accespoint ??

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 625692

Topicstarter
Hoi.
Wie o wie kan mij helpen?

Sinds kort hebben wij een grotere woning, en hebben niet overal bereik in huis.(vooral op zolder en tuin)

Ik heb in de meterkast een caiway glasvezel modem verbonden met een Sitecom WLR-4100 router. Als ik de router dus in de meterkast houd... dan heb ik geen bereik meer op zolder en op de 1e verdieping amper. Ik heb momenteel de lange utp kabel langs de trap lopen naar de eerste verdieping overloop getrokken, daar ligt nu de router op de grond. Maar dit is geen gezicht haha en bovendien heb ik nu bijna geen bereik meer in de tuin en keuken...

Ik heb nu nog een router liggen een ICIDU wireless 300N. Kan ik dan 1 van deze twee routes als accesspoint gebruiken?? Dus 1 van deze twee op zolder plaatsen en dan met utp kabel met trekveer naar beneden halen, aldaar de kabel In pluggen, in de andere router die in de meterkast hangt? ?
Ik wil overigens geen extender gebruiken ivm de snelheid dat gehalveerd wordt..

Dus ik wil graag weten of dit mogelijk is? En hoe ik dit precies moet maken...

Ps. Graag niet te ingewikkelde computer taal gebruiken bij uitleg haha.

Groetjes
Irvin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Als het heel simpel moet, dan raad ik je CloudTrax aan. Bijvoorbeeld met Open-Mesh accesspoints. Deze AP's kun je gewoon vanaf internet beheren en apparaten kunnen roamen tussen de apparatuur.

Op het moment dat je met ICIDU en Sitecom spul gaat werken, dan ga je roaming nooit goed krijgen. Het kan wel, maar houd dan rekening met veel storingen en veel configuratiewerk. Als je ICIDU of Sitecom een bepaalde chipset heeft, dan kun je ze zelfs omflashen naar CloudTrax.

Wil je wel iets ingewikkelder met meer managementmogelijkheden, dan kun je ook kijken naar Ubiquiti en Meraki. Beiden erg goed, maar het vereist iets meer configuratie. Persoonlijk vind ik CloudTrax het meest geschikt voor thuisnetwerken, omdat het plug and play is.

[ Voor 31% gewijzigd door Trommelrem op 05-10-2014 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-07 22:17
Bovenstaand antwoord klopt maar is natuurlijk niet waar de TS om vroeg.
Dus ik wil graag weten of dit mogelijk is? En hoe ik dit precies moet maken...
Ja dit is mogelijk en geen slecht idee ook. Wat je moet doen is de ICIDU router instellen als acces point, dit betekend dat je de UTP kabel niet in de WAN maar in één van de vier LAN poorten steekt. Vervolgens log je in op de ICIDU router en zet je hier 'DHCP' uit. Tevens zorg je dat het IP adres van je ICIDU in hetzelfde bereik zit als je Sitecom. Is je Sitecom 192.168.1.1 dan geef je je ICIDU bijvoorbeeld het IP 192.168.1.2.

Sommige mensen kiezen ervoor om beide netwerken dezelfde SSID (naam) en wachtwoord (versleuteling) te geven zodat het apparaat zelf het sterkste netwerk op pikt. In praktijk werkt dit niet goed bij mij en heb ik het opgezet a la "WiFi beneden" en "WiFi zolder".

Is dit te technisch of te veel werk (lijkt me niet, maar dat is persoonlijk) dan kun je natuurlijk ook gewoon een kant en klaar acces point nemen. Voorbeeldjes: Cisco/Linksys of TP-Link. De eerste tip is overigens meer future proof, de tweede is een budget apparaat maar ook niet slecht voor gewoon surfen.

