Ik wil mijn huidige heethoofd (i7-920) zonder usb 3 op het mobo eens even vervangen voor wat vers materiaal. (ok, kan een usb3 kaart kopen, maar wat is daar nou leuk aan ?)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Beetje rustig kunnen gamen(dota, Supcom, Shadow of Mordor), wat werkzaamheden voor studie en natuurlijk het huis tuin en keuken gebruik.(youtube, browsing etc)
Wat mag het systeem gaan kosten?
+/-450 euro. Ik recycle wat oude onderdelen (zie hieronder).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Club3D Radeon HD 7870 XT(standaardkoeler vervangen door Arctic Accelero Xtreme III)
Hitachi Deskstar 5K3000
Samsung 830 Series 256GB (mogelijk vervangen door een 840 of mx100)
Corsair RM1000 (ik weet overkill, maar waarom nieuwe kopen als deze het nog doet
)
Gelid Solutions Tranquillo Rev.2
Standaard troep (keyboard, muis, monitor etc)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Moederbord, CPU, geheugen en case. (Heb een antec p182, maar de R4 moet blijkbaar nog stiller zijn)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Neig naar Intel aangezien ik altijd Intel heb gehad
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stilte, stilte en nog eens stilte vandaar de CPU koeler, voeding die semi-passief is en uiteraard de koeler op m’n GPU
Ga je overklokken?
Nope
Dit heb ik op dit moment beetje samengesteld nav BBG september :
Ik zag ook de 14 euro goedkopere Intel Core i5-4460 staan, maar dat is volgens mij een nutteloze besparing.
Ik hoop m'n 7870xt in de toekomst nog te upgraden naar een GTX970 als m'n bankrekening meewerkt
Iemand nog tips of advies of gewoon maar de bestelling de deur uit doen ?
Alvast bedankt,
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Beetje rustig kunnen gamen(dota, Supcom, Shadow of Mordor), wat werkzaamheden voor studie en natuurlijk het huis tuin en keuken gebruik.(youtube, browsing etc)
Wat mag het systeem gaan kosten?
+/-450 euro. Ik recycle wat oude onderdelen (zie hieronder).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Club3D Radeon HD 7870 XT(standaardkoeler vervangen door Arctic Accelero Xtreme III)
Hitachi Deskstar 5K3000
Samsung 830 Series 256GB (mogelijk vervangen door een 840 of mx100)
Corsair RM1000 (ik weet overkill, maar waarom nieuwe kopen als deze het nog doet
Gelid Solutions Tranquillo Rev.2
Standaard troep (keyboard, muis, monitor etc)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Moederbord, CPU, geheugen en case. (Heb een antec p182, maar de R4 moet blijkbaar nog stiller zijn)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Neig naar Intel aangezien ik altijd Intel heb gehad
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stilte, stilte en nog eens stilte vandaar de CPU koeler, voeding die semi-passief is en uiteraard de koeler op m’n GPU
Ga je overklokken?
Nope
Dit heb ik op dit moment beetje samengesteld nav BBG september :
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4590 Boxed | € 172,90 | € 172,90 |
| 1 | MSI H97M-G43 | € 74,95 | € 74,95 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 87,95 | € 87,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 68,95 | € 68,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 404,75 | |
Ik zag ook de 14 euro goedkopere Intel Core i5-4460 staan, maar dat is volgens mij een nutteloze besparing.
Ik hoop m'n 7870xt in de toekomst nog te upgraden naar een GTX970 als m'n bankrekening meewerkt
Iemand nog tips of advies of gewoon maar de bestelling de deur uit doen ?
Alvast bedankt,