Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe laptop maximaal 500 euro (SSD is gewenst)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste forumleden!

Bij mijn nieuwe zoektocht naar een laptop ben ik op deze site terechtgekomen. Ik heb via de Pricewatch al een kleine selectie van laptops gemaakt. Deze staan onder de vragen genoemd.

Wat ga je met je laptop doen?
De laptop is vooral bedoeld om mee te internetten. Dit houdt in dat ik er vooral gebruikt gemaakt wordt van diensten als YouTube, Facebook, Twitter en het luisteren naar de radio. Daarnaast vooral nieuws en informatie zoeken. Zowel voor thuis als schoolgebruik.

Wat is je budget?
Maximaal 500 euro. Het liefst met een SSD, maar dat kan krap worden.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop hoeft niet meegenomen te worden. Misschien slechts een enkele keer.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik wil graag een laptop en heb daarbij de volgende eisen:

- Een i3 of i5 processor. Ik weet niet precies of de i5 wat toevoegt voor wat ik ermee wil doen.
- Een zo groot mogelijke schermresolutie
- 15,6 inch laptop, niet groter!
- Minimaal 4GB geheugen
- Harde schijf grootte maakt niet uit
- Een SSD

De laptops die ik tot nu toe gevonden heb (met de voor-en-nadelen)"

- Lenovo IdeaPad Z50-70-00365
Met i3-4010u processor, 4GB ram, 1920x1080 resolutie, geen SSD.
469 euro.
Gevonden op: pricewatch: Lenovo IdeaPad Z50-70-00365

- HP Pavilion 15-p051nd
Met AMD A8-6410 processor, 6 GB ram, 1920x1080 resolutie, Radeon R5 M230, geen SSD.
465 euro.
Gevonden op: pricewatch: HP Pavilion 15-p051nd

Daarna kwam ik terecht bij Dell en daar vond ik deze:

- Dell 3542
Met i3-4030u processor, 4GB ram, 1368x768 resolutie, geen SSD.
Na vip korting 314 euro.
Gevonden op: http://www.dell.com/nl/p/...-3542-laptop/pd?ref=PD_OC

- Dell 3542
Met i5-4210u processor, 8GB ram, 1368x768 resolutie, geen SSD.
Na vip korting 422 euro.
Gevonden op: http://www.dell.com/nl/p/...-3542-laptop/pd?ref=PD_OC

Mijn vragen zijn:
- Heeft een i5 meerwaarde t.o.v. de i3 processor voor simpel internetgebruik?
- Heeft 4GB ram meer geheugen meerwaarde?
- Welke laptop raden jullie aan?

Alvast bedankt!

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-11 11:00
Ik zou niet die Dell's nemen, vanwege de lage schermresolutie. De HP en de Lenovo zijn aardig aan elkaar gewaagd. De CPU uit de Lenovo is iets sneller, maar de HP heeft weer een dedicated videokaart. Ik denk echter niet dat je gebruik gaat maken van die videokaart (je zegt niet dat je gamed met je laptop). Je gaat waarschijnlijk meer hebben aan een iets snellere CPU, ook voor de toekomst. Ik denk dus dat de Lenovo je beste keuze is.

Je vragen:
1. i5 heeft geen meerwaarde voor jouw toepassingen.
2. Meer RAM is altijd beter, maar voor jouw toepassingen is 4GB genoeg. Je kunt later upgraden naar 8GB als je de Lenovo neemt (hierbij ga ik ervan uit dat er 1x 4GB in zit, zodat je er later nog 1x 4GB bij kunt zetten)
3. De Lenovo dus :)

Wat je ook kunt doen is nu de Lenovo kopen en er later een SSD (MX100 256GB) in zetten, als dat qua budget beter uit komt. Maar als je die €95 extra nu kunt missen zou ik direct al een SSD kopen. Deze zet je dan op de plek van de HDD. Mocht je niet genoeg hebben aan 256GB dan kun je de HDD formatteren en die in een caddy zetten op de plek van de DVD speler. De DVD speler verlies je dan dus. Zo'n caddy kost ongeveer €25. Mocht je wel genoeg hebben aan 256GB dan kun je de HDD gewoon verkopen, of in een andere PC zetten, of als externe harde schijf gebruiken etc.
Succes :)

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

• jack_
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:19
nu bij de mediamarkt de lenovo ideapad z50-70 met een i5, 8gb, gt820m 1tb hdd en fhd scherm voor 592,95. Heb je genoeg aan de i3 met 4gb, dan kan je die van 469 nemen. Ik heb er gisteren even naar gekeken en was wel een aardige kandidaat als vervanger voor een andere 15" laptop die aan vervanging toe was. Misschien valt er bij de mm nog wel wat vanaf te krijgen...