Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gebruik als mediacenter en incidenteel gaming (ik denk op dit moment aan spellen als simcity b.v.)
Wat mag het systeem gaan kosten?
ik wil, met kast, 400 euro kwijt zijn, meer kan wel maar liever niet
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb het volgende:
Western Digital Blue WD5000AAKS, 500GB
Samsung SH-B083L (blu-ray speler)
Zalman ZM460B-APS + oude kast, als ik nu geen nieuwe kast koop)
en eventueel een oude 64GB SSD
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Processor, moederbord, geheugen, videokaart lijkt mij afdoende
Een kast neem ik wel mee in het totaal plaatje maar waarschijnlijk schaf ik later aan..
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Genoeg positieve ervaringen met de bekendere merken, geen specifieke merkvoorkeuren dus
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Belangrijkste waarom ik deze build heb uitgezocht is vanwege het te verwachte lage energieverbruik en in een tv meubel geplaatst kan worden. Binnenmaten tvmeubel: 44 diep, 50 breed, 12cm of 19cm hoog (ik heb 2 plekken waar ik hem zou kunnen plaatsen)
Ga je overklokken?
nee...
voor de volledigheid de build die ik op ogen had: (en die helaas wat duurder is dan ik graag zou willen, maar gezien mijn harde eis voor laag energie gebruik accepteer ik dat wat meer betaal)
gezien de TDP en tests op internet verwacht ik dat deze setup onder load zo'n 100 watt verbruikt (750 TI stroom verbruik), tevens lijkt die 750 TI het ook net eff iets beter te doen op 1080p t.o.v. b.v een AMD A10 in gaming
tuurlijk gaat het om hooguit tientjes per jaar, maar ik ben niet de gene die de stroom rekening betaald, en dan wil ik er wel rekening mee houden...
Gebruik als mediacenter en incidenteel gaming (ik denk op dit moment aan spellen als simcity b.v.)
Wat mag het systeem gaan kosten?
ik wil, met kast, 400 euro kwijt zijn, meer kan wel maar liever niet
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb het volgende:
Western Digital Blue WD5000AAKS, 500GB
Samsung SH-B083L (blu-ray speler)
Zalman ZM460B-APS + oude kast, als ik nu geen nieuwe kast koop)
en eventueel een oude 64GB SSD
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Processor, moederbord, geheugen, videokaart lijkt mij afdoende
Een kast neem ik wel mee in het totaal plaatje maar waarschijnlijk schaf ik later aan..
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Genoeg positieve ervaringen met de bekendere merken, geen specifieke merkvoorkeuren dus
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Belangrijkste waarom ik deze build heb uitgezocht is vanwege het te verwachte lage energieverbruik en in een tv meubel geplaatst kan worden. Binnenmaten tvmeubel: 44 diep, 50 breed, 12cm of 19cm hoog (ik heb 2 plekken waar ik hem zou kunnen plaatsen)
Ga je overklokken?
nee...
voor de volledigheid de build die ik op ogen had: (en die helaas wat duurder is dan ik graag zou willen, maar gezien mijn harde eis voor laag energie gebruik accepteer ik dat wat meer betaal)
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i3 4130T Boxed | € 109,95 | € 109,95 |
| 1 | ASRock H81M-HDS | € 40,- | € 40,- |
| 1 | KFA2 GeForce GTX 750 Ti 2GB OC | € 123,50 | € 123,50 |
| 1 | MS-Tech MC-1200 | € 104,89 | € 104,89 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 68,95 | € 68,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 447,29 | |
gezien de TDP en tests op internet verwacht ik dat deze setup onder load zo'n 100 watt verbruikt (750 TI stroom verbruik), tevens lijkt die 750 TI het ook net eff iets beter te doen op 1080p t.o.v. b.v een AMD A10 in gaming
tuurlijk gaat het om hooguit tientjes per jaar, maar ik ben niet de gene die de stroom rekening betaald, en dan wil ik er wel rekening mee houden...