3c16981 superstack II 3300 3com switch software

Pagina: 1
Acties:
  • 241 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 14:26

Bezulba

Formerly known as Eendje

Topicstarter
wij hebben hier op 't werk een 3com 3300 switch staan. ding werkt prima enzo maar nu willen wij graag weten wat nou de load van dat ding is. en volgens mij moet je dat kunnen meten met remote beheersoftware voor dat ding. nou zijn er 2 problemen.

Ten eerste heeft het ding geen ip. Dat is op te lossen door via de seriele poort via telnet hem een ip te geven, ware het niet dat je daar software voor nodig heb (3com serial web utility (win95)) en die staat op de 3com cdrom die wij niet hebben. (hijs ook niet meer te vinden op de 3com site)

ten tweede.
voor het remote beheren word 3com transcend enterprise manager software aanbevolen. maar deze lijn is stopgezet en nergens meer te downeloaden.. het vervolg op deze software, 3com network supervisor, is volgens mij alleen bedoelt om je netwerk in kaart te brengen, niet om je switches te beheren.

als iemand deze software heeft of weet te vinden graag mailen naar deruiter@st-mps.nl met een cc naar kersbergen@st-mps.nl en tegelaeR@wanadoo.nl. wij hebben echt hard die performance data nodig.

(enig ander programma wat het zelfde kan is ook goed mits je er mee kan loggen en precies kan zien hoeveel data elk ip/poort genereert

mijn dank is groot

nog even stukje van 3com site over die management software..
3Com® Transcend® Enterprise Manager Version 6.3 for Windows NT
Provides end-to-end management of 3Com networks with up to 500 managed devices; includes HP OpenView for Windows

Product #: 3C15010I - DISCONTINUED
sucks dus :(

blup

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:07
Je kan toch gewoon met Hyperterminal van Windows oid via de seriele poort alles instellen?!
Voor de stats zou je zelf een php pagina kunnen maken die mbv snmp alle data uit de switch ophaalt.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Topicstarter
nou als jij mij kan vertellen wat de instellingen zijn ben ik een heppie camper! :)

ennuh die switch heeft ook een htlm page maar aangezien hij nog geen ip heb kank ook niet kieken of er daarop staat wat ik wil en of dat ook kan loggen

http://home.wanadoo.nl/tegelear/3com.jpg

een plaatje uit de pdf van 3com.. je moet het dus ook gebruiken voor connecten naar de webpage als je die aan heb gezet.. oh wat is win95 toch fijn...
het LOGGEN van de activiteit is dus belangrijk hoeveel data de poorten per uur cq minute ofzo genereren dat wil ik weten

blup

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:07
de meeste managed switches moet je op 9600, 8N1 instellen.
Soms moet hardwarematig flowcontrol uit.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Ik heb hier voor zowel de superstack 2 (3300)als de superstack 3 (3300) de cdroms liggen.
Maar 65mb mailen is me een beetje teveel van het goede.
8n1 was correct baudrate daarentegen moet op 19200 staan en idd moet flowcontrol disabled worden.

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Topicstarter
hmm kan je mischien een kopietje draaien van de 3300 cd? is toch wel makkelijk om bij de hand te hebben. hmm je hebt geen mail ingestelt dus kank het ook niet vragen.. :) hierbij dan kan je ff mail sturen? dan mail ik wel de details terug

blup

Verwijderd

Ik heb je gister een mailtje gestuurd met de webutil reply daar maar op als je de mail niet ontvangen heb post het hier dan nog maar ff.

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:11
Gewoon met een seriele kabel connecten, dan naar menu ethernet -> port -> ip (geloof dat dat hem was), een IP nummer geven en dan in je brouwser intypen, naar HEALTH (aan de linker kant) en TADAA load/error/nog wat overzicht

Gewoon spullen

• Fox-Web
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
Je kan de gegevens uit de switches halen met MRTG. Moet je in je netwerk wel een web servertje neerzetten en daar MRTG op installen. Vergeet niet om ook perl erbij te installen. HTML pagina's kan je dan zelf indelen. Ik zal er wel ff naar zoeken.
MRTG is trouwens niet alleen voor switches. Ook core-builders kunnen er uitstekend mee in de gaten gehouden worden.

edit:

ff twee tellen gezocht op google en voila!
http://www.cruzio.com/~jeffl/mrtg/docs/w95mrtg.htm
Have fun!

Eat right. Stay fit. Die anyway.

Verwijderd

idd the same as above, gewoon een nummertje geven via een telnet/terminal schermpje. Mocht je echt die software toch willen hebben moet je me even mailen, ik heb die pakketjes ook wel.

groet,

Arjo

Verwijderd

Allereerst sorry voor het omhoog halen van dit topic.
Maar ik kan echt nergens op heel internet 3com transcend vinden.
Daarom wou ik aan arjo_kamp of iemand anders vragen of iemand mij deze aub zou kunnen mailen op koenhaze@xs4all.nl . Ik zie geen enkele andere manier om het ookmaar ergens te verkrijgen. _/-\o_ Op de 3com site zitten bijna alleen maar dode links en voor de rest zie ik alleen maar patches op mirrors.

Ik heb al iets van 2 uur gezocht.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2003 23:02 ]

Pagina: 1