Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweakers,

Ik ben sinds kort de eigenaar van een HTC One M8. Op zich een heel mooi toestel, alleen zitten er enkele haken en ogen aan. Zo ben ik onder andere tegen een vervelende bug/feature aangelopen die de nodige irritatie opwekt. Mijn toestel werkt namelijk niet helemaal lekker samen met de bookcase (het gaat hier om een officiële bookcase van HTC zelf). Wanneer ik de bookcase helemaal openklap (dus tegen de achterkant van het toestel), schakelt het scherm van het toestel automatisch uit. Bij het dichtklappen van de bookcase doet hij dit overigens ook, alleen kan ik het me inbeelden dat dit dan wel gewenst is. :)

Iemand enig idee waar dit aan ligt en hoe ik dit probleem kan verhelpen? Bij voorbaat dank!

Ondernomen stappen:
  • Opnieuw opstarten
  • Instellingen tweaken
  • Google en Tweakers afstruinen
  • Factory reset nog niet geprobeerd - geen zin om alles opnieuw te installeren, wil graag eerst weten of dit in enig effect sorteert voordat ik op deze stap over ga

Verwijderd

Topicstarter
*Rant on*

Jeetje, Tweakers is ook niet meer wat het ooit geweest is. Dat ik niet een kant-en-klare oplossing krijg aangeboden is tot daar aan toe, maar dat het zelfs teveel moeite is om op mijn vraag te reageren (tot twee maal toe) is erg teleurstellend. Zijn er dan zo weinig HTC One gebruikers? Of zijn deze stuk voor stuk gewoon niet geïnteresseerd in het technische aspect van het toestel? Nogmaals, een beetje sparren over de oorzaak van het probleem was wat mij betreft voldoende geweest.

Overigens heb ik totaal geen recht van spreken aangezien ik niet bijster actief ben op enig forum. 8)7

*Rant off*

Zelf heb ik het idee dat het te maken heeft met het disfunctioneren van de sensoren. Iemand enig idee hoe ik deze uit zet? Enige wat ik online heb kunnen vinden is de standaard meuk over scherm draaien en motion launch.

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:15
Ik heb dan de One niet (wel een Nexus 4) maar heb je weleens geprobeerd of je diezelfde bug hebt zonder de case?

En even off-topic, ja ik merk dat Tweakers niet meer is wat het geweest is, ik heb weleens gezien dat iemand wel degelijk stappen ondernam om de probleem te verhelpen en alsnog werd er gezegd dat dat niet genoeg is...

Maar goed, zo is de nieuwe generatie Tweakers blijkbaar :(

• Arwintju
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-11 10:31
Denk niet dat het heel simpel op te lossen is. ben in bezit van een M8 en ook van een case die het scherm uit laat gaan bij het dichklappen, maar ondervind niet hetzelfde als bij jou. Misschien dat de sensoren, of magneten wat te sterk zijn, waardoor hij zelfs reageert vanaf een afstandje. Vanaf hoever van het scherm bij het normaal sluiten reageert hij al?

• thomskipsp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:20
Als ik dit zo lees, lijkt het me dat de magneet die in de hoes zit hiermee te maken heeft. Wanneer je de hoes normaal(aan de voorkant) dichtdoet, gaat de mobiel uit. Het zou kunnen dat dit door een magneet gebeurt. De mobiel detecteert de magneet, en gaat op standby. Wat ik denk, is dat de magneet zo sterk is, dat hij wanneer je hem omklapt, ook de sensor triggered.

Ik kan je niet vertellen of dit klopt, maar het zou je wellicht verder kunnen helpen...

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie wel voor jullie input. Mijn excuses dat ik de afgelopen dagen niet meer gereageerd heb. Na twee pogingen was ik dusdanig teleurgesteld dat ik het niet kon verdragen om nogmaals hoopvol het forum te bezoeken om vervolgens gedesillusioneerd af te druipen. :9

Vandaag heb ik een winkel van Coolblue bezocht en hier heb ik een vervangend exemplaar gekregen. Jullie vermoedens zaten aardig in de juiste richting. Het probleem was in ieder geval gerelateerd aan de magneet in de case, en of deze nou te sterk was of onjuist geplaatst was, zal in het midden blijven liggen. Kreeg een andere case van hetzelfde type in de hand gedrukt en deze deed het wel naar behoren.

Overigens leuk om mee te maken dat klantenservice nog niet helemaal uitgestorven is. Meteen geruild zonder een factuur of vragen te stellen. Ben blij dat ik iets meer betaald heb voor een beetje meer zekerheid.
En even off-topic, ja ik merk dat Tweakers niet meer is wat het geweest is, ik heb weleens gezien dat iemand wel degelijk stappen ondernam om de probleem te verhelpen en alsnog werd er gezegd dat dat niet genoeg is...

Maar goed, zo is de nieuwe generatie Tweakers blijkbaar :(
Apart. Hopelijk kwam mijn rant niet zo op jou over. Ik had al een keer gepost in het maintopic van de HTC One M8, maar iedereen was hierin zodanig met zichzelf en het aanvragen van een screencover bezig dat ik stelselmatig genegeerd werd. Maar goed, waarschijnlijk was dit gewoon een samenloop van omstandigheden (ongelukkig moment om te posten).

Topic sluiten! Vraag beantwoord > Fout gerelateerd aan magneet in case leidt tot afsluiten scherm bij helemaal openklappen bookcase.
Pagina: 1