[ Voor 11% gewijzigd door andy88 op 05-10-2014 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:05
Wat degene boven me zegt, met als aanvulling: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
HARTSTIKKE BEDANKT! ! Mooi en duidelijk uitgelegd! ! Ik ga het zo uitvoeren. Ik kom hier nog op terug. Als het gelukt is _/-\o_
andy88 schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 12:35:
Bovenstaand antwoord klopt maar is natuurlijk niet waar de TS om vroeg.

[...]

Ja dit is mogelijk en geen slecht idee ook. Wat je moet doen is de ICIDU router instellen als acces point, dit betekend dat je de UTP kabel niet in de WAN maar in één van de vier LAN poorten steekt. Vervolgens log je in op de ICIDU router en zet je hier 'DHCP' uit. Tevens zorg je dat het IP adres van je ICIDU in hetzelfde bereik zit als je Sitecom. Is je Sitecom 192.168.1.1 dan geef je je ICIDU bijvoorbeeld het IP 192.168.1.2.

Sommige mensen kiezen ervoor om beide netwerken dezelfde SSID (naam) en wachtwoord (versleuteling) te geven zodat het apparaat zelf het sterkste netwerk op pikt. In praktijk werkt dit niet goed bij mij en heb ik het opgezet a la "WiFi beneden" en "WiFi zolder".

Is dit te technisch of te veel werk (lijkt me niet, maar dat is persoonlijk) dan kun je natuurlijk ook gewoon een kant en klaar acces point nemen. Voorbeeldjes: Cisco/Linksys of TP-Link. De eerste tip is overigens meer future proof, de tweede is een budget apparaat maar ook niet slecht voor gewoon surfen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Snap er geen kut van pff..

Ik moet toch eerst in de icidu komen om daar DHCP uit te schakelen? Maar ik kom hier geen eens in 192.168.2.1
De icidu is momenteel verbonden met lange utp vanaf meterkast vanuit de glasvezel modem naar boven waar mijn pc staat in 1 van de 4 Lan poorten.
Maar om in de configuratie scherm te komen van die icidu router moet er dan geen kabel vanaf pc naar die icidu?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RzrBck
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-06 21:51
Anoniem: 625692 schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 15:00:
Snap er geen kut van pff..

Ik moet toch eerst in de icidu komen om daar DHCP uit te schakelen? Maar ik kom hier geen eens in 192.168.2.1
De icidu is momenteel verbonden met lange utp vanaf meterkast vanuit de glasvezel modem naar boven waar mijn pc staat in 1 van de 4 Lan poorten.
Maar om in de configuratie scherm te komen van die icidu router moet er dan geen kabel vanaf pc naar die icidu?????
Ja. Dat moet inderdaad, direct aansluiten op de PC.

Dan kun je in command (cmd) bijvoorbeeld "ipconfig" of "arp -a" (zonder " tekens) uitvoeren om te kijken wat de IP van die ICIDU is.

Alternatief reset je die ICIDU en kijk je wat het standaard IP is. Daarmee zou je in de management laag moeten kunnen komen...

Dus nu: Lankabel ene kant ICIDU en andere kant PC. Succes ;)

Edit: Meestal is de standaard IP 192.168.1.1 / 192.168.178.1

[ Voor 3% gewijzigd door RzrBck op 05-10-2014 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:21
Je kunt het beste even je bestaande netwerk vergeten. Trek de huidige netwerkkabel dus even uit je PC. De ICIDU sluit je aan op je PC, netwerkkabel in 1 vd 4 LAN poorten inderdaad.

Dan ga je naar 192.168.2.1 (als hij daar op zit, ff met ipconfig checken wat de default gateway is) en zet je DHCP uit. Ook stel je het IP adres van de router anders in. Ipv 192.168.2.1 wordt dat in de range van je huidige router, dus iets van 192.168.?.254, zodat hij buiten de DHCP range van je huidige router valt.
Dan plug je een netwerkkabel vanaf je bestaande kabel in LAN1. De overige 3 heb je nog vrij om andere apparatuur op aan te sluiten. De WAN-poort niet gebruiken.

