Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:13
Robinter79 schreef op woensdag 03 december 2014 @ 15:42:
Ja, als dit heel vaak gaat voorkomen dan overweeg ik dat ook maar denk ik.
Vond het alleen wel relaxt dat de pc/laptop uit kan staan bij het downloaden (van grote bestanden) via usenet op de NAS.
Ik doe dat vanwege snelheid niet en vanwege het feit dat de harddisks er in, naar mijn mening, dan nóg sneller kapot gaan. Downloaden via newsgroups en zo is immens veel kleine bestandjes elke keer binnenhalen. Heb al weinig vertrouwen in hedendaagse disks en ondanks dat het Raid1 is doe ik dat toch allemaal liever op de PC.

Alwaar dat gaat via twee SSD's die daardoor uiteraard ook absurd veel sneller "op" zijn maar dat terzijde :P

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-06 15:30
Doelen jullie op het uitpakken van NZB downloads? Ben nog geen issue tegen gekomen eigenlijk

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinter79
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-11-2024
Ja, klopt. Het uitpakken van de bestanden als de NAS ze binnen heeft gehaald. Aangezien WinRar aan versie 5.xxx toe is (en dus sommige nieuwe nzb's via die versie worden ingepakt), snapt de uitpakmachine van WD het niet meer helemaal ;-) (volgens mij is dat 7zip)

[ Voor 13% gewijzigd door Robinter79 op 03-12-2014 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-06 13:10
Robinter79 schreef op woensdag 03 december 2014 @ 16:03:
Ja, klopt. Het uitpakken van de bestanden als de NAS ze binnen heeft gehaald. Aangezien WinRar aan versie 5.xxx toe is (en dus sommige nieuwe nzb's via die versie worden ingepakt), snapt de uitpakmachine van WD het niet meer helemaal ;-) (volgens mij is dat 7zip)
Mijn probleem met nzbget(ik heb Imac met deze NAS), dat ik steeds vaker downloads met rar bestanden krijg.Hoe krijg ik het voor elkaar om nzbget deze rar bestanden uit te laten pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:45

skoozie

SCSI

maverick01 schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 16:16:
[...]

Als je een SQL (MySQL database ziet, dan is dit al geinstalleerd). Je kunt phpmyadmin benaderen vanuit de link die in de admin console staat. Daar kun je een xbmc database en user aanmaken. De user GRANT ALL op de XBMC database geven.
Bedankt! Na wat klooien en uiteindelijk die GRANT ALL op de user gevonden/gezet te hebben begon het te werken. Hierna liep ik nog tegen het feit dat mijn Openelec machine met (nog) geen mogelijkheid de database ziet. Dus op de laptop ook maar Xbmc gezet en toen was de database versie weer anders, dus de PC ook maar opnieuw geïnstalleerd en wanneer ik weer tijd heb de Openelec machine naar Xbmc versie 13.2 brengen.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
Kun je in SABnzbd ook aangeven dat de doelmap een map in de WD is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-06 08:31

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Brad Pitt schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 00:33:
[...]

Hmmm was in de veronderstelling dat van elke Android app er minimaal ook wel een, wellicht nog mooiere, iOS versie zou zijn. Gebruik zelf namelijk FolderSync maar een snelle zoektocht bood geen alternatief daarvoor.
Verder geheel niet thuis in Apple maar zoiets (waar je via FTP het naar de NAS pompt) zou er toch moeten zijn?
Nee zoiets is er niet. Komt doordat Apple het filesystem op iOS devices heeft dichtgetimmerd. Voordeel: veel minder kans op problemen door 'foute' apps, nadeel: beperkt in je mogelijkheden.

Je kunt een reservekopie laten maken via iCloud (5 GB opslag gratis) of via iTunes; en dat laatste kan in principe in elke map op je computer, dus ook op de NAS. Maar tussenkomst van een PC/Mac is dan wel altijd een vereiste!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
doggy1 schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 15:09:
Kun je in SABnzbd ook aangeven dat de doelmap een map in de WD is?
Als je bijv. instelt dat /nas/media/movies wordt gemapped naar M: kan je toch naar M: uitpakken? :P
Icephase schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 15:15:
[...]
Je kunt een reservekopie laten maken via iCloud (5 GB opslag gratis) of via iTunes; en dat laatste kan in principe in elke map op je computer, dus ook op de NAS. Maar tussenkomst van een PC/Mac is dan wel altijd een vereiste!
Aha, ja was al een van de redenen waarom ik Android heb genomen maar zó strict is best wel lastig imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Anubis
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Vraagje over dropbox app op de mirror.

is het mogelijk om de gegevens op een andere share te krijgen dan de public share?

Ik snap dat er een extra log in erbij hoort, maar vind dat toch prettiger dan de public.

andere vraag, ik las ergens over BackBlaze, is deze direct te benaderen via de MyCloud?
Via script of wat dan ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Anubis
  • Nu online
Ik had begin 21 november Dropbox op de MyCloud Mirror ingesteld.
Ik bemerk dat ondanks dat er 5 minuten ingesteld staat voor synchronisatie, er soms in twee of drie dagen niet gesynchroniseerd is. Er zijn dagelijks items toegevoegd toegevoegd aan dropbox.
De status blijft op synchroniseren staan, maar de laatste sync was afgelopen maandag.
Ik zie de aangemaakte folder van gisteren in Selectieve synchronisatie, maar op de WDschijf is deze leeg.

iemand bekend met deze ervaring en een idee hoe op te lossen of wachten op een update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Anubis
  • Nu online
Beste,
Na de software upgrade van eergisteren, werkt mijn dropbox Synchronisatie juist.

Iemand nog een oplossing voor het veranderen van de public dropbox share naar een zelf gekozen plaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealR
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-03-2024
Sinds de laatste firmware update (1.05.30) krijg ik couchpotato niet meer aan de praat. Nog meer mensen die dit hebben? En suggesties om het weer aan de praat te krijgen?

Edit: nevermind, het toeval wil dat er gelijktijdig met de firmware update ook een couchpotato update was waar een bug in zat.

[ Voor 27% gewijzigd door RealR op 21-12-2014 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Heb sinds deze week ook een MyCloud gekocht (gewoon de simpelste, zoveel heb ik niet om te backuppen). Het grote voordeel van de MyCloud is natuurlijk dat het voor "cloud" storage spotgoedkoop is, maar het nadeel dat het allemaal wat minder veilig is. Niet alleen omdat de goedkoopste geen Raid heeft, maar ook omdat je je data simpelweg kwijt bent als er wordt ingebroken of je huis in de fik vliegt. Dan heb je ook aan een Raid-oplossing weinig.

Dus wilde ik ook weer back-ups maken van de MyCloud en nu vroeg ik me af of ze dat ook naar elkaar kunnen doen. Dan zou ik er ook een voor mijn ouders kunnen kopen en dan maken we af en toe een backup naar elkaar. Kost wat ruimte, maar dan is het voor beiden veel veiliger. Heb dus even gegoogeld en kwam dit topic tegen:

http://www.tomshardware.c...ud-remote-local-back.html

Daaruit lijk ik op te maken dat het enkel zou kunnen bij de duurdere MyClouds en dus niet bij de "eenvoudige" MyClouds. Klopt dat? Of kan het stiekem toch wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:24

Perkouw

Moderator General Chat
Van een MyCloud naar een MyCloud back-uppen? Dat kan volgens mij gewoon.
Log even in op je MyCloud, ga dan naar back-ups en kijk onder externe back-ups daar staat het volgende;
Info over externe back-ups
Maak een back-up van uw WD My Cloud Mirror naar een andere server of buiten uw netwerk.
Voordat u een externe back-up gaat maken, zorg u voor de volgende punten:
U hebt een externe WD My Cloud Mirror om een back-up van dit apparaat naar te maken. Bestaande shares en gegevens op dit apparaat worden gekopieerd naar het doelapparaat, naast de al bestaande gegevens.
De instelling voor de externe server is ingeschakeld op de externe WD My Cloud Mirror.
Het back-upwachtwoord voor de externe WD My Cloud Mirror is ingeschakeld.
U hebt regels voor port forwarding toegevoegd voor zowel SSH als externe back-upservices in Instellingen > Netwerk > Port forwarding om uw WD My Cloud Mirror-apparaat via internet te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Thnx, maar dat werkt toch alleen bij de WD My Cloud Mirror? Die heb ik dus niet en kan die optie ook niet vinden via de mycloud-applicatie op OSX.

