Teveel boxen

Pagina: 1
Acties:

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 18:22

Memendo

V4-power/Team BSD

Topicstarter
Ik heb dus nog al wat boxn staan oa Philips MMS-180 en 2 flatpanel met doorlus op een Philips MMS-140 setje in het totaal dus 6 speakers en 1 subw. Dat is allemaal aangesloten op een terratec DMX Xfire. Alles Ok zo lijkt het maar ik ben wel erglang bezig om alle boxen aan te zetten en weer op het juiste volume. Kan dit niet centraal geregeld worden (en dus niet met sofware)!!!!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

gebruik dan in godsnaam niet zes boxen tegelijk!! |:(

Volgens mij kan je bij conrad wel ergens een dimmertje bestellen, dat je tussen je draadjes kan plaatsen... Als je daar gelukkig van wordt.

Muziek luister je gewoon door twee speakers, toch????

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:23

FFF

Op dinsdag 12 juni 2001 17:21 schreef JvS het volgende:

Volgens mij kan je bij conrad wel ergens een dimmertje bestellen, dat je tussen je draadjes kan plaatsen... Als je daar gelukkig van wordt.

hmmm, ik vindt dat als je 4 spealkers gebruikt je toch al het optimale eruit haald hoor, tenminste, waarschijnlijk 6 slechte speakers?? 2 tot 4 is meer als voldoende. je verliest alleen maar geluidskwaliteit, je moet oude rommel weggooien, en niet zeggen van, oh dan hang ik die er ook nog maar bij :D

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Als je wat duidelijker zou uitleggen wat je precies bedoelt dan kan ik je misschien beter helpen..

Ik zou niet weten waarom je alles steeds met software opnieuw zou moeten regelen.. Instellingen worden niet bewaard ofzo?

Dat je zo lang erover doet om je boxen aan te zetten snap ik ook niet, als het actieve boxen zijn ontkom je niet aan je probleem en als ze geen ingebouwde versterker hebben dan hoef je ze niet aan te zetten..

Als je perse 6 speakers aan wil sluiten zou ik bij een HiFi zaak eens informeren naar een multiroom versterker..

Verwijderd

Heb je het over boxen, of over setjes versterker+boxen, of over actieve boxen?

En het spijt me dat ik niet binnen 45 minuten reageer...

(hmz, tripleM was me voor)

• Memendo

Memendo

V4-power/Team BSD

Topicstarter
Op dinsdag 12 juni 2001 17:26 schreef FFF het volgende:

[..]

hmmm, ik vindt dat als je 4 spealkers gebruikt je toch al het optimale eruit haald hoor, tenminste, waarschijnlijk 6 slechte speakers?? 2 tot 4 is meer als voldoende. je verliest alleen maar geluidskwaliteit, je moet oude rommel weggooien, en niet zeggen van, oh dan hang ik die er ook nog maar bij :D
Kijk ff naar boven, allemaal nieuw spul en helemaal geen slechte PC speakers!!!!!!!!

• Memendo

Memendo

V4-power/Team BSD

Topicstarter
Op dinsdag 12 juni 2001 17:26 schreef TripleM het volgende:
Als je wat duidelijker zou uitleggen wat je precies bedoelt dan kan ik je misschien beter helpen..

Ik zou niet weten waarom je alles steeds met software opnieuw zou moeten regelen.. Instellingen worden niet bewaard ofzo?

Dat je zo lang erover doet om je boxen aan te zetten snap ik ook niet, als het actieve boxen zijn ontkom je niet aan je probleem en als ze geen ingebouwde versterker hebben dan hoef je ze niet aan te zetten..

Als je perse 6 speakers aan wil sluiten zou ik bij een HiFi zaak eens informeren naar een multiroom versterker..
Het volume is ook met software te regelen, denk aan winamp volume op 50% zetten, maar dan moet je alle boxen voluit zetten om echte voluit te kunnen. PS het aanzetten is al opgelost, een stopcontact met een aanuit schakelaar en daar al je boxen op aansluiten(de adapter natuurlijk). Nu het volume nog kunnen regelen zonder alle boxen bij af te lopen. PS een versterker voor PC speakertjes lijkt mij overboding!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Op dinsdag 12 juni 2001 17:21 schreef JvS het volgende:

Jep, back to basic "Geen gezeur". Het is een kwestie van smaak, maar ik vind dat je met 2 stereo speakers hetzelfde (of meer) luistergenot kunt bereiken dan/als met een 4.1/5.1 ProLogic/DTS/DD set. Zeker als je het puur voor muziek gebruikt.

En jah, dat krijg je he met boxen met een verschillende gevoeligheid. Alsof meer boxen meerwaarde geven aan je luistergenot, eerder verstoring van het stereobeeld als je het mij vraagt.

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:58

Lordy79

Fundamentalist

Op dinsdag 12 juni 2001 19:23 schreef Yokozuna het volgende:

En jah, dat krijg je he met boxen met een verschillende gevoeligheid. Alsof meer boxen meerwaarde geven aan je luistergenot, eerder verstoring van het stereobeeld als je het mij vraagt.
Als niet-audiofiel moet ik me daarbij aansluiten. In woonkamer heb ik een JVC (nu gaat iedereen kotsen :) ) 5.1 versterker en 5 boxen + aktieve sub erop staan, maar als ik muziek luister (en met muziek bedoel ik klassiek of nederlandse pop/rock) dan heb ik het liefst gewoon 2 speakers met sub.

Verder heb ik aan mijn PC 2 versterkertjes hangen met 4 boxen en daar geldt hetzelfde. Muziek -> alleen voorversterker aan.
Games -> 4 boxen aan

Overigens gebruik ik wel van die rare 3d-functies van mijn JVC en die Live-meuk-functies als ik house/trance draai, maar dat doe ik eigenlijk zelden :)

edit: DTS is niet hetzelfde als 'die rare 3d-functies van mijn JVC' ;)

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

De topicstarter vat het eigenlijk al mooi samen in de topictitel >:)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:51

Jag

Op dinsdag 12 juni 2001 19:39 schreef JvS het volgende:
De topicstarter vat het eigenlijk al mooi samen in de topictitel >:)
Ja precies
Pagina: 1