De Printerhel

Pagina: 1
Acties:

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:46
Omdat ik onlangs aan een nieuwe deeltijdstudie begonnen ben, moet ik weer regelmatig printen. Ik heb echter een gloeiende rothekel aan printers, ik denk dat ik in de afgelopen jaren een max 100 velletjes A4 per printer heb geprint, voordat de printer de prullenbak inschoof. Inkt cartridges die leeg zijn na 20 velletjes met een beetje kleur, dat soort geneuzel. Als ik wil printen, moet de printer kunnen printen.

De huidige printer heeft ook weer last van dat soort problemen, net nieuwe kleur-cartridges erin, omdat ze "leeg" waren, maar in kleur printen, dat werkt nog steeds niet goed. Tijd voor een nieuwe dus. Ik heb de volgende wensen/eisen:

Eisen:
• Printen
• Scannen
• Wi-fi
• fatsoenlijk printen
• Niet elk papiertje een andere melding, inkt op, papier op, etc.
• Dubbelzijdig printen

Wensen:
• A3 is een pre, maar valt vaak snel buiten budget. Minst zware wens
• Een printer die het doet
• Kunnen printen, ondanks dat er een cartridge leeg is (huidige printer (Epson) en vorige (Canon) konden dit niet, als ik a4 met tekst wil printen, intereseert het mij niet dat de magenta op is)

Wat hoeft hij niet te kunnen:
• Foto's printen (laat ik altijd doen)

Dan komen we bij de punten waar ik nog niet helemaal uit ben, moet het een Inktjet worden of een Laser/Led printer. Omdat foto's niet boeien komen laser/led-printers in the picture, naar waar ik hoop minder gezeik met lege cartridges etc.

Printers waar ik o.a. tussen zit te twijfelen:
pricewatch: Brother HL-3150CDW

pricewatch: Brother MFC-J5910DW (MFC-J5910DWH2)

pricewatch: HP Officejet 6700 Premium e-All-In-One

pricewatch: HP Officejet Pro 8600A e-All-in-One

pricewatch: Epson Workforce WF-3520DWF

Wat is nou de beste? Welke printers ben ik vergeten naar te kijken. Etc.
Budget, max is zo'n 200eur, liever zo rond de 150.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

"Kunnen printen, ondanks dat er een cartridge leeg is"

Ik ben daar laatst ook eens naar gaan zoeken, kon er helaas geen vinden die niet stoppen met printen van zw/w als er een kleurencartridge leeg is. Overigens wel gezocht op laser, niet inkt en bij fabrikanten gevraagd. Volgens fabrikanten is dit normaal gedrag :/

[ Voor 193% gewijzigd door Rukapul op 06-10-2014 14:24 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:58
Hoewel ik zelf zeer content ben met een Epson All-In-One, zou ik in jou geval eens kijken voor een HP model waarbij de cardridge ook de printerkop mee vervangen wordt. Lang stil staan is de doodsteek voor veel printerkoppen.
En verder hoe goedkoper de printer hoe duurder de cardridges en sneller dat ze leeg zijn over het algemeen.
Een scheduled task die een kleuren patroon print die allen kanaaltjes aanspreekt zorgt ervoor dat je inkt niet indroogt en de printer jaren mee kan gaan.(mits je de printer wel aan zet voor deze jobjes).

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:19
Ik had ook altijd ellende met inktcartridges dus maar overgestapt op laser. http://www.bol.com/nl/p/h...printer/1003004012202013/

Hij kan alleen niet dubbelzijdig printen.

Wat me ook enorm tegenviel bij inkt is dat er zo vaak gereinigd moest worden. Ik denk dat daar ook veel inkt mee verloren gaat.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Als je onregelmatig print, krijg je altijd dit soort geouwehoer, printers moet je nou eenmaal regelmatig gebruiken.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:36
Als 'geen gezeik' de belangrijkste eis is dan moet je ver weg blijven van inkjets en gewoon een laser kopen. Die zet je na 3 maanden aan en dan doet hij het terwijl je bij een inktjet best case eerst door een reinigingscyclus mag lopen maar waarschijnlijker eerst nog naar de winkel mag lopen om er vervolgens achter te kopen dat het toch ook nog net ergens anders iets is uitgedroogd. Mijn ervaring is namelijk precies dat, inclusief de modellen waarbij zogenaamd de printerkop ook wordt vervangen met de cartridge.

* Rukapul heeft inmiddels een laser.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:03
Ik had precies hetzelfde probleem.
De printer die we hadden HP 2575c all-in-one is verder prima, maar doordat we weinig printen kon ik op de cruciale momenten altijd weer nieuwe cartridges kopen.

Mijn keuze toen op een Canon 8040cn laserprinter (ongeveer dat nummer) gevallen.
Ik heb nog nooit zoveel geprint als met deze printer.
Ja, de toner cartridges kosten wel iets (ongeveer 50 euro p/s), maar je kunt per kleur kopen.

