Toon posts:

cisco configuratie kwijt!?!@#!@#!@#

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
beste mensen,

na onderstaand topic had ik m'n router oppietoppie geconfigged, ik dacht ,ik ga um nou inbouwen, dus ik stekkers druit, bouw um in, boot um, zie ik tot m'n schrik dat m'n hele config weg was, hoe kan dat?
dit topic was dat:
[topic=159780]

moet ik hem eerst saven ofzo?

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 21:58

Whizzer

Flappie!

Ja, dat moet, doe je met 'wr mem' of met 'copy run start'. Allebei in de enable (#) mode...

Je hebt bij Cisco's een start-up en een running config. De naam zegt al wat ze doen, dus dat hoef ik niet uit te leggen... Maar je moet dus de running config kopiëren naar de start-up config als blijkt dat alles goed werkt...

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

Verwijderd

als je je configuratie aanpast dan pas je de running config alleen aan.

mocht die NIET goed zijn dus dat je je config verneukt zodat iets niet meer werkt en je wil terug kun je gewoon ff de stroom er af halen/uitzetten en dan heb je je oude weer terug.

heb je dingen veranderd en wil je die opslaan dan is wr voldoende.

je running config wordt dan opgeslagen als startup config.

maar je had je configuratie toch gepost daar, dan kun je die er toch gewoon als een text file weer heel plannen.

router>
router>en
password:
router#conf t
router#(config)

en dan je textfill plakken en hij doet het weer.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:20

GaMeOvEr

Is een hork.

Altijd een "write" uitvoeren na het aanpassen van de config, schrijft hij hem namelijk weg naar flash.

Aannames zijn fataal.

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
En meestal is het ook nog wel even handig om de hele configuratie te kopieren en te plakken in een tekstfile.

Makkelijker is om een tftp servertje te installeren, dan kun je "wr net" doen.

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 23:39

Kirpeknots

Wazzup!

Op dinsdag 12 juni 2001 20:27 schreef GaMeOvEr het volgende:
Altijd een "write" uitvoeren na het aanpassen van de config, schrijft hij hem namelijk weg naar flash.
Write doet het nog wel... Maar wordt niet meer ondersteund door cisco. Het zou dus zomaar kunnen dat dit commando niet meer in een nieuwe IOS zit.

Cisco adviseerd. Copy ru start

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:12
[b]Write doet het nog wel... Maar wordt niet meer ondersteund door cisco. Het zou dus zomaar kunnen dat dit commando niet meer in een nieuwe IOS zit.

Cisco adviseerd. Copy ru start
Klopt, maar werkt nog altijd terwijl ze zijden dat het met 12.0 al niet meer zou werken >:)
Ga morgen wel ff proberen met 12.2 of het daar nog mee werkt, en zal dan ff zeggen of ze het er nu een keer uit hebben gehaald

* Soepie hoopt het eigenlijk niet want het is er in de loop der jaren eigenlijk wel ingeslopen :9

edit:

PS als je nou gewoon ff in je oude topic het hele zooitje copied en dan paste in een tekst file en dan weer in de 3600 dan heb je je config ook weer

Gewoon spullen

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de tips, het werkt (volgens mij, nog niet gereboot)

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 09:45

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Heis een TFTP servertje in de lucht en save daar je config....

Bij latere problemen, kan je hem daar vandaan weer laden. Op deze manier kan je ook redelijk veilig experimenteren

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 23:39

Kirpeknots

Wazzup!

Op woensdag 13 juni 2001 08:49 schreef BlaTieBla het volgende:
Heis een TFTP servertje in de lucht en save daar je config....

Bij latere problemen, kan je hem daar vandaan weer laden. Op deze manier kan je ook redelijk veilig experimenteren
Yep. Ik gebruik de 3com tftp server. Die vindt ik fijner dan die van cisco.

- Ze hebben de 3CDaemon version 2.0 revision 10 voor ftp tftp en syslog.
- En de 3CServer 1.1.007 voor ftp tftp.
ik gebruik de 2e.

kijk maar op: http://support.3com.com/software/utilities_for_windows_32_bit.htm
Pagina: 1