Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[Lenovo] netwerkkaart stuk, of toch niet?

Pagina: 1
Acties:

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11 17:22

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Ik heb eergisteren een Lenovo laptop ontvangen (Thinkpad S440). Eerste wat hij zei bij opstarten was:

code:
1
2
3
1802: Unauthorized network card is plugged in - Power off and remove the network card (8086/08B1/8086/0000).

System is halted.

Systeem opnieuw opgestart: Windows start prima, maar geen (draadloze) netwerkkaart te vinden. Nog een keer rebooten. Zelfde verhaal. Dus: DOA aangemeld en afspraak gemaakt dat ze hem volgende week komen ophalen.

Vanavond dacht ik "Laat ik hem nog 's proberen". En jawel: geen probleem, al een uur lang superstabiel wireless. Opnieuw opgestart. Nog steeds prima.

Vraag van vanavond: is mijn laptop nu goed? Of zouden jullie de DOA registratie laten staan? Er is mij verteld dat ze hem komen halen, dan gaan repareren en een week later terugbrengen. Maar ja... hij lijkt nu niet stuk... kan zo'n foutmelding mysterieus vanzelf oplossen? Ervaringen?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
http://support.lenovo.com/us/en/documents/ht001309

Enige wat ik kan bedenken is dat je netwerk kaart misschien niet goed contact maakt en het daardoor soms wel soms niet doet.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:25
Die melding krijg je als je zelf een netwerkkaart hebt ingebouwd waarvan Lenovo niet wil dat je hem gebruikt (ze willen alleen kaarten van hun eigen merk toelaten).

Als dit een laptop nieuw uit de doos is dan vermoed ik dat de kaart er niet goed in zit/zat. Als hij het nu doet dan zou ik mij er verder niet druk om maken.

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11 17:22

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Ok, bedankt allebei. Ik laat 't voorlopig maar zo (het was inderdaad een laptop uit de doos).

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.