Toon posts:

welk moederbord met i7 3770 cpu

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Bij mij wordt het tijd voor een mobo upgrade !
Mijn pc is een I7 3770 1155 socket een ddr3 ram geheugen. Welk moederbord raden jullie mij aan met deze socket alsook waar mijn ram geheugen in gaat.
De bedoeling is een r9 290 te laten draaien. Voeding ed is in orde alleen nog een goed moederbord en kan eraan beginnen :-) alvast bedankt ! Mvg

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:46

Nemesizz

Untouchable

Nu komt de vraag: "Wat is er dan mis met je huidige moederbord?"

• nuker
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-02 22:21
Als je geen crossfire gaat draaien dan kan je huidige moederbord met gemak 8 lanes aan op de PCIe 2.0 poort. Meer heb je niet nodig voor een R9 290.

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

Ik ben benieuwd wat voor moederbord je gebruikt omdat je twijfelt..

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Verwijderd

Topicstarter
Medion.. :-) zegt genoeg neem ik aan hehe. Niet de allerbeste. Een moederbord met socket 1155 en ddr 3 geheugen aansluiting. Welke denken jullie dat ik best koop?

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2014 22:57 ]

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-02 00:45
als je medion bord die 3770 aan kan, dan zal die ook wel die R9 290 aankunnen
de kwaliteit van een bord zit vooral in het gedeelte van de cpu
PCIe lanes zijn op alle borden identiek, de controller zit immers in je cpu en de voeding van een highend videokaart zit op de kaart zelf (PCIe kan in theorie 75W leveren, maar meestal gebruikt zo'n type kaart dat niet tot nauwelijks)
je huidige bord houden is goed genoeg (vaak zijn medion borden van MSI en dergelijke)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik denk ook dat het niet echt de moeite waard is om je mobo te upgraden. Wat je nu hebt voldoet prima voor een flinke videokaart. Ik zou eerder naar de andere componenten kijken zoals je PSU.

Verwijderd

Topicstarter
Hij doet niks meer.. na een nieuwe voeding en cpu koeler te plaatsen. Heb miss 2u op pc gezeten en daarna freeze.. doet niks meer kast maakt nu wel geluid maar geeft geen beeld. Enige oplossing zie ik door het moederbord te vervangen de rest is bijna allemaal vervangen gwst. Kom er niet uit! Heb bijna alles geprobeert behalve mijn mobo te vervangen. Ook de pc winkel zei da men moederbord die r9 niet aankan. Dacht eerst dat het een verkooptruc was maar begin hieraan toch te twijfelen :-)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2014 23:32 ]

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Zou best kunnen hoor. Alles valt of staat met de bios van 't bord, daar zitten veel beperkingen op bij kant en klare consumenten pc's. De slots en specs van je moederboard zijn dus inrelevant.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:25

sapphire

Die-hard pruts0r

Dan uiteraard de hamvraag welk bord je zelf al gevonden hebt ? ;)

Gabriël AM5

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 09:46:
Moederbord heeft vaak een bios update nodig om de nieuwe videokaart te ondersteunen, zie je wel vaker bij zulke moederborden.

Welke voeding zat er trouwens in de PC en welke heb je er nu in gestoken? Merk en type, gaat het om X aantal watt is niet belangrijk om te weten, dat bepaald niet of de voeding het aan kan, gaat namelijk om het aantal ampere op de 12V en kwaliteit van de voeding.
Zat een 350watt in. Nu de cooler master b600. Mijn gevoel zegt dat de voeding in orde is. Ben er ondertussen 95 procent zeker dat het men mobo is welke ik morge ga vervangen. Als hij het dan nog niet doet gooi ik dat ding op straat :-D

[ Voor 117% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2014 18:55 ]

Verwijderd

Moederbord heeft vaak een bios update nodig om de nieuwe videokaart te ondersteunen, zie je wel vaker bij zulke moederborden.

Welke voeding zat er trouwens in de PC en welke heb je er nu in gestoken? Merk en type, gaat het om X aantal watt is niet belangrijk om te weten, dat bepaald niet of de voeding het aan kan, gaat namelijk om het aantal ampere op de 12V en kwaliteit van de voeding.

• nivek123
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 28-12-2025
effe een stom vraagje. heb je de bios baterij al vervangen. miss dat die et dan weer doet dan kan je altijd daarna nog een ander mobo kopen als je mobo et niet aan kan dat me stug lijkt.
Pagina: 1