Ander probleem: ik krijg mycloud niet meer aan de praat in safari op mijn macbook, dus daar kan ik ook niet dubbelchecken. Na lang zoeken kwam ik erachter dat ik via safari --> preferences --> security --> website settings --> java --> wdmycloud moest instellen op run in unsafe mode en dit dan moest trusten, maar dat trucje werkt nu niet meer. Java blijft dus hangen en heb nog geen andere oplossing kunnen vinden.

Iemand enig idee hoe ik dat aan de praat krijg? En iemand idee hoe ik het zo aan de praat krijg dat ik niet elke keer als ik naar de site ga moet aanklikken dat ik Java uberhaupt wil runnen, dat ik toestemming moet geven om de site te verlaten? Dat verneukt de user experience namelijk nogal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Anubis
  • Nu online
De instellingen moet je instellen via de browser. Log daar in op de web interface. Dan zie meer mogelijkheden.

Je kan een oudere versie van Java downloaden. Bij mij werkte het dan wel.

HTH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-06 22:36
Wat ik niet snap is waarom de My Cloud om 2 uur en 3 uur s'nachts elke dag uit z'n slaapstand wordt gehaald. Ook op andere momenten wordt hij soms uit z'n slaapstand gehaald.

Geen enkel apparaat maakt er op dat moment verbinding mee. Cloud staat ook uit. Automatisch bijwerken staat ook uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans G
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-07-2024
Ik heb nu een WD Mybook world edition en wilde overstappen naar de My cloud mirror maar wat een gezeik allemaal zeg met dit apparaat. Ik geloof niet dat ik opnieuw voor WD ga kiezen. Ik ga de WD My cloud eens vergelijken met de nieuwe Seagate Personal Cloud 2-bay. http://www.seagate.com/nl/nl/products/network-attached-storage/home-network/personal-cloud/#features

Mooi apparaat.

[ Voor 13% gewijzigd door Frans G op 12-01-2015 21:05 ]

Frans G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ben erg blij met de Mirror. Geen issues mee eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fideley
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 06-04-2015
Ik heb sinds kort de WD My Cloud Mirror 2 TB.
Ik heb op mijn Iphone de WD Photos app geïnstalleerd maar:
Wanneer ik niet thuis ben kan ik de foto's niet bekijken.
Ik zie de mappen en ik zie in de mappen ook thumbnails van alle foto's, maar wanneer ik de foto wil vergroten krijg ik een foutmelding "network connection failure (1)
Bij mijn instellingen op het dashboard staat de cloudtoegang aan en staat er verbonden achter de verbindingsstatus.
Kan iemand mij vertellen wat ik moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans G
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-07-2024
Moet je bij de my cloud mirror ook niet portforwarden. Dus poort 80 open zetten. Ik heb er geen maar dit lijkt me logisch.

Frans G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Anubis
  • Nu online
Fideley schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 17:02:
Ik heb sinds kort de WD My Cloud Mirror 2 TB.
Ik heb op mijn Iphone de WD Photos app geïnstalleerd maar:
Wanneer ik niet thuis ben kan ik de foto's niet bekijken.
Ik zie de mappen en ik zie in de mappen ook thumbnails van alle foto's, maar wanneer ik de foto wil vergroten krijg ik een foutmelding "network connection failure (1)
Bij mijn instellingen op het dashboard staat de cloudtoegang aan en staat er verbonden achter de verbindingsstatus.
Kan iemand mij vertellen wat ik moet doen?
Heb je een bestand dat heet icon?
Haal die eens weg, bij mij werkte dat.

HTH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fideley
Ik heb zowel de portforward geprobeerd als gezocht naar een bestand dat icon heet (niet gevonden).
Voorlopig nog geen oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:54
Ik heb een WD Mycloud mirror 8TB. Gekocht bij die actie en blij mee, want ik heb een mooie opslag voor al mijn zooi en kan lekker vanaf mijn mobiel of tablet buitenshuis de bestanden benaderen. Ook wat shares gemaakt voor familie leden, gaat ook goed.
Nu wil ik wat meer proberen en kom ik in gebieden waar ik weinig kaas van gegeten heb en als ik ga googlen en ga proberen zal ik er vast wel uitkomen maar ik probeer eerst eens hier.

Wat ik wil voor een vriend en zijn gezinnetje die al jaren in het buitenland wonen (nu Barcelona) is een VPN server opzetten of hoe noem je dat? Ik heb al een share voor hem gemaakt op mijn NAS en hij kan bij mijn muziek collectie e.d.. Wat hij ook zou willen en waar hij zelf mee kwam, is in Barcelona, uitzending gemist kijken e.d. Diensten waar je voor in Nederland moet zitten en wat hem dus niet lukt in Spanje. Ik geloof dat het hem weleens gelukt is via andere routes maar hij is wat achterdochtig daarme en hij vertrouwt mij (terecht?) meer. Toen hij zag dat ik een NAS had vroeg hij dus of ik daarop geen VPN server kan zetten voor hem zodat hij, als ik het goed begrijp, vanuit Barcelona connect met mijn NAS en dat het dan lijkt dat hij surft vanuit Nederland en zo die diensten als Uitzending gemist wel kan bekijken.

Vragen:
- klopt het wat hij zegt, kan dit? Mag dit?
- kan het op de WD Mycloud Mirror?
- zo ja, hoe doe ik dit dan, is dat voor een niet Tweaker makkelijk en veilig te doen?

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:43
Ik heb 'm ook een paar maanden. Wel is mijn opgevallen dat standaard openvpn draait met een tunnel richting WD. Cloud uitzetten oid in de front-end helpt dus mooi niet. Dit zijn de tunnels om de "cloud" te kunnen faciliteren en op die manier hoef je dus ook geen port-forwards te maken.

Maar ik ben helemaal niet gedient van een grote open(vpn) verbinding naar WD, veel te privacy-gevoelig! Oplossing: chmod -x openvpn en haal de certificaten weg uit /etc/openvpn. Opnieuw opstarten en dan zou je geen vpn-verbinding moeten zien.

Ben nu bezig om zelf packages te compileren, helaas kan je niet apt-get doen. Of iemand wel een werkende repository gevonden? Ik kon alleen debian op wd my cloud mirror maar dat ziet er nog wat experimenteel uit.

Over de WD App: Vervangen door ES Explorer via een smb share en dat gaat prima. Niks geen connecties naar Google en Adobe meer :)

[ Voor 7% gewijzigd door Theswitch op 25-01-2015 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:42

JT

VETAK y0

Topicstarter
Ik heb de MyCloud niet meer; mocht er iemand interesse hebben in delen van de TS stuur dan een DM.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Anubis
  • Nu online
ik heb dropbox gesynchroniseerd op de WD MyCloud. Via de Desktop sync ik deze DB_Folder met een share op de WD.

Om het te vergemakkelijken net zoals ik het vroeger met een helaas overleden NAS deed, wil ik een folder van een andere share met een HW of SW link ( ln ) linken met een folder in Dropbox.

Wat zijn de beste stappen, wil het werken op de WD, zonder dat het na een restart verwijderd is?

ssh
dan
ln sourceFolder linkedFolder
wat moeten de owner rechten zijn om het juist te laten functioneren?

