Toon posts:

Sapphire Ghz edition 7870 2 Gb ddr5 lag bf3, etc ?!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heey lieve mensen,

Ik heb sinds vandaag een nieuwe grafische kaart,
een 7870 ghz edition met 2gb ddr5 van sapphire,

deze kaart zou battlefield 3 makkelijk op hoogste instellingen moeten kunnen spelen,
maar het lagt als een malle bij mij, ik hoop en denk dat het het volgende probleem is:
ik heb maar 4gb ram (wel ddr3 1600mhz) in mn pc.
deze week ontvang ik de andere 4gb stick, zodat het een nette 8gb ddr3 wordt. (wat voldoende is voor de meeste zware spellen)

Kan het ook nog aan iets anders liggen? bijvoorbeeld de amd cool& quiet instelling in mijn bios?
en toch niet aan de voeding lijkt me? staat op de site van de GPU dat 500watt merk voeding genoeg is...

rest van mijn specs:
amd a10 6800k 4,1ghz
die grafische kaart dus
een cooler master b500watt voeding.
(maar) 4gb ram
1,5tb hdd

naja hoor graag wat tips en geruststellende antwoorden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Verwijderd schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 17:55:
een 7870 ghz edition met 2gb ddr5 van sapphire,

deze kaart zou battlefield 3 makkelijk op hoogste instellingen moeten kunnen spelen
Dat is nogal hoopvol denk ik, welke resolutie speel je?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
1920x1080 full hd, moet serieus echt perfect lopen eigenlijk , dus vind beetje gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op 1920x1200, met een Core i7 3960X @ 4.3Ghz en 4x4GB ram, komt deze kaart op bijna 39 FPS.
Ieder zijn eigen definitie van perfect lopen natuurlijk.

http://images.anandtech.com/graphs/graph5625/44622.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja inderdaad ;) maar bij mij komt hij nog niet tot 20 fps lijkt :P dat klopt niet hoor, dat ligt niet aan de grafische kaart .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Dus, vervang je processor zou ik zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Of kijk wat er gebeurd met 8gb ram.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:33

Nemesizz

Untouchable

Verwijderd schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 18:11:
ja inderdaad ;) maar bij mij komt hij nog niet tot 20 fps lijkt :P dat klopt niet hoor, dat ligt niet aan de grafische kaart .
Open deur; zet de settings iets minder extreem hoog? Je kan niet verwachten dat een AMD A10 apu net zo snel is als een Core i7.
Of kijk wat er gebeurd met 8gb ram.
Ik denk bar weinig, RAM heeft niet zo heel erg veel invloed op FPS met een 'externe' (alsin; niet in de CPU zelf zoals dat bij APU's soms wel het geval is) videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat het wel wat kan uitmaken bij een zware game zoals bf3 , we zullen zien inderdaad. heb nog wat andere games getest, skyrim werkt prima maxed out. just cause 2 ook, die is natuurlijk al wat ouder.
maar wat weten jullie over de bios settings , vooral amd cool & quiet , moet dat uit?
kan het ook zijn dat mijn voeding te zwak is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
haha mensen, we hebben het allemaal fout, voor een of andere reden doet hij het nu prima super snel ;P
alle instellingen op ultra, super smooth. ik denk dat het iets te maken had met een ander soort lag, of het laden van de nieuwe graphic instellingen. en min of meer ook met het geheugen. anyways, Bf3 werkt zoals zou moeten nu ;) bedankt voor de hulp.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2014 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
trouwens, ik heb ff getest met bf3 en need for speed rivals en nog next car game, alle geheugen wordt gebruikt, en er is 0 mb vrije ruimte over als het spel lekker draait, overige lag moet dus wel daardoor veroorzaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:35
Even voor mijn interesse, wat is voor jou supersmooth? Kan je misschien posten wat voor fps je gemiddeld draait?

[ Voor 1% gewijzigd door Sn3gG3l op 09-10-2014 16:20 . Reden: typo ]

Steam: Sneggel Origin: Waus82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja is goed, zal binnenkort als ik de volledige 8gb heb wat benchmarks posten. Is ook wel leuk om te checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hier dan de benchmarks van battlefield 3,
Heb voor de benchmark AA Post ook op High gezet terwijl dit het beeld wat waziger maakt, dit gebruik ik normaal niet waardoor hij nog sneller loopt.

Ziet er netjes uit, zoals het zou moeten met mijn specs;
Amd A10 6800k 4,1ghz
8GB DDR3 Corsair Vengeance 1600Mhz (10-10-10-27)
500watt cooler master
HD7870 Ghz edition 2GB

Fraps:

2014-10-16 16:48:17 - bf3
Frames: 7543 - Time: 160494ms - Avg: 46.999 - Min: 28 - Max: 62

Settings:max resolutie:1920x1080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:35
Best aardig inderdaad voor die specs. Al wordt alles on de 30 fps wel laggy neem ik aan?

Steam: Sneggel Origin: Waus82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja inderdaad ligt eraan wat je smooth vind, ik las dat 20fps voor het menselijk oog als vloeiend wordt ervaren, als je echter van 40 naar 20 schiet zie je natuurlijk wel wat verschil. Ik vind altijd als een spel er vloeiend uitziet en het niet stoort, dat de fps niet heel veel zeggen verder. Maar zo rond de 30fps voor een first person shooter is inderdaad wel het beste. (en daar loopt ie ook wel op)
Pagina: 1