hoef te doen is er voor te zorgen dat de bootscreens iPhone 6/6+ sized zijn en dan gaat hij die formaten ondersteunen. Ik heb dat al bij een paar apps gedaan dus ik ben er wel vrij zeker van, ondanks dat ik geen 6 heb hij het wel native ondersteunt.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
BikkelZ schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 17:24:
[...]

Ik zag inderdaad steeds zelf wel een duidelijk verschil in de simulator met native 6/6+ ondersteuning maar het is gek dat de Apple Store dat niet oppikt. Zijn er voorbeelden van apps waar dat wel expliciet er bij staat op die plek?

[...]

De beschrijving in dat blokje wordt door Apple gegenereerd en ik mag mijn App Store beschrijvingen pas bij een nieuwe submit wijzigen. Het enige wat ik kan en hoef te doen is er voor te zorgen dat de bootscreens iPhone 6/6+ sized zijn en dan gaat hij die formaten ondersteunen. Ik heb dat al bij een paar apps gedaan dus ik ben er wel vrij zeker van, ondanks dat ik geen 6 heb hij het wel native ondersteunt.
Klopt. Native werkt prima op iPhone 6, echter staat dat niet vermeld in de omschrijving in de App Store, enkel tm iPhone 5. Het probleem is dat mensen met een iPhone 6 dit dus minder snel zullen downloaden. Ik zou het ook niet hebben gedownload, ware het niet dat het in dit topic is gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
BikkelZ schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 17:24:
Ja, bij een aantal zie je het staan dat ze dan voor iPhone 5, 6 en 6+ zijn geoptimaliseerd. Wat voorbeelden zijn: Pocket Informant, Goodreader, iMovie (en de overige Apple apps). Ze hebben er in de App Store zelfs een aparte categorie voor. Er zijn echter ook een groot aantal apps waarbij dit niet zo is, die zijn dan voor de iPhone 5 geoptimaliseerd, maar die wel werken op bijv. de iPhone 6 in de native resolution. Voorbeelden daarvan zijn Asphalt 8, Minigore 2 en Week Calendar. Wellicht dat er de native resolution dan ook het enige is wat er ondersteund wordt of dat er een bepaalde switch niet ingeschakeld is of dat de ontwikkelaar dit niet heeft doorgegeven. Ik denk dat het bij deze apps alleen op dat eerste neer zal komen. Niet erg want die resolutie is het meest in het oog springende (vrij letterlijk ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Ik zie bij andere apps inderdaad een waslijst aan compatible modellen voorbij komen en iedere app waar ik aan gewerkt heb is alleen iPhone 5 compatible. Gek genoeg ontwerp ik mijn apps altijd op iPad formaat omdat dat minder gepriegel is dus waar die iPhone 5 vandaan komt....

--- edit ---

http://stackoverflow.com/...-6-info-text-in-app-store

Er zit precies één plaatje in de app, het kleine klokje naast de tijd als je opwindt, en die is dus niet @3x :+

[ Voor 28% gewijzigd door BikkelZ op 27-10-2014 15:20 ]

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Ja hoor, wederom het bekende "klein maar ultrabelangrijk" principe. Jij blij dat je maar 1 plaatje hoeft te doen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keest12
Inmiddels zijn Yelp en Tune In Radio ook geupdate! Hopelijk volgen er snel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Iemand al ENIG idee wanneer Whatsapp nou beschikbaar komt?
Hoorde dat het al goedgekeurd is door Apple, maar ik zie nog niks voorbij komen...

Kan er ook nie echt nog iets over vinden......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niek1986
  • Niet online
Tha BasZ schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 13:57:
Iemand al ENIG idee wanneer Whatsapp nou beschikbaar komt?
Hoorde dat het al goedgekeurd is door Apple, maar ik zie nog niks voorbij komen...

Kan er ook nie echt nog iets over vinden......
Mjah ik hoop ook heel erg snel.. even voor het vergelijk had ik opgezocht hoe lang het duurde voor de iPhone 5 (ook een formaat). iOS6 kwam toen op 24 september en WhatsApp werd pas op 16 november geupdated. http://www.iculture.nl/ap...t-iphone-5-ondersteuning/

Verder is er nog niks bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
Al veel apps geüpdatet momenteel, helaas alleen nog weinig die gebruik maken vd landscape modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Mja, op dit moment zie je dat men de apps ombouwt zodat ze de resolutie ondersteunen en het allemaal gewoon werkt als voorheen. Daarna kijken ze wel naar de additionele mogelijkheden die ze hebben op zo'n iPhone 6 en 6+. Prima aanpak lijkt mij want iets als de landscape modus van de iPhone 6+ vereist een aardig grote wending in het design van de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keest12
ppl schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 23:28:
Mja, op dit moment zie je dat men de apps ombouwt zodat ze de resolutie ondersteunen en het allemaal gewoon werkt als voorheen. Daarna kijken ze wel naar de additionele mogelijkheden die ze hebben op zo'n iPhone 6 en 6+. Prima aanpak lijkt mij want iets als de landscape modus van de iPhone 6+ vereist een aardig grote wending in het design van de app.
Mee eens, liever alle apps eerst gewoon op het juiste formaat en zonder bugs dan eeuwen wachten op een update met allemaal nieuwe functionaliteiten die we toch nog niet kennen en gewend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
Ondertussen gelukkig ook whatsapp voorzien van een update. Heel blij mee! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderenzo
  • Laatst online: 30-05 11:59
nu nu.nl nog
Pagina: 1