Wil het even zeker weten voordat ik bestaande folders ga vervangen met de link.

[ Voor 6% gewijzigd door Lord Anubis op 21-02-2015 22:49 ]

• Bear
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-06 21:11

Bear

wench

Was even FTP aan het instellen op de My Cloud Mirror uiteindelijk draaide het maar zag ik geen folders.. blijkt dat wanneer je met admin user inlogd hij niets laat zien 8)7

Meer mensen hier last van?

done done on to the next one... psn: Bear-H6O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fideley
Theswitch schreef op zondag 25 januari 2015 @ 19:00:
Ik heb 'm ook een paar maanden. Wel is mijn opgevallen dat standaard openvpn draait met een tunnel richting WD. Cloud uitzetten oid in de front-end helpt dus mooi niet. Dit zijn de tunnels om de "cloud" te kunnen faciliteren en op die manier hoef je dus ook geen port-forwards te maken.

Maar ik ben helemaal niet gedient van een grote open(vpn) verbinding naar WD, veel te privacy-gevoelig! Oplossing: chmod -x openvpn en haal de certificaten weg uit /etc/openvpn. Opnieuw opstarten en dan zou je geen vpn-verbinding moeten zien.

Ben nu bezig om zelf packages te compileren, helaas kan je niet apt-get doen. Of iemand wel een werkende repository gevonden? Ik kon alleen debian op wd my cloud mirror maar dat ziet er nog wat experimenteel uit.

Over de WD App:Vervangen door ES Explorer via een smb share en dat gaat prima. Niks geen connecties naar Google en Adobe meer :))
Hey ben er zelf niet zo helemaal in thuis, maar zou je me even kunnen uitleggen hoe je dit zo kan instellen? Ben niet tevreden over de WD App dus zou dit ook eens willen proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:43
Fideley schreef op zondag 05 april 2015 @ 12:14:
[...]

Hey ben er zelf niet zo helemaal in thuis, maar zou je me even kunnen uitleggen hoe je dit zo kan instellen? Ben niet tevreden over de WD App dus zou dit ook eens willen proberen...
Standaard zal je WD Livebook al shares hebben, die kan je zien op b.v. je Windows computer. Die kan je dan ook prima zien het het genoemde ES Explorer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fideley
Theswitch schreef op zondag 05 april 2015 @ 13:02:
[...]

Standaard zal je WD Livebook al shares hebben, die kan je zien op b.v. je Windows computer. Die kan je dan ook prima zien het het genoemde ES Explorer.
Maar hoe kan je de es Explorer app met je wd verbinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
Even een mapje kopiëren van je computer naar de Mycloud. 134mb met een snelheid van 300kbps. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
Plotseling kan ik in Finder niet meer inhoud van MyCloudMirror benaderen.
Soms helemaal geen verbinding, soms wel verbinding, maar dan kan ik niet alle mappen inkijken, mn submappen van series, terwijl dit tot vorige week nog gewoon goed ging.
Na een clean install van Yosemite is het niets verbeterd.
Imac medio 2011, met SSD en Yosemite.
MyCloudMirror desktop werkt wel.Ook kan ik met mijn windows laptop alle mappen benaderen en bewerken.
Iemand enig licht op deze zaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ari Gold schreef op maandag 06 april 2015 @ 13:35:
Even een mapje kopiëren van je computer naar de Mycloud. 134mb met een snelheid van 300kbps. :')
wtf zit er dan in die map?
Als ik een enkele file van 10GB overzet gaat dit met >30MB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 670147

Dag allemaal,

Sinds kort ben ik in het bezit van een MyCloud 4 TB. Het benaderen van de shares via diverse devices verloopt zonder problemen. Het genereren van een Timemachine Backup helaas niet.

Ik krijg de volgende melding, na het selecteren van het juiste volume en als gast connectie maken:

Time Machine heeft geen toegang tot de reservekopieschijf 'TimeMachineBackup'.
De bewerking kan niet worden voltooid. (OSStatus fout 2.)

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Alvast hartelijk dank voor de reacties!

Groet,
Dave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-06 12:18
Ik ben mij bewust dat het afgelopen tijd hier wat stil is, toch wil ik mijn vraag stellen, ik heb namelijk een 8TB versie, heb deze omgezet vorige week naar JBOD. Reden: het dient voor mij puur als opslag voor muziek, films en tv series (en heb ik deze gegevens al hierop gezet).

Nu loop ik tegen het volgende aan, ik wil graag gebruik maken van BTSync en het lijkt mij handig om hiervoor OpenMediaVault te gebruiken. (dropbox en onedrive beginnen mij meer en meer te irriteren en onedrive heeft ongeveer 40GB aan data fout gesynchroniseerd waardoor deze totaal verloren is op OneDrive - verhaal voor een andere keer).

Weet iemand wat er gebeurt als ik OMV erop zet, ben ik mijn data op de schijf kwijt? Ik kan zo niet zo snel het antwoord vinden. Dank! :)

//EDIT
Voor diegene; data ben je niet kwijt wanneer je OMV erop zet. Het is mij gelukt om BTSync op de WDMM te zetten zonder OMV (een project voor een andere keer :)). BTSync werkt perfect, het draait lokaal en extern net zo goed. Extern is mijn btsync installatie te bereiken. :)

[ Voor 18% gewijzigd door EN-IS op 16-07-2015 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 684081

Ook van mij een vraag. Ik heb momenteel mijn hele administratie op de Mycloud Mirror gezet. En voor het gemak was ik begonnen in de map Public. Nu dacht ik, laat ik eens kijken of de boel wel goed beveiligd is, maar kan ik eigenlijk geen instellingen daarover vinden. Hoe kan ik controleren of niet iemand van buitenaf op mijn Cloud Mirror kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
Ik zie dit heel vaak steeds terug komen in m'n log; CIFS: Authentication for user [nobody] has FAILED.

De mycloud komt ook steeds vaker uit zn slaapstand. Om 12 uur checkt hij voor updates. Soms wordt ie ook wakker om 10 uur s'avonds terwijl er niks mee in connectie staat dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lausemaus
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-05 10:53
Anoniem: 684081 schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 15:17:
Ook van mij een vraag. Ik heb momenteel mijn hele administratie op de Mycloud Mirror gezet. En voor het gemak was ik begonnen in de map Public. Nu dacht ik, laat ik eens kijken of de boel wel goed beveiligd is, maar kan ik eigenlijk geen instellingen daarover vinden. Hoe kan ik controleren of niet iemand van buitenaf op mijn Cloud Mirror kan komen?
De naam "Public" geeft het eigenlijk al aan. Iedereen die op je netwerk zit, kan er bij.
Het is veiliger om alles over te hevelen naar een persoonlijke share, en daar een wachtwoord op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin.heukels
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-12-2020
Kreeg net een mailtje van WD dat de My Cloud nu ook Plex draait. Iemand al ervaring mee? Ben we benieuwd!

one life, live it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lausemaus
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-05 10:53
Wie o wie kan mij helpen? zelf al opgelost

We zijn thuis overgegaan naar een andere internetprovider (Tele2 naar Ziggo).
Nou heeft de My Cloud Mirror een statisch IP adres op mijn oude Tele2 netwerk.
Hoe kan ik deze overzetten naar het nieuwe netwerk?

NAS weer verbonden met het oude netwerk, IP weer dynamisch gemaakt, en daarna geplaatst in het nieuwe netwerk. Stom dat ik daar niet eerder op kwam |:(

[ Voor 28% gewijzigd door lausemaus op 08-08-2015 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-06 06:38
Vraagje, ik twijfel om voor een WD MyCloud te gaan. Grootste reden, ik lees aardig wat verhalen over verbindingen die plots weg zijn. Meeste verhalen zijn van vorig jaar. Dus mijn vraag, is dit probleem nog steeds aanwezig? Of is dit opgelost met firmware?