Als het goed is moet het dan werken. Als je dan het SSID ofzo nog wilt aanpassen kun je simpelweg naar 192.168.?.254 gaan.

Op de plaatsen van '?' moet je je eigen IP-range pakken. (Ik heb 192.168.4.1, maar kan vanalles zijn).

[ Voor 17% gewijzigd door ThinkPad op 05-10-2014 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke naast mijn pc staat nu de icidu router. Dan heb je een wan poort. Daar zit nu die lange utp in die helemaal naar beneden gaat in de glasvezel modem. Nu zit er naast wan poort op de icidu router 4 gele poorten, er gaat nu een kleine kabel vanaf mijn pc naar 1 van die 4 poorten.

Nu probeer ik dus in te loggen. In de icidu router. Maar krijg direct een scherm te zien "kan geen verbinding maken met Internet"
Nou is het zo dat deze router niet in mijn huidige netwerk zat natuurlijk. ... dat is die sitecom (die nu ff buiten beeld is)
Kan het zijn dat die glasvezel modem maar 1 router per keer herkent ofzo??? Dat dat via caiway moet gaan?? Die op zondag overigens dicht zijn! Pfff 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 625692 op 05-10-2014 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:21
Beter lezen ;) Ik zei: "Je moet de WAN-poort niet gebruiken".

Trek die kabel er eens uit, en doe even wat ik in m'n vorige post zei. Op welk adres de ICIDU zit kun je vinden door ipconfig even te draaien: http://oi36.tinypic.com/4ttzd5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb ik gedaan. Gele poort 1 gebruikt van die 4. Hij gaat naar mijn pc.
Router lampjes gaan aan 3 seconde en uit dan weer aan en uit... 3 sec ongeveer.
Ipconfig werkt niet... Ja doet het wel maar zie veel behalve een ip adres.

Staat overal "media state"....... media disconnected
En iets van sitecom.router een paar keer zie ik dat woord..

Sitecom router is wel afgekoppeld van alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Probeer eens met een andere kabel. Klinkt als slechte connectie.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat heb ik ook geprobeerd.

Ik geef het op! Irritant gedoe zeg.. Ben al twee weken hiermee bezig. Dan maar geen wifi op zolder en tuin..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:05
Heb je de ICIDU al gereset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-07 17:41
- geef je pc een vast IP adres, bijv 192.168.2.100
- Start de internetbrowser op en vul in de adresbalk het volgende adres in http://192.168.2.1 en druk op “Enter”
naam: admin
ww: 1234

Als je niet in de webgui kan komen, geef het apparaat dan een factory reset.

...en blijf vooral rustig :Y

[ Voor 9% gewijzigd door EverLast2002 op 05-10-2014 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
Je hebt een DM.
IP adressen die ik in mijn post noemde waren uit mijn duim gezogen natuurlijk.

CMD zou toch echt moeten werken:
Afbeeldingslocatie: http://portforward.com/networking/routers-internal-ip-address.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door andy88 op 05-10-2014 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb foto's gemaakt met mijn Samsung note3. Van mijn scherm opdrachtprompt cmd. Maar krijg ik hier niet geupload. ..

Andy ik geef je mijn nummer privé goed?? Als je dat wilt? Kan ik hem appen naar je 😜😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 13:29

lier

MikroTik nerd

In een command prompt kan je tekst selecteren en vervolgens kopiëren. Foto maken en uploaden is niet nodig. Rechter muisknop, markeren...

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
Heb gisteren enkele screenshots mogen ontvangen en zijn ipconfig ziet er gewoonlijk goed uit met de Sitecom router. Zelfs na een fabrieksreset gaf de ICIDU geen IP adres af wanneer er een LAN<>LAN connectie was dus de TS gaat het eerder aangeraden acces point van TP-Link aanschaffen.
Pagina: 1