• Twieka
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-03-2025
Hoi Allemaal!

Ik ben ongeveer een jaar in het bezit van een UE40F7000 Samsung TV. Vandaag, toen ik draadloos internet weer heb geactiveerd ( nieuwe modem) op mijn TV geeft deze plotseling erg veel storing! Ik merkte dit toen ik uitzending gemist aan het kijken was, en het geluid eerst hard knetterde, vervolgens opeens wegviel en er roze / paarse / groene ruis op het scherm verscheen en een enorm hard krakend geluid uit de boxen kwam. Meteen de TV uitgezet, maar nu gebeurt dit dus bijna elke keer als ik de TV opstart. Soms start de TV zelfs niet op. Heb alles eruit gehaald / opnieuw opgestart, internet weer uitgeschakeld, maar het probleem is niet verholpen. Soms valt alleen tijdens het kijken naar een kanaal alleen het geluid weg, soms gaat het geluid keihard kraken en wordt het beeld roze. Dit gebeurt niet alleen tijdens kijken van satelliet tv, maar ook tijdens bv. navigeren in de instellingen.

N.B.: de eerste keer trad dit op tijdens het kijken via uitzendinggemist app (WiFi)
soms treedt dit op tijdens het kijken via mijn CI-module naar HD tv.
ook treedt dit op tijdens navigeren in menu's.

Dit gebeurde plotseling, terwijl ik aan het kijken was. Heb hier nooit eerder last van gehad.

Foto van het beeld tijdens de storing:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/PkmIIg8l.jpg

Hoe kan ik dit oplossen?

[ Voor 14% gewijzigd door Twieka op 05-10-2014 23:07 ]

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-02 08:47

Umbrah

The Incredible MapMan

1. Hoe kijk je TV? Via DVB-C? DVB-T? DVB-S? Analoge kabel?
2. Als dit gebeurt, hebben externe, lokale bronnen hetzelfde probleem? Als in, een xbox/playstation/HTPC; geven die ook storing?
3. Zien de menu's er nog goed uit?

Met de info die je nu hebt kan het een typisch digitenne dingetje zijn als je digitenne gebruikt, dat is hetgeen wat kan samenvallen met de wifi. Dat, of, als je DVB-C gebruikt, gebrekkig geïsoleerde bekabeling; je zult dan mogelijk aan een signaalversterker kunnen denken, en/of een verbetering van je huidige COAX kabels.

• Twieka
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-03-2025
1. Ik ontvang satelliet TV via een schotel. Abonnement afgesloten bij Canaal Digitaal, COAX steekt direct in de TV en m.b.v een CI module die achterop de tv gemonteerd zit wordt het signaal gedecodeerd.

2. Heb geen andere lokale bron voorhanden, maar bv. youtube app via WiFi of navigeren in het instellingen menu geven hetzelfde storingspatroon: enorm hard krakend geluid (geluidsniveau ver boven het ingestelde volume van de tv) en roze blokken zoals op de foto.

3. Menu's zien er goed uit, tot op het moment dat de storing optreedt. Dit is na ongeveer 10 seconden. Soms treedt de storing ook helemaal niet op.

4. TV lijkt soms de eerste minuut goed te gaan, totdat het geluid wegvalt.

Wellicht handig om te vermelden: ongeveer 2 maanden geleden blikseminslag gehad en hierbij was het internet modem overleden. Maar TV leek nergens last van te hebben tot vandaag..

[ Voor 3% gewijzigd door Twieka op 05-10-2014 23:30 ]

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-02 08:47

Umbrah

The Incredible MapMan

Tsja, zet nog even de wifi uit om het zeker te weten, maar ik denk toch dat die TV misschien net een te harde optater gehad heeft in een of andere omvormer... lastig vraagstuk, maar probeer garantie te krijgen; je weet immers niet zeker hoe/wat/waar de schade zit, maar lukt dat niet: vraag wat het kost om te repareren. Dit kun je, gezien de blikseminslag, misschien met je verzekering regelen.