Doel van het apparaat. Films/series streamen naar mn mediaspeler (nu nog WD tv, gaat een Raspberry Pi worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Pannekoek81 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 14:25:
Vraagje, ik twijfel om voor een WD MyCloud te gaan. Grootste reden, ik lees aardig wat verhalen over verbindingen die plots weg zijn. Meeste verhalen zijn van vorig jaar. Dus mijn vraag, is dit probleem nog steeds aanwezig? Of is dit opgelost met firmware?
Eigenlijk nooit een probleem mee gehad.
Doel van het apparaat. Films/series streamen naar mn mediaspeler (nu nog WD tv, gaat een Raspberry Pi worden)
Ja same here, maar dan op een Mede8er. Enige "issue" is dat wanneer je wat te drinken of eten gaat pakken en dit duurt eventjes de disks in rust gaan en je dus moet wachten als je weer op Play drukt. Verder eigenlijk best een okay apparaat, al had ie wat sneller kunnen zijn (met schrijven voornamelijk, da's 40MB per seconde hier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Brad Pitt schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 14:41:

Eigenlijk nooit een probleem mee gehad.
Dank :)
Brad Pitt schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 14:41:

Ja same here, maar dan op een Mede8er. Enige "issue" is dat wanneer je wat te drinken of eten gaat pakken en dit duurt eventjes de disks in rust gaan en je dus moet wachten als je weer op Play drukt. Verder eigenlijk best een okay apparaat, al had ie wat sneller kunnen zijn (met schrijven voornamelijk, da's 40MB per seconde hier).
Beide geen probleem.

Momenteel een USB HDD aan mijn router gekoppeld en dat gaat een heel stuk trager. Daarnaast vind de router het niet echt leuk (cpu draait geregeld op 100%). Vandaar ik ook een oplossing zoek voor films/series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Pannekoek81 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 14:46:
[...]
Vandaar ik ook een oplossing zoek voor films/series.
Dat gaat helemaal prima, uiteraard ook FullHD 7.1 Blu-ray ISO/mkv gebeuren. Voor dat doel is het mijns inziens een prima apparaat :) Plex draait er eventueel ook op maar geen ervaring mee aangezien ik geen account heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Brad Pitt schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 14:48:
[...]

Dat gaat helemaal prima, uiteraard ook FullHD 7.1 Blu-ray ISO/mkv gebeuren. Voor dat doel is het mijns inziens een prima apparaat :) Plex draait er eventueel ook op maar geen ervaring mee aangezien ik geen account heb.
Plek zit ook op mn tv, maar goed dat werkt volgens mij niet optimaal. De WD TV werkt nog prima. Al staat die op de lijst voor vervanging. USB poort niet helemaal goed meer volgens mij. Vandaar nu ook een andere oplossing.

Bedankt voor je info d:)b

• Pannekoek81
De wd my cloud staat en werkt prima. Ben tevreden. Simpele installatie.
Brad Pitt schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 14:48:
[...]

Film getest en de 1080p met dts mkv geen enkel probleem. Start sneller als voorheen. Externe hdd op mn router.

Schrijf snelheid vanaf laptop over wifi is zo'n 55Mb per sec. Tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:02

thof

FP ProMod
Ari Gold schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 07:55:
Ik zie dit heel vaak steeds terug komen in m'n log; CIFS: Authentication for user [nobody] has FAILED.

De mycloud komt ook steeds vaker uit zn slaapstand. Om 12 uur checkt hij voor updates. Soms wordt ie ook wakker om 10 uur s'avonds terwijl er niks mee in connectie staat dan.
Ik ervaar momenteel dezelfde melding, kan via mijn Windows 10 systeem ook niet inloggen op beveiligde shares. De public share is nog wel toegankelijk. SMB instellingen al van SMB3 naar SMB2 gezet op de NAS, maar dat heeft niet geholpen. Heb jij het zelfde probleem?

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
thof schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 15:45:
[...]

Ik ervaar momenteel dezelfde melding, kan via mijn Windows 10 systeem ook niet inloggen op beveiligde shares. De public share is nog wel toegankelijk. SMB instellingen al van SMB3 naar SMB2 gezet op de NAS, maar dat heeft niet geholpen. Heb jij het zelfde probleem?
Daar heb ik geen last van. Kan m'n nas wel gewoon benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:02

thof

FP ProMod
Ari Gold schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 18:54:
[...]

Daar heb ik geen last van. Kan m'n nas wel gewoon benaderen.
Bij mij was het opgelost na het toevoegen van de credentials aan de Windows Credential Manager. Er zit een wijziging in de afhandeling van de communicatie met SMB shares in Windows 10. Kun je dus ook tegen aanlopen met andere nassen/samba boxjes.

Zie o.a.: http://answers.microsoft....d0-4639-9e3f-4d50100c1841

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesBal
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13-01-2023
Hallo,

Ik heb een WD EX2, twee 3GB schijven, als RAID1 geconfigureerd en dat werkt prima.

Twee externe 2.5 inch schijven van 1 en van 2TB koppelen aan de USB-poorten herkent hij ook en kan ik gebruiken voor back-up en zien in Windows Verkenner.

Een ander 2TB externe 3,5 inch schijf, 2TB, herkent hij niet, een rood lampje brandt continue op de voorkant van de EX2.
Als ik de externe schijf direct koppel aan mijn laptop werkt hij prima.

Iemand enig idee hoe dit probleem op te lossen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theeck
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-07-2024
vraagje, weet iemand of je aan een 2disk mirror of EX2 een derde disk kan hangen en er dan eenraid-5 set van kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendio
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:31
Ik zou graag een nas willen kopen om 1 centrale plaats te hebben voor mijn films/muziek/foto's collectie en deze op diverse tv's en mobiele apparaten in huis te kunnen kijken (via chromecast/mediaspeler/xbox360) of beluisteren (in geval van muziek), en liefst ook buitenshuis. Ook moet de nas om kunnen gaan met nzb files, liefst natuurlijk snel.
Nu kan ik via de universiteit de wd ex1200 kopen voor 177 euro. Ik wil dan 2 hhds die nu in 2 mediaboxen zitten, in de nas stoppen. Een 2-bay nas is dus het minimum. Lijkt mij een goede deal, maar ik vraag me af of dit de beste deal is voor dat geld..
een synology 215j zit ongeveer rond diezelfde prijsklasse. Als deze ongeveer gelijkwaardig zijn, heb ik nu de neiging om voor de synology te kiezen omdat daar schijnbaar de apps uitgebreider/gebruikersvriendelijk zijn en/of meer mogelijkheden heeft
Heeft iemand ervaring met deze nas? of met andere WD-nassen (is dat een goed woord?)
Kan deze nas hd-films (die dan op de nas staan) omzetten zodat bv de chromecast ze ook kan afspelen?
Graag jullie deskundige mening over deze deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendio
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:31
is er iemand die ervaring heeft met zowel de laatste wd software als die van synology? wat vind je beter en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Sowieso is die van synology handiger omdat je daar veel meer keuze hebt in apps die je op je nas kunt draaien.
Sinds de laatste update van de wd is het bijv. niet meer mogelijk om sickbeard te draaien (wat overigens al flink wat kunst en vliegwerk kost) omdat de ssl module van de ingebouwde python kuren vertoont.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 709566

Ff een vraagje: Ik heb niet heel veel verstand van computers enzo, maar wil graag een NAS voor het streamen van films in ons thuisnetwerk. Nu hebben we hier een langzame internetsnelheid, heeft dit hier invloed op? Of in de snelheid van het thuisnetwerk alleen afhankelijk van router, bedrading en dergelijken?

