WSUS - Alle computers & server exluden voor updates?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online
Op een klein SBS2008 netwerk wil ik alle computers en de server bij "windows server update services" plaatsen in de groep "update service excluded computers"

Reden is dat de ongebreidelde groei van de WSUS database om de zoveel tijd voor problemen zorgt.

Kan je dit doen en gana de pc's en de server hun updates dan gewoon direct bij microsoft halen. De belasting op het netwerk is geen probleem .

Moet ik daarna nog iets doen om de database te laten krimpen, afgezien van de onderhouds tool draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:31
Is dit bedrijfsmatig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:25
De wsus database blijft ook groeien als de updates vanaf het internet gedownload worden (patch approvals etc worden ook in de susdb opgeslagen).
Er is overigens een heleboel te vinden mbt het opschonen van de wsusdb bij sbs aangezien dit erg veel problemen geeft (net zoals die sql db voor de sbs console).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-10 11:55
Ik denk dat je beter de gpo voor de clients/servers kunt aanpassen waarin je ze verwijst naar de wsus server. Als je die entry weg haalt, zullen ze weer zelf verbinden met microsoft.com.
Hier kan je die entries vinden.
Vervolgens instellen in wsus dat je niet automatisch de updates wilt downloaden, zodat je storage minder snel vol raakt.

Beste is natuurlijk om te zorgen dat de wsus store opgeschoond blijft, zodat je wsus wel kunt gebruiken. wsus is sterk te prefereren bovn reguliere updates.

(ik ben niet bekend met sbs, maar ik vermoed dat dit niet anders is dan wsus voor 2003-2012).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTooPV
  • Nu online
Vandaag de WSUS role op de server uitgeschakeld. Ging vrij eenvoudig en nam niet zoveel tijd. Dat er op de C schijf 20 gB vrij kwam was verwacht en aangenaam. Maar ook op de D-schijf is er opeens 150 gB vrijgekomen. Tot nu toe een verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Je kan WSUS ook instellen dat hij de downloads niet lokaal cached. Wat je nu gedaan hebt lijkt mij geen verbetering. Je bent je centralisatie nu kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTooPV
  • Nu online
Centralisatie was een beetje overkill voor 4 pc's :-)
Erger vond ik het dat af en toe de exchange server er mee stopte omdat er te weinig schijfruimte was. Het systeem werkte zichzelf in de nesten. Overigens was het advies van microsoft indertijd om de systeem partitie 50 gB groot te maken, 80 gB bleek nog ruim te weinig.
Pagina: 1