Hulp bij reparatie Jukebox

Pagina: 1
Acties:

• TheGoozmen
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-04 12:56
Beste tweakers,

Ik heb een simpele jukebox gekocht voor mijn vader waarin een cd speler zit welke het niet meer doet, helaas. Nu zou ik dit graag willen laten reparen (tegen betaling uiteraard), wie weet waar ik dit zou kunnen laten doen? Of wie zou me daarmee kunnen helpen?

Zie foto's

Afbeeldingslocatie: http://www.thegoozmen.nl/jukebox/1_1.jpg

Ik hoor het graag,

Alvast bedankt!

gr.

Goos

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:39

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Das in weze gewoon een cd wisselaar met versterker in een vreemd jasje :P
Moet iedere electronicareparateur wel kunnen fixen. Kijk even in de gouden gids zou ik zeggen :)

Verder: zonder te weten wat er dan exact stuk is is het lastig om er inhoudelijk wat over te zeggen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• TheGoozmen
Klopt inderdaad. Zal ik eens naar gaan zoeken!

Het probleem zit m in de cd speler. Die doet het helemaal niet meer. Gaat niet open en als die open gaat speelt deze niks af

Gr.
Goos

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-12 15:09
Veel voorkomend probleem bij oudere cd spelers is een vies lensje.
Symptoom is dat hij wel gaat draaien, maar speelt niks af of zegt "no disc" in display oid.
Wattestaafje met een druppeltje alcohol of spiritus en HEEL VOORZICHTIG schoonmaken.
Ik zeg 'heel voorzichtig' in hoofdletters want het lensje is verend opgehangen in een servo en als je te hard duwt dan is hij stuk.

[ Voor 14% gewijzigd door Ploink op 06-10-2014 19:38 ]

• TheGoozmen
Bedankt Ploink voor je reactie, dit heb ik allemaal al geprobeerd. Dit was inderdaad het geval. Ik heb dezelfde type cd speler gekocht via internet, aangesloten etc. Maar deze wilt niet open gaan. Denk dat IK daar iets verkeerds doe. Lijkt erop dat hij ergens tegen gehouden word. Zoals je hoort heb ik hier totaal geen kaas van gegeten =)

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-12 15:09
Misschien zit er een vuiltje tussen de tandjes van de tandwielen waardoor het mechanisme blijft steken?

Lastig om dit te debuggen op afstand.
Er zit vast wel een reparateur bij je in de buurt of als je weinig geld wil uitgeven en er zelf iets van wil leren kun je een repaircafe proberen. Je moet dan wel toevallig iemand treffen die ervaring heeft met cd spelers, repaircafe werkt met vrijwilligers en ik denk niet dat de juiste deskundigheid altijd aanwezig is.

• TheGoozmen
Nee, de cd speler draait totaal niet, probeert het niet eens. Dus denk dat het ergens anders zit. Ik ga op zoek naar een reparateur.

Bedankt voor de info!
Pagina: 1