Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Geen wifi internet op IPhone, wel op desktop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik worstel al een tijd om dit probleem op te lossen. Ik maak met zowel mijn telefoon als met mijn desktop verbinding met een wifi-thuisnetwerk.

Op mijn pc heb ik daarmee een prima internetverbinding zonder problemen. Op mijn Iphone heb ik echter geen internetverbinding.

Heb al geprobeerd om de verbinding te verwijderen en opnieuw aan te maken op mijn telefoon, maar dit geeft geen resultaat. Ik gebruik twee routers, waarvan er één als access point is geconfigureerd. Dit maakt overigens geen verschil: zowel via access point als via router ervaar ik dezelfde problemen met mijn telefoon.

Wie heeft er nog ideeën? :)

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Relevante info zou erg welkom zijn:

Welke hardware gebruik je (exact)?
Hoe staat het draadloze deel ingesteld?

Gebruik je WPA2 icm AES?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Heb je de iphone al eens uit en aan gezet? Ik heb ook wel eens dat mijn iphone ineens niet meer wil verbinden met de wifi, even opnieuw aanzetten wil dan nog wel eens helpen.

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
lier schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 16:38:
Relevante info zou erg welkom zijn:

Welke hardware gebruik je (exact)?
Hoe staat het draadloze deel ingesteld?

Gebruik je WPA2 icm AES?
Ik maak met mijn desktop (Windows 7) verbinding met een Belkin 54G router, die is ingesteld als Access Point. De Access Point is met een netwerkkabel aangesloten op een Thomson router. Beide routers zijn gewoon WPA encrypted. TKIP, geen AES. Ik ontvang op zowel desktop als op Iphone een (goed) ip-adres via DHCP.
[b]Heb je de iphone al eens uit en aan gezet? Ik heb ook wel eens dat mijn iphone ineens niet meer wil verbinden met de wifi, even opnieuw aanzetten wil dan nog wel eens helpen.
Ja. En ook de lease vernieuwd, static IP adres geprobeerd... Niets helpt.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2014 18:34 ]

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:00

InFamous

excommunicado

Hoelang is je wpa psk? Ik kan je uit ervaring vertellen dat een lange key problemen op levert met een Iphone, de psk inkorten naar 6 of 8 random tekens werkt hier wel perfect.

Formerly known as Ragdoll

Verwijderd

Topicstarter
Die is 8 tekens. Hij maakt bovendien gewoon verbinding, dat kan sowieso niet het probleem zijn dan toch?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Welke router/accesspoints heben we het hier over?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:00

InFamous

excommunicado

Verwijderd schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 20:01:
Die is 8 tekens. Hij maakt bovendien gewoon verbinding, dat kan sowieso niet het probleem zijn dan toch?
Probeer eens 6 tekens, bij mij verbond hij ook alleen kreeg ik geen verbinding met het internet.

Formerly known as Ragdoll

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 20:02:
Welke router/accesspoints heben we het hier over?
Belkin Wireless 54G Plus Router (access point)
Thomson TCM 315 (router)

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Probeer het eens met WPA2-AES. Ervaring leert dat sommige apparatuur nog wel eens moeite heeft met WPA-TKIP. Daarnaast is WPA2-AES het enige authenticatieprotocol dat ondersteund wordt i.c.m. 802.11n.
InFamous schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 20:08:
[...]

Probeer eens 6 tekens, bij mij verbond hij ook alleen kreeg ik geen verbinding met het internet.
Er geldt een minimumlengte van 8 tekens voor WPA en WPA2 keys.

[ Voor 43% gewijzigd door Petervanakelyen op 05-10-2014 20:24 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de tips, ik ga ze uitproberen!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-11 09:03
Inderdaad AES afdwingen i.p.v. TKIP vooral icm iOS devices.

Kijk ook even of er wellicht interferentie is van een ander netwerk, bijvoorbeeld met WiFi analyzer, helaas enkel voor Android beschikbaar. De antenne in een smartphone is in de regel kleiner en gevoeliger dan die van een laptop waardoor het kan zijn dat de laptop het wel nog doet ook al zenden je buren op hetzelfde kanaal.

[ Voor 85% gewijzigd door andy88 op 06-10-2014 07:38 ]

Pagina: 1