Bedankt alvast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online
Je internet snelheid heeft hier inderdaad geen enkele invloed op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanm3
  • Laatst online: 23:01

johanm3

Het kan altijd slechter

Beste tweakers,

Ik zag het probleem van het niet kunnen inloggen op het dashboard al eerder voorbij komen, maar heb niet een oplossing kunnen vinden.

Ik heb sinds gister de cloud mirror gen2.

Na de installatie kon ik inloggen, waarna ik in een scherm kom waar ik verschillende mappen kan aanmaken evenals public mappen. Na een beetje rondgekeken te hebben, kwam ik erachter dat er eigenlijk weinig te doen was in dit scherm. Ik kan niets aanpassen en zag nergens hoe ik nu bijv. plex kan installeren etc.

Nu blijkt er ook een dashboard te zijn waar je op kan inloggen. Via de link wdmycloudmirror.local ( imac ) krijg je ook een inlogscherm. Helaas pakt dit scherm mijn inloggegevens niet. De inloggegevens die ik gebruik om in te loggen op files.mycloud.com werken niet om in te kunnen loggen op het dashboard.
Ook username: admin zonder wachtwoord werkt niet.
Alles leeglaten werkt ook niet.
Een 'forget password/ username" functie is niet beschikbaar.

Bij de oplossingen staat dat je je mirror kan terugzetten naar de fabrieksinstellingen. probleem is dat je hiervoor wel moet inloggen in het dashboard. Wat mij dus niet lukt.

Heeft iemand nog een ander idee???

Hoor het graag! En alvast bedankt.

Groeten Johan

Gadgets fan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Anubis
  • Nu online
oke, gisteren een nieuwe usb drive aan gesloten op myclousmirror. Wil wat standaard BU's uitvoeren.
met name incremental BU. De taak start maar krijgt na een tiental seconden de status 'backup mislukt'. Alleen de top folder staat op de USB.

Tegelijker tijd de andere BU taken weer eens geprobeerd, en nog steeds 'allemaal mislukken'. Meeste taken worden niet eens bewaard. De externe BU taken kan ik niet proberen omdat ik geen externe BU plek heb.

De nieuwste FW staat er op. Een week geleden alles opnieuw er op gezet, van factory settings tot laatste update.

Iemand enig idee? Doe het nu via een iMac maar is natuurlijk veeeel te langzaam.

weet iemand trouwens hoe ik via de terminal via ssh de usb drive kan formatteren?

[ Voor 6% gewijzigd door Lord Anubis op 23-12-2015 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-06-2024
Hoi Mycloud bezitters.
Ik weet niet of het hier al gepasseerd is maar hier valt zoveel te lezen dat het bijna onbegonnen werk is.
Dus sorry als het al eens besproken was, misschien kan ik dan doorverwezen worden naar het juiste draadje.

Ik heb dus ook een Mycloud 2TB en ik heb ook een ZModo ZP-IBH13-W camera.
Ik gebruik deze samen als bewaking zodanig dat alle opnames op mijn Wdmycloud komen.
Het heeft mij heel wat moeite gekost om bij de camera instelling klaar te krijgen dat de opnames ook op mijn WDmycloud terecht kwamen maar uiteindelijk is het dan toch gelukt :9
Maar om de bewaking draaiende te houden moet ook altijd mijn PC aanstaan en dat is minder fijn natuurlijk .... stroomverbruik.
Nu was mijn vraag, is het mogelijk om die beelden op mijn WDmycloud te laten opnemen zonder PC.
Is er ergens een stuurprogramma of iets dergelijks te vinden dat ik op de Mycloud kan installeren zodanig dat het opnemen automatisch gebeurd?
Ik weet dat het veel gevraagd is maar ik weet ook dat hier knappe koppen tussen zitten die veel bekwamer zijn dan ik en die mij misschien toch kunnen helpen
En ja, ik heb al heel wat gegoogled maar daar vind ik niets of misschien stel ik de vraag daar verkeerd.
Bovendien is mijn Engels nog al gebrekkig.
Als ik hier verkeerd zit, schiet niet op mij maar laat het gewoon weten. ;)

*************************************************************************************************
OK, na lang zoeken heb ik dan toch maar een mail geschreven naar de fabikant.
Het Nederlands via Word laten vertalen naar het Engels.

Dit was het antwoord:

Dear Mr O....,

Thank you for contacting Western Digital Customer Support.

First and foremost, we would like to thank you for taking the time to contact us in regards to the issue with WD My Cloud and Camera Backup. I sincerely apologise for any inconveniences that this may have caused you.

I sincerely apologise in advance, but WD My Cloud does not have the option to directly transfer the files on to My Cloud. This feature comes starting from My Cloud EX2 and higher series, which are already expert series NAS drives.

Sincerely,
Sten
Western Digital Service and Support

Dus als ik het goed begrijp is het voor mij einde verhaal en moet ik een andere oplossing zoeken. :|

[ Voor 26% gewijzigd door onkeltje op 01-01-2016 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baztiano
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13-03-2023
Beste mensen,

INMIDDELS GELUKT

Heeft iemand enige idee hoe ik de HDD's WD RED 4TB kan formateren om ze daarna in een synology te plaatsen. Momenteel krijg ik niet meer dan 1,6 TB te zien in Bestandsbeheer windows 10 ook in Linux zie ik niet meer. Overigens in de WD MY CLOUD zijn ze gewoon 4TB per stuk.

B.V.D

Baz

[ Voor 4% gewijzigd door baztiano op 11-01-2016 12:10 ]

Intel Core i7 4790k | GA-Z97X-Gaming 3 | 32GB Kingston Fury | Samsung 850 Evo 500GB | Sapphire R9 290X 4GB GDDR5 | 3X Dell UltraSharp U2515H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 726824

Hi,

Ik denk dat ik een hele makkelijke vraag heb, maar laat ik even voorop stellen dat ik een enorme nitwit ben computers ed.
Ik kan een beetje, maar als het technisch wordt haak ik toch al vrij snel af.
Anyway, vorige week heb ik een My Cloud Mirror aangeschaft omdat de laatste tijd mijn Mac (iMac 27-inch van eind 2009 met 4Gb geheugen. Processor 3,06 GHz Intel Core 2 Duo) toch wel erg langzaam werd.
Ik heb 22.000 foto's im mijn Foto's library staan en dat neem zo'n 106Gb in beslag.
Nu heb ik de Foto's Library overgezet naar de shared pictures folder in de publieke folder.
Ik weet niet hoe ik moet controleren of ik het goed heb gedaan.
Ik zie in de shared pictures folder wel het icoon van Foto's (dat bloemetje), maar daar kan ik niet op dubbelklikken, dan gebeurt er niets.
Ik heb de WD Photo's app inmiddels geinstalleerd op mijn Ipad en Iphone, maar daar krijg ik alleen maar mapjes in mapjes in mapjes en mapjes etc te zien en dan uiteindelijk een aantal foto's.
Ik kan dus niet kiezen uit de mappen die in mijn Foto's staan en daar de foto's uit bekijken.
Lang verhaal kort: wat kan ik beter doen? Het programma Foto's (met daarin alle foto's) overzetten of alle 22.000 foto's apart?

Alvast bedankt voor de reacties/oplossingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18:54

Jebus4life

BE User

Het is hier precies vragenuurtje; ik heb ook een vraag (aangezien ik twijfel over aanschaf).
Hoeveel geluid maakt zo'n ding (een my cloud met 2 disks pakweg)? Zou deze (tenzij ik kabel ga bijtrekken wat niet zo praktisch is) in m'n woonkamer willen plaatsen (ergens weggewerkt in de buurt van m'n tv); hoor je het device of eigenlijk nauwelijks of geen last van?

