Toon posts:

X79 systeem wilt niet posten. Zwart scherm/geen image.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo GoT,

Mijn allereerste post hier en tevens ook gelijk een vraag om hulp bij dit probleem. 8)7

Ik heb gisteren een systeem samengesteld met de volgende componenten, waarvan enkele nieuw zijn en anderen overgenomen zijn vanuit mijn bestaande PC.

Intel i7 3930k C2 stepping
ECS x79-AX Deluxe V1.0
Corsair Vengeance 8GB 1600 @1.5v
XFX HD7950 (uit vorige systeem)
WD Black 1TB (hier hetzelfde, vorige systeem)
Samsung dvd/rw OEM drive
CM G750M voeding
CM 690 III behuizing

Na alles zorgvuldig in elkaar te hebben gezet en het systeem willen booten gebeurde er vervolgens vrij weinig, afgezien dat de systemfans draaiden. (voor, achter en CPU fan) HDD bootte ook op, (maakt een duidelijke spinning noise) maar afgezien daarvan no dice. Geen beeld en geen entry tot de BIOS.

Na talloze dingen al geprobeerd te hebben, (2 sticks ram gebruikt, ram totaal verwijderd, HDD verwijderd en DVD-ROM ook) nog niet verder gekomen. GPU verwijderen heeft weinig zin aangezien x79 geen integrated GPU heeft.. :?

Wel op te merken is dat er maar één GPU fan, die het dichts bij de exhaust zit, het maar doet. De andere fan draait niet.

HDD en GPU weer teruggezet in huidige systeem en alles werkt weer naar behoren(inclusief beide GPU fans). Wat-o-wat zou het kunnen zijn? Morgen ga ik er weer vers tegenaan en zijn alle en enige tips welkom! :)

Bij voorbaat alvast dank,

Dutchie

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-02 18:34

Garrett

Watercooler

Heb je de socketpins niet verprutst?
Dit bijvoorbeeld... http://images.bit-tech.ne...g/bent-pins-1280x1024.jpg

I love watercooling

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Wat geeft de debug display aan?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de CPU socket niet eens aangeraakt. CPU dropte daar perfect in. Heb de socket tevens nog gecontroleerd voor ik hem erin zette en er waren geen pins verbogen. Zelfs eerst de CPU socket opengemaakt en daarna pas de zwarte beschermplaat verwijderd (kan verbuigen en pins aanraken als je de socket nog op slot hebt en hem dan probeert te verwijderen).

Op dit mobo zit voor zover ik heb gekeken geen debug display.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik zou toch ook wel een andere gpu proberen te testen als het kan, kun je dat tenminste uitsluiten.

specs

Verwijderd

Topicstarter
Morgen zal ik proberen aan een andere GPU te komen. Ik lees op enorm veel threads hier, en op andere sites, dat x79 erg gevoelig kan zijn voor de GPU keuze. (sommige gebruikers kunnen niet posten met een HD 7xxx/GTX6xx/7xx serie maar booten prima met een oude HD 4xxx of GTX 2xx/4xx)

Een bios update is vaak nodig zie ik, maar kan deze niet uitvoeren wanneer hij niet post, uiteraard.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ja maar wat geeft de debug led aan....

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Verwijderd

Topicstarter
Nogmaals, er zit geen debug led op dit moederbord.
Als ik dat wist zou ik het meteen hebben doorgegeven. ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2014 11:26 ]

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:10

TommieW

Numa numa.

Heb je iets waar je een speakertje op kan aansluiten? Het lijkt mij dat hij op de een of andere manier toch iets van de oorzaak van het probleem moet kunnen aangeven.

[ Voor 16% gewijzigd door TommieW op 05-10-2014 11:27 ]

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:21

Nemesizz

Untouchable

Verwijderd schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 11:23:
Nogmaals, er zit geen debug led op dit moederbord.
Als ik dat wist zou ik het meteen hebben doorgegeven. ;)
Maar het gekke is dus, als je dat model moederbord opzoekt in google, hebben ze allemaal een HEX poster (onderaan het bord, net onder het heatsinkje).

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn twee versies, een mét HEX poster en een zonder. Ik heb het Deluxe model, (I know, klinkt vreemd..) die dus blijkbaar niet het HEX display heeft. Het extreme model heeft die echter wel.

Een speaker aansluiten, zat ik ook al aan te denken. Wat is de beste manier om dit te doen?

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:21

Nemesizz

Untouchable

Verwijderd schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 11:56:
Er zijn twee versies, een mét HEX poster en een zonder. Ik heb het Deluxe model, (I know, klinkt vreemd..) die dus blijkbaar niet het HEX display heeft. Het extreme model heeft die echter wel.

Een speaker aansluiten, zat ik ook al aan te denken. Wat is de beste manier om dit te doen?
Misschien dat je nog ergens een oud barrel van een PC hebt staan waar je een PC speaker uit kan halen.
Veel oude PC's hadden een los speakertje ipv zo'n vast gesoldeerde.
Ik sloopte vaak speakertjes uit oude 386/486/P1 PC's die toch met afval gingen, misschien dat je ook nog ergens zo'n ding hebt staan. Qua aansluiting zijn die bijna altijd hetzelfde.
Pagina: 1