Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• mission
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-10 21:09
Ik zoek een vervanger voor mijn cubot gt99

Wat is je budget?
ongeveer 200 a 250 euro (telefoon word ook een 2e hands

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
ik ga hem gebruiken voor veel internet, watsapp, facebook, bankieren, email, school aps, games (erg veel simulator) en meer apps zoals track/trace, holladsnieuwe e.d

Wat heb je zelf al gevonden?
ik wil een samsung galaxy note of een s4.

Welke vragen heb je hier nog over?
ik wil het liefste een galaxy note omdat ik dit mooie toestellen vind, en ik de spen erg handig vind. naar wat ik op marktplaats vind zijn de note2 en de s4 binnen het budget. maar ik twijfel heel erg of ik nu een note2 neem, toch doorspaar voor een 3 of dat ik een s4 neem, die qua specs dichter op de note3 zit maar dus de spen functies mist. wat zouden jullie aanraden en waarom?

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:31
Waarom wil je per se een S Pen? Ik zou eerder een Moto G nieuw kopen als ik jou was.

• mission
bedankt voor de reactie. ik wil echt het liefst een samsung, hier heb ik altijd erg goede ervaringen mee gehad.

ik wil graag de s pen omdat dit mij een leuk feature lijkt, en naar wat ik met testmodellen al geprobeerd heb denk ik dat ik deze wel gebruiken kan in het dagelijk gebruik (notes, tekenen en meer)

maar als een note2 echt veel langzamer is, wat dan? s4 of sparen voor de note3?

[ Voor 11% gewijzigd door mission op 06-10-2014 15:14 ]

Verwijderd

mission schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 15:14:
bedankt voor de reactie. ik wil echt het liefst een samsung, hier heb ik altijd erg goede ervaringen mee gehad.

ik wil graag de s pen omdat dit mij een leuk feature lijkt, en naar wat ik met testmodellen al geprobeerd heb denk ik dat ik deze wel gebruiken kan in het dagelijk gebruik (notes, tekenen en meer)

maar als een note2 echt veel langzamer is, wat dan? s4 of sparen voor de note3?
De S4 is ook langzame meuk, dat wil je niet meer. Doorsparen voor een Note 3 is een goede optie, hoewel ik persoonlijk voor een Xiaomi Mi3 zou gaan. Véél betere software. Veel sneller ook, en ook nog langer updates.

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-10 11:03
De note 2 heb ik gehad en de S4 heb ik nu. De note 2 was voor mij net iets te groot. Maar voor de snelheid hoef je niet te twijfelen. die zijn nagenoeg hetzelfde.

Het enige waar je je druk om moet maken is het verschil van display-grootte.

Etuuuuuh!

• CRpt3r55
Verwijderd schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 15:16:
[...]

De S4 is ook langzame meuk, dat wil je niet meer. Doorsparen voor een Note 3 is een goede optie, hoewel ik persoonlijk voor een Xiaomi Mi3 zou gaan. Véél betere software. Veel sneller ook, en ook nog langer updates.
Hoe kom je erbij dat de S4 langzame meuk is? ik geef dan vaak gewoon de gebruiker de schuld. :*)

Etuuuuuh!

Verwijderd

Crypter schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 15:18:
[...]

Hoe kom je erbij dat de S4 langzame meuk is? ik geef dan vaak gewoon de gebruiker de schuld. :*)
Ik heb bij een stage pakweg 5 verschillende S4's gebruikt uit een batch van 8000 toestellen. Allemaal traag, zelfs als ze helemaal leeg zijn, geupdate en net opgestart. Lijkt me definitief ;) De Moto G is stukken sneller, zelfs na een half jaar gebruik en met apps erop.

• CRpt3r55
Verwijderd schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 15:25:
[...]

Ik heb bij een stage pakweg 5 verschillende S4's gebruikt uit een batch van 8000 toestellen. Allemaal traag, zelfs als ze helemaal leeg zijn, geupdate en net opgestart. Lijkt me definitief ;) De Moto G is stukken sneller, zelfs na een half jaar gebruik en met apps erop.
Nou zo definitief klinkt het niet hoor. zal wel een slechte batch geweest zijn want ik vlieg als een bezetene door de interface van m'n S4 heen. zo'n snel toestel heb ik nog niet gehad.

psst... oordeel zelf maar: een vergelijking tussen de MOTO G en de S4 van Samsung.

Etuuuuuh!

