Onderstaand is mijn huidige pc van 4,5 jaar oud. De processor draait op 3,82GHz. Dit systeem is niet voldoende om games als BF4 op ~60fps te draaien op de laagste settings. Nu heb ik dat niet echt een probleem gevonden, omdat de HD5770 geen high-end kaart was op het moment dat ik hem kocht. Echter, sinds een maand heb ik een 1080p monitor (hiervoor een 1680x1050 monitor) en zijn de prestaties wel een probleem. Zeker met het oog op toekomstige games.
Mijn vraag is nu of ik nu het beste een nieuwe GPU kan aanschaffen of meteen voor een nieuw systeem kan gaan (CPU, GPU, mobo, SSD) waarmee ik de komende jaren weer vooruit kan.
Wat is je budget?
Dit is dus afhankelijk van de gekozen richting. Ik heb voldoende budget beschikbaar voor een nieuw systeem
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De specificaties staan hierboven. Het systeem wordt gebruik voor normaal dagelijks gebruik(60-70%) en gamen (30-40%). Games die gespeeld (gaan) worden: BF4, DayZ, Civilization: Beyond Earth, CS:Go, Star Citizen, The Division, Metro, Skyrim (gemod)
Mijn vraag is nu of ik nu het beste een nieuwe GPU kan aanschaffen of meteen voor een nieuw systeem kan gaan (CPU, GPU, mobo, SSD) waarmee ik de komende jaren weer vooruit kan.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Phenom II X4 955 Black Edition | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Gigabyte GA-MA790XT-UD4P | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Sapphire Vapor-X HD5770 1GB GDDR5 PCIE | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Asus Xonar DS | € 33,50 | € 33,50 |
| 1 | Cooler Master CM 690 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Scythe Kaze Master 5.25 | € 29,- | € 29,- |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 66,- | € 66,- |
| 1 | be quiet! Dark Power Pro 650W | € 126,57 | € 126,57 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 255,07 | |
Wat is je budget?
Dit is dus afhankelijk van de gekozen richting. Ik heb voldoende budget beschikbaar voor een nieuw systeem
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De specificaties staan hierboven. Het systeem wordt gebruik voor normaal dagelijks gebruik(60-70%) en gamen (30-40%). Games die gespeeld (gaan) worden: BF4, DayZ, Civilization: Beyond Earth, CS:Go, Star Citizen, The Division, Metro, Skyrim (gemod)