Mijn zeven jaar oude pc is echt op, tijd voor iets nieuws..
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Films en series kijken, photoshop en af en toe een spelletje*.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zit met een beperkt budget en verder sparen wordt de komende tijd lastig. Ik denk aan zo'n 350€, maar als ik met een paar tientjes extra een enorme prestatiewinst kan boeken, dan heb ik het er voor over.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De gebruikelijke randapparatuur en een 1680x1050 monitor.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het basissysteem van de laatste BBG spreekt mij aan, ik denk aan die componenten genoeg te hebben voor mijn wensen, alleen zou ik het in een kleiner kastje willen inbouwen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een redelijk compacte kast! Hoeft geen Mini-ITX te zijn (dan wordt het toch wat duurder) maar ik vind de kast van de BBG nogal lomp.
En natuurlijk wil ik een zuinig en stil systeem, maar ik wil vooral een betere ervaring dan mijn oude pc.. Ik kom van een oude Athlon 64 x2 5600+ af, met een 9500gt kaartje (fluitende fan) en een rammelende hdd. Wil er dus echt op vooruit gaan en het systeem toch wel zo'n vier jaar gebruiken.
Mijn lijstje; eigenlijk het bbg-basissysteem, maar dan in een kleiner kastje:
Ik lees een goede review over dit kastje. Compact, inclusief redelijk stille voeding, goedkoop. Maar red ik het wel met 200 Watt?
*Met 'af en toe een spelletje' bedoel ik dat ik niet echt veel game en ook geen zware spellen speel. Ik snap dat ik met deze setup bf4 niet op ultra kan draaien.
Op mijn oude pc speelde ik wel eens Black Ops, dat ging eigenlijk nog best ok op lage settings. Ga ik er met de IGP van de A8 er flink op vooruit, vergeleken met mijn oude 9500gt? Kan ik er beter een A10 in zetten, of is dat de investering niet waard?
Of kan ik beter het hele Amd-plan schrappen, voor een moederbord met 1150 socket gaan, er tijdelijk een goedkope Celeron inzetten als lapmiddel, om er dan uiteindelijk veel later er een i5 in te zetten?
Zoiets bijvoorbeeld (ander kastje, sterkere voeding voor i5 en videokaart later)
Hoe meer ik er over nadenk, hoe meer ik twijfel.. dan is het altijd goed om ideëen van anderen te horen
Alvast bedankt voor jullie mening!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Films en series kijken, photoshop en af en toe een spelletje*.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zit met een beperkt budget en verder sparen wordt de komende tijd lastig. Ik denk aan zo'n 350€, maar als ik met een paar tientjes extra een enorme prestatiewinst kan boeken, dan heb ik het er voor over.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De gebruikelijke randapparatuur en een 1680x1050 monitor.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het basissysteem van de laatste BBG spreekt mij aan, ik denk aan die componenten genoeg te hebben voor mijn wensen, alleen zou ik het in een kleiner kastje willen inbouwen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een redelijk compacte kast! Hoeft geen Mini-ITX te zijn (dan wordt het toch wat duurder) maar ik vind de kast van de BBG nogal lomp.
En natuurlijk wil ik een zuinig en stil systeem, maar ik wil vooral een betere ervaring dan mijn oude pc.. Ik kom van een oude Athlon 64 x2 5600+ af, met een 9500gt kaartje (fluitende fan) en een rammelende hdd. Wil er dus echt op vooruit gaan en het systeem toch wel zo'n vier jaar gebruiken.
Mijn lijstje; eigenlijk het bbg-basissysteem, maar dan in een kleiner kastje:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD A8-6600K Boxed | € 79,50 | € 79,50 |
| 1 | MSI A78M-E45 | € 46,- | € 46,- |
| 1 | LC-Power LC-1410mi | € 33,- | € 33,- |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2CP4G3D1869DT1TX0CEU | € 72,95 | € 72,95 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 90,50 | € 90,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 321,95 | |
Ik lees een goede review over dit kastje. Compact, inclusief redelijk stille voeding, goedkoop. Maar red ik het wel met 200 Watt?
*Met 'af en toe een spelletje' bedoel ik dat ik niet echt veel game en ook geen zware spellen speel. Ik snap dat ik met deze setup bf4 niet op ultra kan draaien.
Of kan ik beter het hele Amd-plan schrappen, voor een moederbord met 1150 socket gaan, er tijdelijk een goedkope Celeron inzetten als lapmiddel, om er dan uiteindelijk veel later er een i5 in te zetten?
Zoiets bijvoorbeeld (ander kastje, sterkere voeding voor i5 en videokaart later)
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Celeron G1820 Boxed | € 29,50 | € 29,50 |
| 1 | ASRock B85M-ITX | € 68,20 | € 68,20 |
| 1 | Silverstone Sugo SG05-Lite Zwart | € 37,99 | € 37,99 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 68,95 | € 68,95 |
| 1 | Silverstone SFX 300W | € 49,50 | € 49,50 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 90,50 | € 90,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 344,64 | |
Hoe meer ik er over nadenk, hoe meer ik twijfel.. dan is het altijd goed om ideëen van anderen te horen
Alvast bedankt voor jullie mening!
[ Voor 21% gewijzigd door Shaffy op 05-10-2014 20:32 ]