Toon posts:

Windows installeren via Bootcamp USB

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

ik zit letterlijk met mijn handen in het haar. Al anderhalve dag aan het proberen om een 64 bit versie van Windows op mijn Macbook Pro te installeren (retina, mid 2012). Tijdje geleden Windows 7 verwijderd omdat dit 32 bit was, en ik voor enkele programma's en games 64 bit nodig bleek te hebben. Nu krijg ik op geen enkele manier de installatie voltooi. Dit is wat er gebeurd;

Ik heb twee authentieke .iso files van Windows. Windows 7 64 bit en Windows 8.1 64 bit. Wat ik ook probeer, stap voor stap volgens de handleiding, stap voor stap via de bootcamp-assistent, video's of howto's via het internet volgen; het komt neer dat na het kiezen van de verdeling tussen MacHD en Windows, de Macbook zichzelf opnieuw opstart om de installatie van Windows te beginnen. Dit ging de vorige keer (pakweg een jaar geleden met Windows 7 32 bit) allemaal prima. Nu hoor ik het opstartgeluid, en vervolgens krijg ik een zwart scherm (ZONDER knipperende cursor, gewoon zwart) Het maakt niet uit hoe lang ik de Mac aanlaat, het blijft een zwart scherm en de installatie begint niet. Als ik vervolgens de computer uitzet en opnieuw opstart met de Option toets ingedrukt, en de Windows partitie kies krijg ik; no bootable device insert boot disk and press any key. Enige optie is om computer af te sluiten en opnieuw de Macintosh HD te kiezen om terug te keren.

Ik heb van alles geprobeerd, drivers handmatig toegevoegd via de USB, gedownload via Bootcamp, Windows 7 of Windows 8.1, ik blijf vastlopen.

Iemand die mij kan verlichten?

Mijn dank is bij voorbaat groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Heb je usb stick al op een andere computer getest of hij daarvan opstart?

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:02
Verwijderd schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 11:42:
ik zit letterlijk met mijn handen in het haar.
Daar gaat het al fout, handen uit het haar en op het toetsenbord :+

je hebt goed kans dat je het zelfde probleem hebt als dat ik hier had,
even booten in single-user mode ( jep! we gaan de command-line in ! )

even een check van je disk draaien, rebooten en dan ben je al een heel eind ;-)
( of als je OS X toch al een zooi is, hele disk whipen en opnieuw installeren van OS X en Windows )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:05

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Zo te horen is de iso idd gewoon niet bootable. dat lijkt mij het eerst om goed te checken.

[ Voor 8% gewijzigd door DeNachtwacht op 05-10-2014 21:06 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal vanavond eens een andere USB proberen. Vooralsnog niet veel verder. Voor mij ook onduidelijk wat ik nou in Single user mode zou moeten doen.

Het is een originele iso van de windows site, die moet toch gewoon bootable zijn? Hoe check ik dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alcx
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01-10 21:30
Mocht je zelf een licentie hebben: download eens een .iso van the pirate bay. Dat zijn ook .iso bestanden rechtstreeks afkomstig van de MS site, maar dan kun je in ieder geval uitsluiten dat het aan jouw .iso bestand ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

alcx schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 12:31:
Mocht je zelf een licentie hebben: download eens een .iso van the pirate bay. Dat zijn ook .iso bestanden rechtstreeks afkomstig van de MS site, maar dan kun je in ieder geval uitsluiten dat het aan jouw .iso bestand ligt.
Beantwoord jij dan straks ook zijn nieuwe topic waarin die meld dat die een Windows installatie heeft vol met allerlei vage problemen?

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zowel Windows 7 als Windows 8 geprobeerd, dus ik denk niet dat het probleem bij de iso file ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 11:09:
Het is een originele iso van de windows site, die moet toch gewoon bootable zijn? Hoe check ik dit?
Caveat: ik heb nog nooit windows op een mac geinstalleerd, maar een usb stick zelf moet voor zover ik weet ook bootable zijn, als je er vanaf probeert op te starten. En let op, niet alle usb sticks kunnen dat (de meeste wel).

Onder windows: http://www.wikihow.com/Make-a-USB-Bootable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Overigens als ik na de bootcamp installatie bij het opnieuw opstarten de Option toets inhoud krijg ik wel de keuze uit Macintosh HD - Windows - EFI Boot.

Via EFI Boot begint de installatie zoals het hoort, maar kan ik uiteindelijk niet formatteren en op Next drukken voor de installatie vanwege een MBP / GPT fout of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:05

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Hoe heb je de ISO op de USB gezet?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Via Bootcamp assistent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alcx
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01-10 21:30
MegaTronics schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 12:33:
[...]

Beantwoord jij dan straks ook zijn nieuwe topic waarin die meld dat die een Windows installatie heeft vol met allerlei vage problemen?
Zoals ik aangaf: dan moet TS gewoon een retail variant downloaden, dat staat aangegeven staat in de titel van de torrent. Maar inmiddels is dus duidelijk dat het niet aan de .ISO ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdb1997
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:47
Waar kan je het best iso bestanden downloaden voor Bootcamp? Ik heb een legale Windows 8 key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Je kunt het hier proberen: http://windows.microsoft..../upgrade-product-key-only weet alleen niet of je dan nog talen kunt kiezen.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Pagina: 1