Als je toch bij inkjets wilt blijven, dan moet je een printer zoeken welke cartridges per kleur heeft en niet 1 voor de drie kleuren. HP heeft die overigens tegenwoordig ook.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-02 14:59
Heb zelf al een jaar of 5 inmiddels een Brother MFC6490CW, dat lijkt wel de grote versie van de MFC-J5910DW welke in je startpost staat. Was destijds een van de eerste betaalbare A3 printers.

Printer werkt prima, heb er inmiddels toch rond de 1500 pagina's mee geprint, waarvan ook een groot gedeelte A3. Cartridges gaan voor mijn idee nog redelijk lang mee en printkosten vallen nog mee, ik bestel wel altijd zo'n multipack met high capacity cartridges via internet.

In tegenstelling tot de HP all-in-one welke ik hiervoor had en de Canon welke ik daarvoor nog had echt een probleemloos apparaat. Heel af en toe loopt er eens een papiertje vast maar dat is het dan ook. Eens per week of iets dergelijks reinigt de printer automatisch de koppen dus de zaak droogt ook niet uit.

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:20
Als ik het hier voor het zeggen had werd al het papier de deur uitgeknald. Wat een archaïsche ellende.

http://theoatmeal.com/comics/printers

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:02

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Zoals anderen al hebben gezegd, een laserprinter is een beter keus. Het vergelijken ervan is echter niet heel makkelijk. Ik heb ook twee jaar terug kleurenlaserprinter voor minder dan 200 euro gekocht via Amazon.co.uk, hetzelfe model kostte in Nederland meer dan het dubbele. Hij kwam gevuld met 1/3 toner welke nu bijna begint op raken, nieuwe is duur, maar vergeleken met een inkjetprinter die nooit print wanneer je het nodig hebt is het een verademing.

Min tip is om een goede deal te zoeken voor een kleurenlaserprinter, niet een specifiek model.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-02 23:41

M2M

medicijnman

laserprinter. 4 jaar terug een laserprinter aangeschaft (kleur, 70 euro in de aanbieding). Simpel ding en doet het nog steeds met dezelfde cartridge.

-_-

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:54
Hier heb ik na hetzelfde gemekker met een Canon MP980 een laserprinter neergezet en nooit meer omgekeken. Dubbelzijdig is niet zo spannend voor die 100 velletjes per jaar. Je kan het altijd nog handmatig doen. Ook haal ik de normverbruik met de laserprinter, iets wat me met inktjets nog nooit gelukt is.

Thuis staat hier een Xerox 6015. Prima ding, hoewel hij crasht als het Wifisignaal slecht is (blijft in sleep hangen). :S. Even uit/aan en hij doet het weer.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum:
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Aankoopadviesvragen horen op de aankoopadviesfora.

Move OH -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:46
Goed, moet het dus duidelijk een laser/led worden. Dan valt iig A3 af, die combi wordt te duur :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik heb zelf een HP 3070a met van die doorzichtige cartridges erbij gekocht die ik zelf vul, ik hoefde alleen de chips over te zetten, de sofware klaagt wel dat ze nep zijn maar hij print nog wel.
Hij heeft alleen geen adf, dat zou opzich wel handig zijn als je een stapel papier wil scannen.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:23
Ik heb een HP Deskjet 950C onder mijn bureau. Deze printer zeurt nooit om zijn inkt, hij print altijd. Ook als de cartridges helemaal opgedroogd zijn. Ik raad je aan dergelijke "antieke" modellen te zoeken met jouw "altijd willen printen" eis.
Of in ieder geval printers waarbij de printkop aan de cartridge vastzit. Anders krijg je het geneuzel met canon, dat je hele print&scan combinatie niet meer start omdat de printkop zogenaamd defect is.

• Enki
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-01 10:33
EvaluationCopy schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 13:59:
Als ik het hier voor het zeggen had werd al het papier de deur uitgeknald. Wat een archaïsche ellende.

http://theoatmeal.com/comics/printers
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Zo herkenbaar!

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former - Albert Einstein

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:23
Net als deze ja. YouTube: Your Printer is a Brat
Een zeer realistische situatie.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De HP 8600 of 8610 vind ik wel een goede. Is erg goedkoop qua inkt, zelfs goedkoper dan een hoop laserprinters. Verder 3 jaar garantie als je de printer via HP registreerd , wat 3 minuten kost. Op mijn werk staat een 8600 die erg goed bevalt.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-02 20:01

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Tegenwoordig koop ik geen toners meer maar gewoon een nieuwe printer.
Klinkt overdreven maar ik heb een Lexmark C746DN (Kleuren laser) welke ik via m'n werk tijdens een leuk aanbieding gekocht heb.

De printer heb ik toen 275 euro voor betaald (zonder gekheid) en toners vervangen koste me bijna 400 euro...
Dan is de keuze makkelijk gemaakt.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Ptiel
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 30-01 16:15
Heb goede ervaringen met Color LaserJets van HP. Ze doen wat je ervan verwacht, printen. Ook wanneer je er een na 2 jaar van zolder haalt. Weinig gezeur en als foto's afdrukken geen vereiste is dan voldoet de printkwaliteit prima. Met alle features die je wilt beginnen ze in de pricewatch rond de 140 euro.
Pagina: 1