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Jebus4life schreef op maandag 18 januari 2016 @ 19:28:
Het is hier precies vragenuurtje; ik heb ook een vraag (aangezien ik twijfel over aanschaf).
Hoeveel geluid maakt zo'n ding (een my cloud met 2 disks pakweg)? Zou deze (tenzij ik kabel ga bijtrekken wat niet zo praktisch is) in m'n woonkamer willen plaatsen (ergens weggewerkt in de buurt van m'n tv); hoor je het device of eigenlijk nauwelijks of geen last van?
Voor ieder verschilt dit natuurlijk. Persoonlijk geen last van als er andere apparatuur aanstaat. Heb je niets aan en ben je stil, ja dan kan je de schijven horen. Dus dan zou ik het weer nauwelijks willen noemen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135111

Hallo allen,

Ik heb sinds kort een MyCloud mirror, deels voor zakelijk gebruik, maar uiteraard ook voor m'n plezier, want ik wil graag films downloaden en streamen naar m'n tv vanaf de NAS. Ik ben vergeleken met de meeste gebruikers hier een digibeet, en loop nu tegen een probleem aan waarvoor ik nog geen oplossing ben tegengekomen op dit draadje of elders op het web.

Ik heb NZBget geïnstalleerd op de NAS en maak gebruik van Spotnet op m'n laptop. Ik heb een abo bij Sunnyusenet (20 lijntjes) en het lukt mij om films te downloaden. Niet reuze snel (5mb ps), maar ik kan er goed mee uit de voeten. Echterrrr.. NZBget download de films naar een mapje dat vol komt te staan met .rar bestanden die na het afronden van de download niet automatisch worden uitgepakt. Ik heb NZBget geïnstalleerd met de standaard instellingen en ingevulde waarden. Bij de instellingen van NZBget, onder het kopje unpack staat bij locatie van unrar, 'unrar' ingevuld en bij de locatie van 7zip, staat '7z' ingevuld.

Is er iemand die een oplossing voor dit probleem heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Anoniem: 135111 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 11:49:
Hallo allen,

Ik heb sinds kort een MyCloud mirror, deels voor zakelijk gebruik, maar uiteraard ook voor m'n plezier, want ik wil graag films downloaden en streamen naar m'n tv vanaf de NAS. Ik ben vergeleken met de meeste gebruikers hier een digibeet, en loop nu tegen een probleem aan waarvoor ik nog geen oplossing ben tegengekomen op dit draadje of elders op het web.

Ik heb NZBget geïnstalleerd op de NAS en maak gebruik van Spotnet op m'n laptop. Ik heb een abo bij Sunnyusenet (20 lijntjes) en het lukt mij om films te downloaden. Niet reuze snel (5mb ps), maar ik kan er goed mee uit de voeten. Echterrrr.. NZBget download de films naar een mapje dat vol komt te staan met .rar bestanden die na het afronden van de download niet automatisch worden uitgepakt. Ik heb NZBget geïnstalleerd met de standaard instellingen en ingevulde waarden. Bij de instellingen van NZBget, onder het kopje unpack staat bij locatie van unrar, 'unrar' ingevuld en bij de locatie van 7zip, staat '7z' ingevuld.

Google voor de gein is even op de combinatie van My Cloud en unrar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

No offence, maar ik gaf al aan dat ik op internet nog geen oplossing voor mijn probleem had gevonden.. Ik ben geen expert en kan niet uit de voeten met de engelstalige websites die ik naar aanleiding van jouw suggestie vind, en waarop ik een voor mij onduidelijke technische oplossing tegenkom voor een probleem waarvan ik niet zeker weet of 't hetzelfde issue is als ik ervaar. Wat voor jou logisch en simpel lijkt is voor mij wellicht iets te technisch.. ;-)

Modbreak:Beste Lubber,

Houd er rekening mee dat er op dit forum eigen inzet wordt verwacht. Zogenaamde 'helpdesk vragen' waarbij wij je bij alle stappen helpen, zit er niet in. We kunnen je wel helpen zelfredzaam te zijn en je een extra duwtje in de rug te geven, maar je zult zelf de grootste inspanning moeten leveren voor het oplossen van je probleem of beantwoorden van je vraag. Het gebruik van de zoekfuncties is daar een onderdeel van. Indien je de Engelse taal niet voldoende machtig bent, kun je gebruik maken van de vertaaldiensten o.a. van google. Zie: http://translate.google.com.

Vriendelijke groet,
CiPHER
Moderator OT

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 15758 op 25-01-2016 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi2
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Anoniem: 135111 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 11:49:
Maar wat is je probleem dan?
  • dat je geen unrar hebt?
  • dat NZBget je unrar niet gebruikt?
  • iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb geen andere addons geïnstalleerd dan Nzbget, kan dat het euvel zijn en is het nodig om unrar te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi2
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
-

[ Voor 99% gewijzigd door asmi2 op 26-01-2016 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Bij mij werkt ie out-of-the box op mn wdmycloudmirror; zal eens kijken waar de binary staat en de settings even doorzetten.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-06 16:32
Een maat van me heeft net een WD gekocht en mij een link gestuurd waarop ik een password kon aanmaken en bij de Cloud kon. Nu heb ik zelf een Synology NAS en wil eigenlijk een RSYNC instellen om zodoende niet steeds handmatig bestanden te hoeven uploaden. Is dit (standaard) mogelijk? Zo ja, hoe precies? Of moet je daarvoor zaken gaan aanpassen....?

Edit: inmiddels is het gelukt en draait de Rsync. Dit werkt helaas alleen als ik poort 22 bij hem forward naar z'n WD. Dit moet toch ook zonder open poort 22 kunnen?

[ Voor 19% gewijzigd door M.v.Veelen op 22-02-2016 19:24 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellboy!
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:00
Ik wil alleen voor centrale opslag en backup een WD aanschaffen, ik maak nu backups op 2 aparte disken.
Voornamelijk foto's en documenten. Ik heb dus geen hoge eisen v.w.b. de performance enz.
Is het mogelijk om makkelijk via de usb poort op de wd een backup te maken van de data? Naar bijv: disk met ntfs of ext4 filesystem?

Kan wel voor dubbele geld een synology ds115 aanschaffen, maar vind dat een beetje overkill voor wat ik ermee wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo1968
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-02 21:49
Sinds kort kan ik via Smartware geen back-up meer maken van bestanden op een partitie van mijn harde schijf.
Ik krijg de melding; "de back-up van deze bestanden is mislukt." "Bestandback-up hangende"
Ik heb dit probleem van tevoren nooit gehad.
Hij schrijft wel een tmp bestand weg, maar deze is leeg, hoewel in Verkenner wel het juiste aantal GB's zichtbaar is.
Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?
Ik heb geen probleem met de back-up van een andere partitie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-06 17:58
Probleem:12GB mkv bestand met dts-hd signaal loopt stotterend>> dts loopt wel goed

aansluiting:
wd my cloud wdbzvm0080jwt>>>utp kabel>>comtrend 5374>utp kabel>> dune d1>>hdmi>>yamaha rx673

vraag: meerdere mensen problemen met dts-hd geluid signalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_1993
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19-06 17:33
En dan doet opeens je WD my Cloud niet meer....

Ik zie de NAS niet meer in mijn netwerk, kan 'm niet meer benaderen via de IP-adres van de NAS. Er knippert een gele led lamp. Wat wijst op geen netwerkverbinding. Maar heb het al bij meerdere vrienden geprobeerd, maar helaas blijft het lampje knipperen. Had 'm nog net een jaar.

Gelukkig viel het onder de garantie en kreeg ik m'n geld terug.

