Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markieo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:19
Hallo,

Wij hebben thuis een nieuwe printer besteld de canon pixma mg3550.
Ik wou die gaan verbinden met de kpn experia box.
Maar hij lijkt er geen zin in te hebben.
Ik heb al een vast ip adres ingesteld. Maar volgens de printer is hij verbonden met de wifi en heeft een handmatig ingesteld ip adres. Als ik dan in de instellingen van de experiabox kijk staat hij er nergens tussen. Ik heb ook een keer de printer de wifi instellingen laten afdrukken door de annuleerknop in gedrukt te houden. Maar daarop stond dat deze niet eens verbonden was. Volgens de driver installatie van canon is deze wel verbonden. Dit klopt niet helemaal...
Ik had gelezen dat ik de laptop moest instellen via een netwerkkabel in de laptop en usb kabel naar de printer. In plaats van de wifi. Maar dit heeft niet mogen helpen.

Hoe zou ik dit kunnen oplossen?

Mvg,

Marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welk IP heeft de printer en wel IP heeft de PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:12

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Bekend probleem icm de experiabox helaas. Een tijd geleden kwam ik dat probleem ook tegen bij 2 MG3550's en toen vond ik het te opvallend en heb ik Canon er over gebeld. Degene die ik aan de telefoon kreeg zei dat de experiabox probeerde een ipv6-ipadres uit te delen aan de printer en dat daar iets niet goed ging.

Oplossing was om de printer op een andere router aan te sluiten (draadloos) en als ie dan verbinding heeft via de webinterface van de printer (even in je router kijken welk IP-adres dat ie heeft) bij de netwerkinstellingen het ipv6-gedeelte uit te schakelen (in de printer dus).

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markieo
Maar als ik dat ipv6 gedeelte heb uitgeschakeld.
Zou de printer dan wel werken met de experia box?
Want ik wil eigenlijk geen nieuwe router kopen voor alleen de printer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:50
FlipFluitketel schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 08:32:
Degene die ik aan de telefoon kreeg zei dat de experiabox probeerde een ipv6-ipadres uit te delen aan de printer en dat daar iets niet goed ging.
Welke Experiabox hebben we het over? De v8 zoals deze bij Telfort wordt gebruikt doet helemaal niets met v6 namelijk.
markieo schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 11:20:
FlipFluitketel post 'Oplossing was', dus dat zal dan wel? Probeer het eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
markieo schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 11:20:
Want ik wil eigenlijk geen nieuwe router kopen voor alleen de printer.
Ja, de experiabox deelt ook "normale" ip-adressen uit. Maar je zult dus voor de eerste installatie de printer even op een andere router moeten aansluiten.
Thralas schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 11:29:
[...]

Welke Experiabox hebben we het over? De v8 zoals deze bij Telfort wordt gebruikt doet helemaal niets met v6 namelijk.
Dit probleem heb ik gehad bij iemand met een Telfort Zyxel-modem en bij iemand met een v8-experiabox. Op beide plaatsen was er geen probleem meer nadat het ipv6-gedeelte in de printer was uitgeschakeld. En ja, ik had de medewerker ook gezegd dat mijn v8-modem eigenlijk niks doet met ipv6.

[ Voor 5% gewijzigd door FlipFluitketel op 06-10-2014 12:04 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:01
Ipv6 uitzetten lost het inderdaad vaak op. Probleem speelt met meer Canon printers van die generatie. Probleem speelt al sinds de introductie van die modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markieo
Ik heb de experia box v8.

Maar het vreemde is dat ik bij iemand anders in de familie precies hetzelfde heb gedaan.
En daar werkt het wel. Zonder dat ik eerst ipv6 had uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:50
FlipFluitketel schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 12:03:
Dit probleem heb ik gehad bij iemand met een Telfort Zyxel-modem en bij iemand met een v8-experiabox. Op beide plaatsen was er geen probleem meer nadat het ipv6-gedeelte in de printer was uitgeschakeld. En ja, ik had de medewerker ook gezegd dat mijn v8-modem eigenlijk niks doet met ipv6.
Aha, dat is maf. Gezien het met meerdere routers misgaat lijkt het aannemelijker dat Canon de schuld ten onrechte probeert af te schuiven. Waarschijnlijk kun je met een packet capture en de relevante RFCs de werkelijke schuldige wel aanwijzen.

In ieder geval mooi dat de workaround werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markieo
Bedankt iedereen voor jullie hulp.

Het is opgelost door eerst de printer te verbinden met een andere router.
Ik heb hiervoor even een laptop gepakt en virtualrouter geinstalleerd.
Nadat deze verbonden was, heb ik in de instellingen van de printer ipv6 uitgezet.
Daarna de SSID en password veranderd naar de router van kpn.
En toen werkte alles wel.

Mvg,

Marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lenah
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19-07-2022
Hallo mensen,

Weer zo'n leekje dat na 3 dagen prutsen de Canon MG3550 niet draadloos aan de praat krijgt.

Ik ben dus een leek en na van alles lezen, proberen en 50 sigaretten, heb ik 2 vraagjes: hoe (stap voor stap) kom ik in de printer om die IPv6 uit te schakelen? En dat kan dan dus alleen via een andere router?

Ik lees ergens dat ik adressen van die IPv6 moet intikken, maar de 'Network Configuration Page' geeft geen adres of gateway aan bij de IPv6 en Ipv4. Of haal ik dingen door elkaar? :? 8)7

Ook geeft dat Network Configuration Page aan dat hij actief is, het MAC adres ook en de SSID ook.

Alvast bedankt!

Lenah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Je zult dus inderdaad met een andere router een echt werkende verbinding moeten krijgen, dan kun je een statuspagina afdrukken op de printer zelf (cancel-knopje ingedrukt houden tot het lampje 15x geknipperd heeft en dan los laten) en dan zie je daar een IP-adres staan. Zorg dat je pc/laptop/tablet/telefoon ook verbinding heeft met diezelfde router en open je browser en type het IP-adres van de printer in. Nu zou je in de configuratie-pagina van de printer moeten komen en daar kun je dan het ipv6-geneuzel uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lenah
  • Laatst online: 19-07-2022
Oké, top. Ga ik dat doen.
Zodra ik een andere router tot mijn beschikking heb, dan kan hier nog wel een vraagje van mij verschijnen..

Bedankt!

Lenah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 688528

Een hacker (uit Rijkevorsel) zit heel veel op mijn Telenet computerlijn. Hoe krijg ik hem weg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxan
  • Laatst online: 25-07 10:18
Anoniem: 688528 schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 15:16:
Een hacker (uit Rijkevorsel) zit heel veel op mijn Telenet computerlijn. Hoe krijg ik hem weg ?
In ieder geval niet door een post te doen in een thread uit februari die gaat over problemen met een printer. Lees NT FAQ en NT Beleid zodat je een goede topicstart kunt maken en lever zo veel mogelijk informatie aan.

Op dit moment is het beste antwoord dat ik je kan geven "Telenet kabel uit het modem, modem uit en nooit meer aanzetten".
Pagina: 1