Hoe afgekomen kap laptop weer vastmaken?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-04 22:22
Hallo,

De kap waarmee de scharnier voor het open en dichtklappen van het scherm bedekt wordt, is afgebroken op mijn laptop.

Foto ter verduidelijking:
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/bWgHC/b2ee2ea9c8.jpg

Het gaat om een Asus N550JV-CM068H.

Ik dacht zelf aan lijmen, maar welke lijm kan ik het beste gebruiken? En is het veilig voor de laptop? Het moet denk ik niet geleidend zijn aangezien het binnen de laptop kan komen. Aangezien daar ook de gaten voor luchtafvoer zitten, kan het ook daar best warm worden. De lijm moet dus ook tegen een beetje hitte kunnen.

Wat denken jullie? Hebben jullie recommandaties voor een lijm? Of kan ik het op een andere manier oplossen?

Ik heb het nu met doorzichtige plakband op zijn plaats geplakt. Met de plakband voelt het zelfs steviger aan dan de fragiele haakjes waarmee het op zijn plaats gehouden wordt, maar het ziet er lelijk uit. Ik wil het op een wat subtielere manier oplossen.

Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:03

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Als het niet meer los hoeft zou ik het met wat secondenlijm vastplakken. Wat lijm op de randjes en op de plekken waar de cover mee vastgeklikt zat en dan goed vastdrukken, na drogen komt het dan nooit meer los.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
Ik dacht ook aan secondenlijm (cyanoacrylaat). Itt wat de naam doet vermoeden lijmt het vaak niet in een paar seconden. Als het ding niet vanzelf in positie blijft, gebruik dan elastiek, plakband oid om het te fixeren en wacht rustig een paar uur om te drogen.
Er kan witte aanslag ontstaan bij deze lijm, maar dat kun je met een doekje wegpoetsen.

Het kapje heeft alleen een esthetische functie, dus je kan het ook gewoon weglaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-10 15:47
Eventueel de harde plastic lijm van bison. Na drogen blijft dat erg hard en stevig. Heb ik zelf goede ervaringen mee. Anders inderdaad de seconde lijm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
Ploink schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 13:33:
Ik dacht ook aan secondenlijm (cyanoacrylaat). Itt wat de naam doet vermoeden lijmt het vaak niet in een paar seconden. Als het ding niet vanzelf in positie blijft, gebruik dan elastiek, plakband oid om het te fixeren en wacht rustig een paar uur om te drogen.
Er kan witte aanslag ontstaan bij deze lijm, maar dat kun je met een doekje wegpoetsen.

Het kapje heeft alleen een esthetische functie, dus je kan het ook gewoon weglaten.
Het is niet alleen esthetisch de kabels die het scherm met de moederbord verbinden zijn nu onbedekt, en kunnen beschadigd raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
jctjepkema schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 13:34:
Eventueel de harde plastic lijm van bison. Na drogen blijft dat erg hard en stevig. Heb ik zelf goede ervaringen mee. Anders inderdaad de seconde lijm!
Misschien een domme vraag maar: Is lijm niet geleidend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-10 23:42
ObiTewodros schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 14:16:
[...]

Nee hoor, lijm is niet geleidend. Er zijn wel speciale lijmen die geleiden maar over het algemeen is lijm "vloeibaar plastic" of een oplosmiddel wat het plastic weer samensmelt :).

[ Voor 7% gewijzigd door Bloodhoundje op 06-10-2014 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:03

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

ObiTewodros schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 14:16:
[...]

Misschien als het nog nat is. Je moet ook niet de hele binnenkant volsmeren met lijm ;) gewoon een klein beetje op de randjes en dan goed aandrukken.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Pagina: 1