Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

PS4 en nat type 2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers.

Ik zit dus met een probleem sinds vorige week woensdag een ps4 in huis.

Maar kan er niet fatsoenlijk op gamen ik krijg telkens disconnects en dat mijn nat type niet goed genoeg is om te gamen.

Het probleem is dus het nat type naar 1 krijgen. Ik heb die guides op portforward al geprobeerd en ik geloof ook dat ik dat wel goed heb gedaan en men ps4 static ip gegeven. Maar dat heeft niet mogen baten.

Ook heb ik de klantenservice van mijn provider tele 2 al aan de telefoon gehad maar had zelf het idee dat die helemaal niks wist.

Mijn router is een davolink 2020 en ik weet dat het best vervelende dingen zijn.

Is er een mogelijkheid dat mijn nat type toch nog op 1 kan komen?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

• Dylanvo
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-11 10:42
Beste Landeweg,

Je zult je ps4 een statisch ip-adres moeten geven en vervolgens moeten 'portforwarden' met de door sony opgegeven portnummers. Hiervoor staan tal van handleidingen op internet, hoe je dit moet instellen verschilt natuurlijk per router.

Heb je hier iets aan? :)

Edit: Typo

[ Voor 3% gewijzigd door Dylanvo op 06-10-2014 17:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal al gedaan die ports gedaan en het lukt niet. 2de keer tele2 aan de lijn gehad maarja ditmaal was er iemand die volgens mij uit een boekje aan het voor lezen was en geen antwoord wist op mijn vraag.

Heeft er iemand een idee?

• Dylanvo
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-11 10:42
Als ik het goed begrijp heb je op dit moment nat Type2? van de info van die ik heb gevonden op internet over de nat types die zij hanteren. Betekent dit, dat je met nat Type2 een device achter een router hebt die nat uitvoeert, precies het geval bij jou. forwarden is dan goed gegaan. Type 1 houdt in dat je, je PS4 een public ip geeft, dit is erg lastig gezien je maar 1 Public ip adres hebt..

Wellicht is er iets verkeerd gegaan met je port forward entry's kun je misschien een screenshot sturen via dm o.i.d.?

Edit: Typo 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Dylanvo op 06-10-2014 22:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een oud topic gevonden op tele2 forum van 2011 staat dat davolink/comtrend type 1 niet mogelijk is. Dus ik denk dat ik vast zit met mijn fifa disconnects en das opzich best raar hun geven ook poorten op maar die werken niet voor zover ik weet.

Kan wel een dm sturen morgen

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
De davolink/comtrend modems zijn ruk. Als je TV en Telefonie niet gebruikt zou ik het modem vervangen.

Staat UPNP en/of NAT-PMP aan op je modem? Dat kan ook nog wel helpen als dat niet het geval was.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas is dat niet mogelijk we gebruiken hier namelijk ook telefonie van tele2..

Waar kan ik zien of dat aan staat?

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2014 14:11 ]

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
In je modem.
Pagina: 1