Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnuitoss
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 11:50
Hoihoi

Ik denk dat ik een probleem heb.
Net heb ik mijn voeding vervangen door een zwaardereen nu werkt de computer niet meer.

Als ik de pc aanzet dan gaat hij letterlijk een halve seconden aan en dan uit.
Het is zelfs nu zo ver dat hij ook niet meer werkt met mijn oude voeding.
En ook niet meer die halve seconden aangaat.ook gebeurd er inmiddels niets als ik op de startknop op het moederbord druk.inmiddels doet de verlichting van deze buttons het ook niet meer.

Ik zal even opnoemen wat de setup is.

I7 4790k
Moederbord asus maximus7 Hero
32 gb corsair vengeance
Sapphire r9 290x
Voeding vervangen door seasonic x 1250
Oude voeding a data 750 watt

Ik weet 100% zeker dat ik alles goed heb aangesloten en ben hier goed ziek van aangezien het niet de goedkoopste spullen zijn en pas een maand oud is.

Dus wat zou het kunnen zijn,wat kan ik verder nog proberen.

Mocht er aanvullende informatie nodig zijn hoor ik het graag.

[ Voor 3% gewijzigd door martijnuitoss op 04-10-2014 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 12:05

thorgal21

Forum Noob

Haal alle rand apparatuur er eens af en kijk of ie dan iets doet? Dus puur voeding, mobo, CPU en ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnuitoss
thorgal21 schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 22:10:
Haal alle rand apparatuur er eens af en kijk of ie dan iets doet? Dus puur voeding, mobo, CPU en ram
Helaas geen resultaat,ik denk gewoon dat er nu iets met het mobo is omdat de lampjes erop niet meer branden.

Normaal gezien branden er op het moederbord een paar lampjes waaronder de start en reset button maar ook die branden niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Sluit alleen je voeding aan op je moederbord, trek hdd's/dvd etc los dus dat alleen je cpu/geheugen op je moederbord zitten en probeer het dan eens. Als het dan nog niet werkt is het mogelijk dat je iets gesloopt hebt bij het verwijderen van je oude voeding.

Ik hoop niet dat je je pci-e power in de cpu power (die 8 pins aansluiting bij je cpu) hebt gepropt anders is het game over.

(Voordat iemand zegt dat dit 'onmogelijk' is, geloof me ik heb het al gezien...).

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnuitoss
prutser001 schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 22:21:
Sluit alleen je voeding aan op je moederbord, trek hdd's/dvd etc los dus dat alleen je cpu/geheugen op je moederbord zitten en probeer het dan eens. Als het dan nog niet werkt is het mogelijk dat je iets gesloopt hebt bij het verwijderen van je oude voeding.

Ik hoop niet dat je je pci-e power in de cpu power (die 8 pins aansluiting bij je cpu) hebt gepropt anders is het game over.

(Voordat iemand zegt dat dit 'onmogelijk' is, geloof me ik heb het al gezien...).
Helaas ook geen resultaat,ik heb de pci niet op de CPU ingang gehad en dat weet ik heel zeker aangezien al mijn kabels in de kast een vaste plek hebben en elke kabel is gelabeld.

De spullen zijn zelfs pas een maand oud.
Anders word het terug naar de winkel en dan moeten hun er maar naar kijken/oplossen.

Maar hier ben ik echt ziek van :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Demonteer gewoon even alles behalve de cpu (dus ook geheugen/mem).
Leg moederbord los neer en sluit voeding aan.
Wat gebeurt er dan?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 17:20
kortsluiting, kapotte voeding of kapot moederbord
heb je een andere pc om de voedingen eens te testen
(of start de voeding eens met een paperclip)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:22

Thomg

Aww yiss

Na een halve seconde uit = kortsluiting. Je moederbord is niet goed geisoleerd.

Eruithalen en op dat foam leggen dat je erbij kreeg, dan aansluiten. Grote kans dat die het dan doet.

Dan opnieuw in kast monteren en vrijwel altijd is het probleem dan verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
Thomg schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 00:34:
Na een halve seconde uit = kortsluiting. Je moederbord is niet goed geisoleerd.
Ja, maar als ik het verhaal goed begrijp dan heeft het systeem met de oude voeding goed gewerkt en dan mag je toch aannemen dat het moederbord geen kortsluiting maakt. We hebben een werkend systeem, nieuwe voeding erin en vervolgens hebben we een niet werkend systeem.
Dan denk ik eerder aan een DOA voeding, die het moederbord heeft gesloopt of toch een kabel die verkeerd is aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:22

Thomg

Aww yiss

Bij het installeren van de voeding zou het best wel eens kunnen dat TS iets heeft gedaan waardoor er wel kortsluiting is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 19:59

Nemesizz

Untouchable

Inderdaad, kortsluiting.