Zijn er meer mensen die dit meegemaakt hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
marz01 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 21:24:
Probleem:12GB mkv bestand met dts-hd signaal loopt stotterend>> dts loopt wel goed

aansluiting:
wd my cloud wdbzvm0080jwt>>>utp kabel>>comtrend 5374>utp kabel>> dune d1>>hdmi>>yamaha rx673

vraag: meerdere mensen problemen met dts-hd geluid signalen?
Nee gaat prima. Gebruik grotere bestanden dan de 12GB. Geen enkel probleem

WD -> utp -> Asus rt-n66u -> utp -> WD TV live -> hdmi -> Yamaha -> alleen beeld door via hdmi -> TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 765521

Hoi,

Ik ben sinds kort in het bezit van een My Cloud Mirror 4TB. Nou wil ik van een andere externe harde schijf, een groot deel van de bestanden overzetten naar de My Cloud.

Ik dacht dit makkelijk voor elkaar te kunnen krijgen door in te loggen via mycloud.com en de bestanden/mappen simpelweg te slepen naar mijn persoonlijke map van My Cloud. Op de een of andere manier gaat My Cloud hier niet zomaar mee akkoord, en kunnen sommige bestanden niet worden overgeschreven, en stopt de My Cloud met het uploaden van de rest van de bestanden.

Heeft iemand hier al eerder problemen mee gehad, en mogelijkerwijs een oplossing gevonden om bestanden van een externe harde schijf naar de My Cloud te kopiëren?

Via het te downloaden desktop programma (en het bijbehorende WD Sync) wil het ook niet lukken, aangezien de ruimte die over is op m'n MacBook niet voldoende is.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvS1986
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 17-11-2023
Hallo,

Vanmorgen kreeg ik van mijn MyCloud Mirror foutmelding code 201.
Allebei de schijven zouden defect zijn, en nog wel tegelijk.
Meteen even gaan checken en opnieuw opgestart en hij werkt gewoon weer zonder problemen.

Hebben toevallig meer mensen hier last van?

Hij staat wel op zolder en was erg warm voor m'n gevoel, maar uit de testen geeft hij geen fout meldingen.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaboZ
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-12-2020
Het lijkt erop dat als ik naar binnen ssh, en dan de boel van daaruit reboot al mijn files in de /root weg zijn als mijn wdcloud-machientje weer op komt. Herkent iemand dit?

Ik deed een ssh-keygen en dat werkte prima tot ik de boel reboote

---
root@WDMyCloud root # uname -a
Linux WDMyCloud 3.10.39 #1 SMP Sun Aug 2 12:24:50 CST 2015 2014T20p4 Build-git3e9fe59 armv7l GNU/Linux

[ Voor 38% gewijzigd door TaboZ op 10-10-2016 20:53 . Reden: ssh-keygen ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online
Het is niet ongebruikelijk bij embedded Linux systemen dat de initrd rootfs wordt. Als dat bij een MyCloud ook het geval is staat de /root directory in ram, en overleeft dus geen reboot.
Met
cat /proc/mounts
kun je misschien zien of dat het geval is. Soms is de uitkomst nogal wazig, en kun je beter
df
gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaboZ
Je hebt gelijk.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
root@WDMyCloud /etc # df -h
Filesystem                Size      Used Available Use% Mounted on
%root%                   54.2M     33.0M     18.4M  64% /
/dev/ram0                54.2M     33.0M     18.4M  64% /
mdev                    251.2M     32.0K    251.2M   0% /dev
/dev/sda3               976.1M    206.8M    743.3M  22% /boot
/dev/sda7               976.1M      1.7M    948.4M   0% /usr/local/config
/dev/loop0               99.8M     99.8M         0 100% /usr/local/modules
tmpfs                     1.0M         0      1.0M   0% /mnt
tmpfs                    40.0M      5.7M     34.3M  14% /var/log
tmpfs                   100.0M      1.6M     98.4M   2% /tmp
/dev/sda4               928.9M      6.2M    906.7M   1% /mnt/HD_a4
/dev/sda2                 2.7T    933.5G      1.7T  34% /mnt/HD/HD_a2

Ik ga mijn .ssh dir om te beginnen copieren naar /mnt/HD_a4

Weet je of er iets post-boot achtig mogelijk is? /etc/init.d is ook in ram, net als crontab.

dank jewel voor je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online
TaboZ schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 21:57:
/etc/init.d is ook in ram, net als crontab.
Weet je het zeker? Als je guides leest om extra software te installeren, zetten ze vrolijk de startscripts in /etc/init.d/

/etc zou bijvoorbeeld een symlink kunnen zijn naar /usr/local/config. Als dat zo is kun je eenvoudig de homedirectory van root veranderen van /root naar /mnt/HD_a4/root

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaboZ
Nee, zit allemaal in ram. Ik heb de goedkoopste versie van het apparaat, ik kan ook geen apps instaleren.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
drwxr-xr-x   22 root     root          1024 Oct 11 04:00 ..
drwxr-xr-x    3 root     root          1024 Oct 11 14:27 CacheVolume
drwxr-xr-x    2 root     root          1024 Oct 11 04:00 bin
drwxr-xr-x    4 root     root          4096 Dec 31  1999 boot
drwxrwxrwt    5 root     root          3660 Oct 11 14:27 dev
drwxr-xr-x   23 root     root          2048 Oct 11 04:00 etc
drwxr-xr-x    4 root     root          1024 Sep  1 22:42 home
drwxr-xr-x    2 root     root          7168 Oct 11 14:27 lib
lrwxrwxrwx    1 root     root            11 Sep  1 22:42 linuxrc -> bin/busybox
drwx------    2 root     root         12288 Sep  1 22:42 lost+found
drwxrwxrwt    6 root     root           120 Oct 11 14:27 mnt
lrwxrwxrwx    1 root     root             7 Oct 11 04:00 nfs -> /shares
drwxr-xr-x    2 root     root          1024 Oct 11 14:27 opt
dr-xr-xr-x  140 root     root             0 Dec 31  1969 proc
drwxr-xr-x    2 root     root          1024 Sep  1 22:42 root
drwxrwxrwx    2 root     root          1024 Oct 11 04:00 run
drwxr-xr-x    2 root     root          1024 Oct 11 14:27 sbin
drwxrwxrwx    2 root     root          1024 Oct 11 04:00 shares
dr-xr-xr-x   12 root     root             0 Oct 11 14:27 sys
drwxrwxr-x    3 root     share         1024 Oct 11 04:00 system
drwxrwxrwt   11 root     root          1220 Oct 11 20:20 tmp
drwxr-xr-x    7 root     root          1024 Oct 11 14:27 usr
drwxr-xr-x   13 root     root          1024 Oct 11 04:00 var

in elk geval bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online
Ik heb de firmware gedownload en uit elkaar gepulkt. volgens /etc/inittab wordt het bestand /etc/rc.sh uitgevoerd. Deze mount wat filesystemen, en voert dan /usr/local/modules/script/system_init uit.

Deze doet een heleboel, onder andere:
cp -f /usr/local/config/passwd /etc/ 2>/dev/null
Dit geeft je dus de mogelijkheid om de homedir van root aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaboZ
Mijzelf schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 21:55:
Ik heb de firmware gedownload en uit elkaar gepulkt. volgens /etc/inittab wordt het bestand /etc/rc.sh uitgevoerd. Deze mount wat filesystemen, en voert dan /usr/local/modules/script/system_init uit.

Deze doet een heleboel, onder andere:
cp -f /usr/local/config/passwd /etc/ 2>/dev/null
Dit geeft je dus de mogelijkheid om de homedir van root aan te passen.
woot!

Bedankt, ik ga er vanavond naar kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaboZ
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
ssh root@wdmycloud

BusyBox v1.20.2 (2015-02-25 14:32:43 CST) built-in shell (ash)
Enter 'help' for a list of built-in commands.

root@WDMyCloud root # pwd
/mnt/HD_a4/root
root@WDMyCloud root #

Dank je wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaboZ
https://github.com/bobrof...b/master/stable/arm/sshfs

Deze binary werkt op mijn wdmycloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:03
Heeft iemand toevallig een WD MyCloud in combinatie met een Foscam (R2 of C1) camera? Mijn Synology, een DS213j begint wat oud te worden en hun camera-software lijkt ook een beetje mank te worden want mijn Foscam werkt er ineens helemaal niet meer mee. Er wordt niet meer opgenomen e.d., wat ik ook probeer.

