• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:53
De mode dial van mijn Canon 6d gaat heel stroef tussen M en C2. Hierdoor gaat de camera ook regelmatig uit bij het switchen omdat de aan/uit knop er onder zit.

Tussen CA en TV gaat het gewoon soepel. De standen die ik overigens juist ook het minst gebruik.

Iemand hier ervaring mee? Heb al geprobeerd de dial eraf te krijgen maar ik kom niet verder dan de drukknop van de dial. Op internet kan ik verder ook niks vinden.

Video: http://youtu.be/boV9sXSSRvo

• Kwintessens
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-01 22:25
Heb je dit probleem sinds dat je de 6D hebt, of is dit later ontstaan? Ik heb de 6D zelf niet (meer) dus ik kan het niet controleren, maar hoort de dial helemaal rond te kunnen of hoort er een harde stop te zitten na M?

Ik zou het niet zelf proberen op te lossen. De camera is nog zo jong, dat je redelijkerwijs (mits je normaal met de camera bent omgegaan) van Canon mag verwachten dat ze dit voor je oplossen.

• sweebee
  • Laatst online: 12:53
Dit heb ik sinds een paar weken. De dial kun je helemaal rond draaien.

Hij wordt wel veel gebruikt, hij is nu bijna anderhalf jaar oud. Maar er is nooit iets raars mee gebeurt oid.

• Kwintessens
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-01 22:25
Als hij nog maar anderhalf jaar oud is, dan valt hij toch nog onder de fabrieksgarantie? Ik zou ermee teruggaan naar de winkel waar je hem gehaald hebt zodat zij hem naar Canon kunnen sturen voor reparatie.

• Jur_
  • Laatst online: 20-12-2025
Ik heb het even gecheckt voor je op mijn 6D door een paar keer helemaal rond te draaien + heen en weer te draaien van M t/m C1, maar ik merk geen verschil in weerstand bij het switchen tussen de verschillende standen.

Nu moet ik eerlijk zeggen dat hij ook nagenoeg altijd op M staat, dus ik heb er ook nog niet veel gebruik van gemaakt (ook nog niet de C standen).

5D4 | 24-70 f/2.8L II | 85 f/1.4L IS | 100 f/2.8L IS | 135 f/2L