• mission
Crypter schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 15:17:
De note 2 heb ik gehad en de S4 heb ik nu. De note 2 was voor mij net iets te groot. Maar voor de snelheid hoef je niet te twijfelen. die zijn nagenoeg hetzelfde.

Het enige waar je je druk om moet maken is het verschil van display-grootte.
oke dus grootste verschil zit em in de camera, scherm en de Spen?

want dan kan ik deze week nog mijn telefoon vervangen

Verwijderd

Crypter schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 15:38:
[...]

Nou zo definitief klinkt het niet hoor. zal wel een slechte batch geweest zijn want ik vlieg als een bezetene door de interface van m'n S4 heen. zo'n snel toestel heb ik nog niet gehad.

psst... oordeel zelf maar: een vergelijking tussen de MOTO G en de S4 van Samsung.
Ach gossie, een specsheet :z Zegt helemaal niks. Ik weet niet welke telefoons jij hiervoor had, en of jij Touchwiz draait of een custom ROM, maar de S4 is alles behalve snel. Ik heb ook een Xiaomi Mi2s met bijna dezelfde hardware, en die is stukken sneller en smoother dan de S4. Touchwiz maakt dat ding gewoon erg langzaam.

PS. Een slechte batch van een paar duizend toestellen? :>

• CRpt3r55
mission schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 15:44:
[...]

oke dus grootste verschil zit em in de camera, scherm en de Spen?

want dan kan ik deze week nog mijn telefoon vervangen
Ja je hebt gelijk. Daar zitten de grootste verschillen. en hij is lekker snel! werkt erg prettig met de S-Pen!

Etuuuuuh!

• CRpt3r55
Verwijderd schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 15:44:
[...]

Ach gossie, een specsheet :z Zegt helemaal niks. Ik weet niet welke telefoons jij hiervoor had, en of jij Touchwiz draait of een custom ROM, maar de S4 is alles behalve snel. Ik heb ook een Xiaomi Mi2s met bijna dezelfde hardware, en die is stukken sneller en smoother dan de S4. Touchwiz maakt dat ding gewoon erg langzaam.

PS. Een slechte batch van een paar duizend toestellen? :>
Ok... toppie!

Etuuuuuh!

• AJbeats
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-05-2021
zou gewoon lekker een moto g 2014 halen. Als de moto g van vorig jaar al nagenoeg even snel was als de samsung s4 (waar geen rekening is gehouden met alle overbodige samsung features die de boel alleen nog maar langzamer maken) dan zal de moto g van dit jaar nog wel veel beter zijn. Bovendien past hij in je budget :P

pricewatch: Motorola Moto G (2014) Zwart

Verwijderd

AJbeats schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 17:30:
zou gewoon lekker een moto g 2014 halen. Als de moto g van vorig jaar al nagenoeg even snel was als de samsung s4 (waar geen rekening is gehouden met alle overbodige samsung features die de boel alleen nog maar langzamer maken) dan zal de moto g van dit jaar nog wel veel beter zijn. Bovendien past hij in je budget :P

pricewatch: Motorola Moto G (2014) Zwart
De Moto G van dit jaar heeft exact dezelfde hardware als die van vorig jaar, alleen een groter scherm.

• gram501
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-10 19:24
ja en een mindere GPU (voor games) kun je beter de Note 2 nemen denk ik...

ook ik twijfel tussen
nieuw +/- € 200 Moto G 2014 (met 5" scherm)
2e hands +/- € 200 SGS Note 2

• mission
heb gisteren een note2 gekocht (refurbished bij een winkel, maar echt zo goed als nieuw, twee krasjes op de achterkant. 3 maand garantie)

heb camera nog niet getest, maar over de snelheid kunnen we kort zijn: Geweldig!! zelfs games die ik niet eens mocht instaleren op mijn vorige telefoon draaien lagg free op de note2.

vandaag sim even op maat laten knippen, dan kunnen we hem helemaal in gebruik nemen.

oh en een tip voor iedereen die er ook een gaat kopen: instaleer nova launcher, anders heb je raar weinig ruimte op je home screen

• Ploempie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-11 13:42
Verwijderd schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 15:25:
[...]

Dan is Touchwiz sloom, niet de telefoon.
En Touchwiz mag dan soms wel wat lagg hebben, ik denk niet dat je de S4 daarom "langzame meuk" kan noemen. dat zegt meer over de gebruiker dan over de telefoon i.m.o.
Ik heb zelf een i9505 met een costum rom, en mijn s4 is alles behalve traag ;)
Pagina: 1