Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firest0rm
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-02 21:25
Hallo,
Ik heb hier een Engenius EAP300 AP die ik wil plaatsen als Hotspot.
Ik deel dan de internet verbinding via een modem/router van KPN echter heb ik hier ook mijn eigen hardware op aangesloten.
Ik wil dus niet dat gasten mijn hardware kunnen benaderen of uberhaupt zien en ook onderling mogen zij elkaars hardware niet zien.

nu heb ik al het een en ander geprobeerd echter kom ik er niet uit.
Zodra ik Isolation aan zet op de wifi hotspot verbinding worden er geen IP's meer uitgedeeld door mijn router naar de verbonden apparatuur die op de hotspot zit lijkt net alsof dit geblokkeerd word.

ook bij station saparation gaat het niet goed ik krijg dan wel een ip maar om de een of andere reden geen toegang op het web.

wat doe ik verkeerd?

DHCP client aan en uit zetten mocht niet baten voor de hotspot.

Hellup! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit zal niet helpen.

Die instellingen (separation en isolation) is alleen voor de draadloze klanten van toepassing. Voor de bedrade apparaten geldt dat niet. Dus een klant met een laptop (in isolation of separation) kan nog steeds jouw NAS of jouw printer zien.

Wat jij nodig hebt, is een router (tussen de KPN doos en de Engenius), die de boel kan scheiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firest0rm
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-02 21:25
bedankt voor de hulp!

okey duidelijk maar is het normaal dat dan omdat ik isolation/separation aan heb staan dat de apparaten die draadloos zijn aangesloten geen IP's krijgen en dus ook geen connectie meer kunnen maken met het internet

of is dit een foutieve product

[ Voor 5% gewijzigd door firest0rm op 08-10-2014 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, dat is niet normaal. Maar goed, ik vond die KPN EB's eigenlijk raar, en heb gekke dingen gezien.