V&A Meerdere opties voor Veiling

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Topicstarter
Ik wil graag ads plaatsen die o.a. in een 'snelle' veiling, de snelste optie is '3 dagen', ik zou heel graag willen zien dat veilingen al binnen 1 dag of zelfs binnen 1 uur al gesloten kunnen worden. Dit zou imo een aangename toevoeging zijn aan het V&A gedeelte.

Wat is jullie mening? Vinden jullie het niks of is het juist wel een goed idee? Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:12
Misschien een slider waarmee je de tijdsduur in kan voeren, of een box waar je de tijd in kan vullen (in minuten/uren/dagen/weken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:29
Ik denk dat dat niet handig is doordat je dan veel verkopers krijgt die de biedingen te laag vinden. Dat is irritant voor de verkoper maar ook voor de kopers die steeds voor niks bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EG Mike
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-04 16:03
Ronald8 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 09:14:
Ik denk dat dat niet handig is doordat je dan veel verkopers krijgt die de biedingen te laag vinden. Dat is irritant voor de verkoper maar ook voor de kopers die steeds voor niks bieden.
Het idee van een veiling is dat het aangeboden product toch tegen de hoogst geboden prijs weg gaan? Als een verkoper dat bedrag te laag vindt moet hij zijn startbod hoger instellen. Ik weet niet of V&A de functie ondersteund om veilingen te cancelen als de verkoper zijn biedingen te laag vindt, maar dat mag er dan in mijn ogen uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Topicstarter
Of er moet een minimumbedrag (reserve price in het Engels) komen, als deze niet is nagekomen, dan wint niemand, zoiets bestaat al als het goed is in het veilingsysteem van tweakers onder 'Startprijs', maar dan begint het al vanaf een bepaalde bedrag en kunnen mensen niet vrij bieden.

Ik vind in ieder geval dat er meerdere opties moeten komen voor veilingen, als er spoedveilingen komen, dan bieden mensen ook sneller bijvoorbeeld, nu zie ik af en toe tweakers spoedveilingen houden die ze zelf handmatig gaan bijhouden, niet ideaal soms als je veel verkoopt.

Voorbeeld van ebay reserve price.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:12
Zo'n reserve lijkt me inderdaad een goede optie.
Omdat de veiling wel gewoon laag kan beginnen, kan deze de interesse trekken van zoveel mogelijk bieders. Als het echter te laag blijft, hoeft het product echter toch niet weg te gaan.

Eventueel zou je nog de optie in kunnen bouwen om de reserve eraf te gooien, als laatste impuls voor de veiling.
Pagina: 1