Kan zijn dat er iets (van metaal) is weggevallen of dat er net een draadje verkeerd zit aangesloten.
Of dat je ergens iets tegenaan hebt gestoten, noem maar op. Maar het is duidelijk kortsluiting.
En als de oude voeding vervolgens hetzelfde doet weet je bijna zeker dat het dus niet aan de nieuwe voeding ligt.

Gewoon alles even goed bij langs lopen. Alle stekkertjes, kijken of er niet per ongeluk iets is weggevallen of een stekker contact maakt met de kast ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwuts
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-09-2023

Pwuts

pwutst met vanalles en nog wat

Het zou ook aan stof kunnen liggen. Dit heb ik een keer met een computer van m'n ouders gehad. Viel ineens uit, reageerde nergens meer op. Opengemaakt, goed gestofzuigd (geen onderdelen op-/kapotgezogen natuurlijk) ook de achterkant van het MoBo gestofzuigd en toen deed ie het weer. Dit zou je ook kunnen proberen. Als je het nog niet gedaan hebt.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 23:38
MasterPrutser schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 12:40:
Het zou ook aan stof kunnen liggen. Dit heb ik een keer met een computer van m'n ouders gehad. Viel ineens uit, reageerde nergens meer op. Opengemaakt, goed gestofzuigd (geen onderdelen op-/kapotgezogen natuurlijk) ook de achterkant van het MoBo gestofzuigd en toen deed ie het weer. Dit zou je ook kunnen proberen. Als je het nog niet gedaan hebt.
Ik zou met de stofzuiger maar uit die PC blijven. Als het moederbord nu nog niet kapot is heb je een grote kans dat je het met de stofzuiger sloopt door de statische lading.

Een PC stofvrij maken doe je normaalgesproken met een bus perslucht.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwuts

Pwuts

Dat ligt eraan hoe je stofzuigt. Als je het moederbord ermee gaat aaien, ja, dat moet je ook niet doen hè... Bovendien zou ik geen idee hebben waar ik perslucht vandaan zou moeten halen..

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:58
Xander schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 12:46:
Als het moederbord nu nog niet kapot is heb je een grote kans dat je het met de stofzuiger sloopt door de statische lading.
Je overdrijft. In 99,999% van de gevallen gaat dat prima; probleem met ESD-schade is dat het niet zichtbaar is en op de lange termijn problemen kan opleveren. Ik zou een stofzuiger desalniettemin niet aanraden, dus in die zin heb je helemaal gelijk.
MasterPrutser schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 12:50:
Bovendien zou ik geen idee hebben waar ik perslucht vandaan zou moeten halen..
Action bijvoorbeeld, aldus Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwuts

Pwuts

Thralas schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 12:58:
[...]

Action bijvoorbeeld, aldus Google.
Bedankt voor de tip, weer wat geleerd :p

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een idiote tip, maar ik had ooit iets soortgelijks. Ik startte mijn Asus/I7 altijd met een kort tikje op de Power knop. Maar na rommelen met de voeding/disks sloeg hij na 1 seconde af. Ik vermoedde sluiting, maar kon niets vinden. Toen ik de Power knop 5 seconden ingedrukt hield ging hij door, voorbij het 1-seconde punt. Hij draaide dan normaal. Het verschijnsel ging pas over nadat ik de BIOS had gereset (alles op default). Toen startte hij weer met een kort tikje. Merkwaardig, maar de moeite waard om te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnuitoss
Nou we zijn eruit.
Tijdens het vervangen van de voeding had ik 1 kabel niet vervangen want die was mooi weggewerkt maar nu blijkt dus dat de plus en min Polen anders zijn bij diverse voedingen,dus het was idd kortsluiting.

Met behulp van cdromland opgelost heeft me wel wat centjes gekost maar ben allang blij dat het werkt.

Dus tip vervang elke kabel bij verandering van voeding,ik heb nooit geweten en aan gedacht dat er wel eens verschil in kan zitten.het ging om de sata kabel.
Pagina: 1