Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdouble
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-04 16:04
Voordat ik een RMA ga aanvragen, eerst is kijken of er hier tweakers zijn met een oplossing:

Als we foto's maken met de Samsung Galaxy S4 zijn sommige foto's daarna niet meer te openen.
Ze worden opgeslagen op een SD kaartje. Eerst dacht ik dat het SD kaartje defect was, dus die vervangen.
Helaas blijft het probleem. Opslaan op de telefoon zelf heeft hetzelfde resultaat.

Als ik de galerij open, zie ik de foto's onderaan in het klein wel, maar er komt een afbeelding van een grijze achtergrond met een witte portretafbeelding, met rechts boven een bliksemafbeelding. Hij geeft ook aan het niet te kunnen openen. In de handleiding van Samsung kom ik deze afbeelding niet tegen.

De SD kaart uitlezen op een pc helpt ook niet, daar zijn ze ook niet te openen. Laatst bij activiteit meerdere foto's en filmpjes gemaakt en je ziet de ene na de andere foto veranderen in bovengenoemde afbeelding.

Googlelen geeft meerdere problemen, maar dan met name defecte SD kaartjes. Terugzetten naar de fabrieksinstellingen hebben we ook al meerdere keren geprobeerd. Er staat nu android 4.4.2 op. Iemand enig idee ?

Edit 08-10-2014: het lijkt er op dat dit geen bekend probleem is :(

[ Voor 3% gewijzigd door mdouble op 08-10-2014 07:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdouble
kick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Al een andere gallery app geprobeerd? Zo ja dan zou ik 'm persoonlijk inderdaad RMA'en lijkt er sowieso op als je de foto's niet kan openen op de computer dat er iets mis gaat met opslag van de foto's vanuit de camera. Je zou ook een andere camera app kunnen proberen.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdouble
thx, zal dat eens proberen, kan je een camera ap aanbevelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-04 15:07
In het orginele topic posten en dit topic een kick geven...hoeveel aandacht wil je?
Genoeg gallery apps in de play store. Kies er gewoon een en kijk of die wel werk....
Je kunt ook een explorer app gebruiken en kijken of je bij je SD kaart komt, ook daar moet je zelf even gewoon voor zoeken en wat moeite doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdouble
Ik had inderdaad dit topic kunnen verwijderen, maar gast, een beetje relaxed zeg, met je wat moeite voor doen. Het is toch niet verkeerd om bij True na te gaan welke app bevalt.

Daarnaast, wellicht zijn er andere android gebruikers met dezelfde problemen, maar hebben geen S4.

[ Voor 24% gewijzigd door mdouble op 10-10-2014 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 630058

Hallo ik zit vandaag ineens met ongeveer het zelfde probleem. :-(
Heb een samsung S4 mini.
Ik was foto`s aan het maken toen ineens de camera het niet meer deed. Accu bijna leeg. Prima op de lader.
Nu opgeladen geeft de camera aan "camera reageert niet , als ik naar Galerij ga zie ik alleen grijze vlakjes ondanks dat er wel onder staat aangegeven dat er zoveel foto`s in een bepaalde map moeten zitten.
Er staan heel veel foto`s op van mijn dochter haar verjaardag en andere belangrijke dingen, hoe krijg ik deze nu weer te zien.
Heb geprobeerd ze op de pc te krijgen maar ook daar zijn alleen grijze vlakken te zien HHHHEEEEELPP!!
Is er iemand die een idee heeft??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-04 20:47
Kan goed zijn dat het kaartje defect is? Kun je hem niet scannen op een of andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 630058

Joehoe! :D Ik heb de foto`s er af kunnen krijgen. Heb het kaartje in de tablet gedaan en overgezet naar de pc. Het ligt dus niet aan het sd kaartje maar aan de galerij app of iets aan de samsung s4.

[ Voor 73% gewijzigd door Anoniem: 630058 op 26-10-2014 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 697558

Ik zie dat dit al een oude topic is. Ik hoop dat er inmiddels een oplossing is, want ik zit met hetzelfde probleem. Het begon bij mij bij WhatsApp. De foto's aan mij gestuurd werden niet meer opgeslagen op sd. Daarna werden de foto's die ik maakte ook niet meer opgeslagen. Niet op sd en niet op apparaat. Wel de video's gek genoeg. Ik heb 2 andere camera apps geprobeerd, waaronder die van Google. Die kon ik in eerste instantie wel terug kijken, maar niet terugvinden. Dus ook niet opgeslagen blijkbaar. Er was mij aangeraden het toestel terug te zetten naar fabrieksinstellingen, maar ik lees dat dit ook niet helpt. Wie weet raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-04 22:18
Defecte sd kaart misschien? Kijk eens of je op de pc het ding kunt benaderen, alles kopiëren en daarna formatteren. Als dat laatste niet lukt is het sd kaartje gewoon defect. Ik had hetzelfde, opgestuurd voor garantie een netjes een nieuwe ontvangen.

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Anoniem: 697558 schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 11:14:
Ik zie dat dit al een oude topic is. Ik hoop dat er inmiddels een oplossing is, want ik zit met hetzelfde probleem. Het begon bij mij bij WhatsApp. De foto's aan mij gestuurd werden niet meer opgeslagen op sd. Daarna werden de foto's die ik maakte ook niet meer opgeslagen. Niet op sd en niet op apparaat. Wel de video's gek genoeg. Ik heb 2 andere camera apps geprobeerd, waaronder die van Google. Die kon ik in eerste instantie wel terug kijken, maar niet terugvinden. Dus ook niet opgeslagen blijkbaar. Er was mij aangeraden het toestel terug te zetten naar fabrieksinstellingen, maar ik lees dat dit ook niet helpt. Wie weet raad?
Het ging om een andere gallery app, niet om een andere camera app.
Pagina: 1