Nu heb ik de manual van de WD MyCloud al eens doorgenomen, maar niets kunnen vinden. Bij een paar Google zoektochtjes kwam ik wel wat topics tegen op o.a. de WD-forums waar men een Foscam via FTP hebben aangesloten op de MyCloud, maar hoe precies en hoe dat werkt kan ik eigenlijk nergens vinden.

Is er iemand die hier misschien iets meer over kan vertellen? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HendrikJD
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-05 21:40
sorry als de vraag al een keer is gesteld maar ik heb een WDMYCLOUD 2x 2 TB (RAID 1)
Nu geeft de eerste hd aan dat deze defect is.
Ik wil de HD vervangen (Moet dat per se hetzelfde merk en type zijn?)
Wat moet ik doen?
HD2 is nog wel in goede staat.
Kan ik zomaar de HD1 eruit halen en een nieuwe er in stoppen?
Bij 'Opslag - RAID' staat
"Goede werking RAID: in orde"
"Alle RAID volumes zijn actief en in orde"
"automatisch opnieuw opbouwen - ||| uit"
Van die laatste snap ik nou niet of de functie juist aan of juist uit staat. (de knop 'uit' is transparant)
Klik ik op de knop dan verschijnt AAN ||| (waarbij AAN een blauwe knop is) Ik begrijp nu niet welke van de twee ik moet kiezen......
En als ik dan die harde schijf heb vervangen, zorgt de NAS dan zelf dat alles weer in het gareel komt of moet ik nog wat anders doen?

Van een pc heb ik nog wel wat sjoegen maar van NAS niets en ik wil graag een betrouwbaar NAS-systeem hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raidlabs
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-05 11:32
Zijn er mede tweakers die van OS 3 naar 5 zijn gemigreerd? Wat waren jullie ervaringen?

• raidlabs
IIk overweeg te upgraden naar OS5 maar lees veel tegenvallende reacties (systeem dat niet werkt, migratie die niet is gelukt, beperkte functionaliteit). Ik heb belangrijke bestanden op de MC staan en wil daarom als voorzorgsmaatregel de bestanden backuppen maar loop tegen wat ongemakken aan.

Kopieren naar mijn Mac duurt bizar lang. 120GB duurt 2 dagen. Zit op bedraad internet en verbinding is stabiel. Kopieren naar de externe HDD die aan de USB poort van de WDMC hangt, lukt ook niet. Eerder vandaag lukt het me om bestanden te kopiëren maar duurde het 1 heel lang en 2 kreeg ik uiteindelijk een foutmelding. Nu krijg ik via de Mac foutcode -43 als ik ook maar een nieuwe folder wil aanmaken. Het lijkt los te staan van de Mac want als ik dit zelfde doe vanuit de app op iOS dan krijg ik foutmelding 500 (het lijkt alsof de ext USB is gelockt). Ik heb de schijf al eens verwijderd en opnieuw vastgekoppeld en zelfs de NAS herstart. Ook heb ik geprobeerd om een backup task te programmeren in de NAS software zelf. Die faalt na een paar minuten en geeft een vage foutmelding dat deze niet gelukt is. Helaas geen verdere aanknopingspunten.

Zijn er mensen met vergelijkbare ervaringen hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raidlabs
Gemigreerd naar OS 5 ( Mirror Gen 2) en mag de TimeMachine share niet meer inzien vanaf de Mac na migratie. Krijg dan de melding dat deze niet meer beschikbaar is maar de share is wel zichtbaar. Ook kan ik in TimeMachine teruggaan naar vorige backups (en maakt ie ook nieuwe versies). Iemand met vergelijkbare ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Ik heb onlangs m'n mycloudmirror vervangen voor een unraid server.
Mycloudmirror wordt ingezet voor backup device, die dagelijks even wordt aangezet.

Echter nog geen tijd gehad om het volledig in te stellen met een remote shutdown etc. Maar heb volgens mij geen update melding gezien. Welk device gaat het bij jou precies over?

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raidlabs
Gaat om een My Cloud Mirror Gen 2. Gen 1 krijgt geen OS5 update. Bij Gen 2 is dat wel maar die update verloopt niet via de auto-update en zal je dus zelf moeten aanzetten. Hij wordt aangeraden in verband met security.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• playon1955
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 16:34
De upgrade van OS3 naar OS5 ging niet van een leien dakje. Wat doet WD de gebruiker een hoop onrecht aan. Het hele stramien van permanente backup's via WD Smartware werd direct om zeep geholpen en de aanwezig USB backup's achteraf onbruikbaar.
Twee of drie firmware updates later kwam ik er achter dat het backuppen van NAS naar USB niet meer werkte met de oude bestanden. Het duurde een eeuwigheid veel geluid maar geen prestaties
Ik heb de USB backup weg gegooid de schijf geformateerd en een nieuwe taak aangemaakt.
Een bachup ban 800GB was in 8 uur gereed. Voortaan een keer per week synchroniseren en het systeem draait weer. WD doet nij vervanging niet meer mee. Wat een archaïsche benadering naar de klanten om de rotzooi zo over de schutting te gooien.
Het WD forum over de WD My Cloud is geexplodeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossebol
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-06 15:10
Wat is eigenlijk de levensduur van de MyCloud Mirror Gen 2 nog? Als ik deze pagina bekijk op de site van WD, dan lees ik dat apparaten die tenminste vier jaar geleden voor het laatst werden gemaakt, niet meer worden ondersteund, en geen software-updates meer krijgen. Voor de Gen 2 staat dat-ie nog 'limited updates' krijgt, maar het laatste productiemoment was Q2 2017. Ik verwacht dus dat WD hier binnenkort de stekker uitrekt. Of zit ik er naast?

"One day, someone showed me a glass of water that was half full. And he said: 'Is it half full or half empty?' So I drank the water. No more problem." - Alexander Jodorowsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raidlabs
Ossebol schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 22:21:
Wat is eigenlijk de levensduur van de MyCloud Mirror Gen 2 nog? Als ik deze pagina bekijk op de site van WD, dan lees ik dat apparaten die tenminste vier jaar geleden voor het laatst werden gemaakt, niet meer worden ondersteund, en geen software-updates meer krijgen. Voor de Gen 2 staat dat-ie nog 'limited updates' krijgt, maar het laatste productiemoment was Q2 2017. Ik verwacht dus dat WD hier binnenkort de stekker uitrekt. Of zit ik er naast?
Ik heb een WDMC Gen2 een deze heeft recent nog de update naar OS5 gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
raidlabs schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 22:38:
[...]

Ik heb een WDMC Gen2 een deze heeft recent nog de update naar OS5 gekregen.
Hoe kun je zien of je OS5 update hebt gekregen?
Ik zie bij firmware 2.12.144

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ellywaterman
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 08-05-2024
Na beëindiging van de MyCloud ondersteuning ben ik op zoek gegaan naar een manier om te blijven streamen van mijn oude MyCloud server (dateert uit 2015). Het is nu gelukt om op mijn telefoon het appje "Twonky" te installeren, en ik kan probleemloos alles streamen wat op "Public" staat. Ben heel blij, want het apparaat doet het al jaren probleemloos, en ik heb al mijn eigen muziek CD's erop gezet.

Wilde dit delen, omdat misschien meer mensen een probleem hebben met het streamen van de verouderde Mycloud op het eigen thuisnetwerk.
Pagina: 1 2 3 Laatste