Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop werk en thuis rond 500€ welke kiezen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kenmerken van huidige laptop Toshiba Pro P300 ruim 6 jaar geleden gekocht en de afgelopen jaren naar grote tevredenheid gebruikt:
17 inch, 4 usb, 2 lokale schijven, numeriek toetsenbord / Processor Intel core duo CPU T8300 2.40GHz 2.4GHz / RAM: 3.00GB / 300GB geheugen over 2 lokale schijven bijna volledig gebruikt (heb wel losse harde schijf ernaast) / Harman Kardon speakers / 4.9 windows prestatie index

De huidige laptop ventileert niet goed meer (er is thee over heen gegaan, doet het weliswaar wel maar 3 usb ingangen niet meer) en wordt te langzaam, zit ook nog originele accu in, dus tijd voor vervanging.

Wat ga je met je laptop doen?
Huidige en nieuwe worden veel gebruikt voor office: excel, powerpoint, word, outlook en verder voor skype en internet/you tube en koptelefoonaansluiting. Nieuwe eventueel ook voor minecraft, maar is geen harde eis, verder geen spellen. Windows is harde eis.

Wat is je budget?
Prijs: rond de 500€, liever lager dan hoger, dus geen 600€

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, alleen verplaatsen binnenshuis.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Acer valt als merk voor mij af gezien slechte service en ervaring bij mijn schoonouders. Mij is verteld dat de huidige Toshiba Pro versies niet meer te vergelijken zijn met mijn huidige laptop, de kwaliteit zou een stuk minder zijn. Touchpad minder belangrijk, want ik werk het liefste met de muis. Wel graag een touchpad die niet steeds op hol slaat (heb die ervaring met dell inspiron 15SE)

Verder:
Numeriek toetsenbord is harde eis. Snel opstarten is handig maar geen harde eis.
Bij voorkeur 17 inch, i.v.m. groter beeld fijner voor mijn ogen, maar 15 inch is bespreekbaar.
Verder werken mijn kinderen soms op laptop met oefen- en leerprogramma’s waarvoor ik heb opgekregen dat 4GB werkgeheugen gewenst is.

Als ik mijn voorkeuren aangeef krijg ik nog grote keus aan laptops (Ci3 of 5, voldoende (werk)geheugen, prijs, niet te langzaam. Welke van onderstaande zou jullie voorkeur hebben en waarom? Of maakt het weinig uit en kan ik de goedkoopste kiezen? Weet nl. zelf niet goed wat het onderscheid in kwaliteit tussen onderstaande laptops bepaalt. Mijn keuzes komen overigens op 1 na allemaal toch boven de 500€ uit.

Bij het zoeken heb ik naar mijn de kenmerken van mijn huidige laptop gekeken en hopelijk gaat de volgende weer zo lang mee:
15 inch:
- Toshiba Satellite Pro C50-A-1J1: pricewatch: Toshiba Satellite Pro C50-A-1J1
- Toshiba Satellite Pro C50-A1-KF: pricewatch: Toshiba Satellite Pro C50-A-1KF

17 inch:
- MSI classic CR70 2M-321NL: pricewatch: MSI Classic CR70 2M-321NL
- Lenovo ideapad G710-00727: pricewatch: Lenovo IdeaPad G710-00727
- Lenovo ideapad Z710-00714: pricewatch: Lenovo IdeaPad Z710-00714

Ik hoop dat iemand de moeite wil nemen mij bij mijn keuze te helpen.

Verwijderd

Ik heb zelf de MSI Classic cr70 2m sinds een maand of 2. Heb deze direct geupgrade met SSD en 4 GB extra RAM! Topmachinetje....Index score van 6,6.

Niet slecht voor een budget laptop.

De rest heb ik geen ervaring mee.