Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 29-09 16:55
Je ziet vaker hele dikke schetsen etc in de casemodding hoek.
Nu zou ik graag ook eens wat gaan maken, ik heb voorheen met sketchup mijn hele 750D omgezet in een digitaal model, dit was redelijk goed gelukt al zeg ik het zelf. Mijn vraag is echter: hoe doen jullie dit?
Ik heb in principe beschikking tot alle autodesk licenties aangezien ik in 6 atheneum zit (yay scholar program).
Zal nog even een plaatje gooien van wat ik toendertijd had gepresteerd:

Afbeeldingslocatie: http://i.gyazo.com/c9d8f64fb36d56cf5e5dbe6de8659333.png
Afbeeldingslocatie: http://i.gyazo.com/aab9fe8a2bf0ddafec440389ff258216.png
Het einddoel is in principe dat ik hiermee wat 1:1 ontwerpen ga maken voor een waterkoeling setup/casemod, zowel intern als extern. Dus het zou handig zijn als ik ook onderdelen erin kan laden, weet iemand hoe/waar dit handig kan? Tips, tricks of guides zijn zeer welkom!

[ Voor 4% gewijzigd door Gijs op 05-10-2014 14:36 . Reden: Plaatjes goed erin gezet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:59

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Wat is precies je vraag? Je hebt ervaring met Sketchup, maar beschikking over alle Autodesk software, maar daar geen ervaring mee?
Als je een enkel model wil maken zou ik pakken wat je al kan en in sektchup verder gaan. Je kunt er wel leuk AutoCAD of Inventor bij pakken, maar die moet je eerst onder de knie krijgen wat veel tijd gaat kosten, als je dat proces in Sketchup al grotendeels gehad hebt scheelt dat een hoop.
Als er dingen zijn die je nog niet an gewoon gaan prutsen of wat tutorials opzoeken, daar zijn er genoeg van te vinden.

[ Voor 22% gewijzigd door Spike_wolf op 05-10-2014 14:45 ]

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 29-09 16:55
Het gaat vooral om het toevoegen van PC componenten zodat ik ook echt maten kan meten voor de hoeveelheid tubes en een beetje een idee te krijgen van het eindplaatje.
Vooral het onderdeel van hoe voeg je de pc onderdelen netjes toe, waar vind je deze of ontwerp je deze van scratch etc zijn belangrijk.
Ja ik heb er inderdaad beschikking over alle Autodesk software maar ben er nog niet echt fanatiek mee aan de slag geweest, deze heb ik vooral gebruikt om wat mooiere renders te draaien dan met Sketchup kan.
Ik merkte toen ik met autoCAD ging werken dat alles velen malen complexer is maar dat de mogelijkheden wel stukken beter zijn. Ik vraag me vooral af wat iedereen hier gebruikt?
Bij nader inzien had ik dit topic misschien beter bij casemodding kunnen gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:59

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Wellicht dat je in het modding forum reacties krijgt over wat ze daar gebruiken, maar opzich heb je daar weinig aan, dit soort concept tekeningen kun je met 100 verschillende programma's maken, en je zult dan ook veel verschillende antwoorden krijgen.

AutoCAD is vele malen beter dan SketchUp, maar ook vele malen complexer, als je het nodig hebt is het leuk om te leren, maar om een simpele case te ontwerpen zou ik daar niet aan beginnen, het kost jaren om daar fatsoenlijk mee te kunnen werken. SketchUp ken je al, dus ik zou daar lekker mee verder gaan.

Qua componenten zul je veel zelf moeten maken, hier en daar heb je wel eens fabrikanten die CAD modellen van hun producten beschikbaar stellen maar dat zijn er niet veel. Hier en daar zul je op sites als Turbosquid, GrabCAD, Thingyverse of 3D Warehouse wel (betaalde) modellen kunnen vinden, maar het is maar de vraag of je die voor jouw specifieke componenten kunt vinden. Er zijn honderden verschillende moederborden en videokaarten op de markt, die allemaal verschillende maten en vormen hebben. Wat jij in je hoofd hebt moet er maar net tussen zitten.

Gaat het je niet om de mm specifieke modellen van hele specifieke componenten maar meer globaal, dan kun je dat natuurlijk gemakkelijk zelf in elkaar draaien, net als je met die kast gedaan hebt.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens is sketchup redelijk geschikt op precies op maat te werken. Rechtsonder kun je handmatig maten invoeren. Wat ik wel zou doen is alles x10 maken, helemaal met zo'n klein product. Als iets een 0.5mm dikte heeft, werkt dat gewoon lastig. Dan is 5mm toch wat makkelijker om mee te rekenen (@#! afronding die sketchup uitvoert, 0.56 word dus 0.6)

Heb je specifieke vragen over sketchup, of kan ik iets voor je maken wat je niet snapt (niet maken, maar een voorbeeld ofzo) DM me maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0SmOkE0o
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Gijs schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 19:22:
Het gaat vooral om het toevoegen van PC componenten zodat ik ook echt maten kan meten voor de hoeveelheid tubes en een beetje een idee te krijgen van het eindplaatje.
Vooral het onderdeel van hoe voeg je de pc onderdelen netjes toe, waar vind je deze of ontwerp je deze van scratch etc zijn belangrijk.
Goed bron voor kant en klare SketchUp ontwerpen van pc componenten : http://scc.jezmckean.com/
En anders via models (uit de 3D warehouse) in SketchUp zelf.
Kun je gewoon op naam proberen te zoeken van het component wat je zoekt of algemener (ATX, fan, PSU etc.)
Pagina: 1