Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Adsl splitsen op een woongroep.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo.

ik woon op een woongroep met te sloome wifi dus wil ik zelf een zelf een internet abonnement aanschaffen.
ik wil via dsl of adsl verbinding maken met internet .
maar dat gebuiken ze al dus moet ik het splitsen .
maar mijn vraag is als ik het splits word mijn abonnement vermengt met die van hun :? .

alvast bedankt.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Kan je uitleggen wat je met "vermengen" bedoeld?

Uit je verhaal begrijp ik dat het niet mogelijk is om een xDSL abonnement af te sluiten, klopt dat?
Is er een mogelijkheid om in plaats van WiFi een kabel aansluiting te krijgen om op Internet te kunnen?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
ik wil niet dat het anderen netwerk van mijn abonnement snoept omdat het via de zelfde adsl poort gaat

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2014 18:21 ]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Je bedoelt waarschijnlijk dat je een eigen abonnement over het 2e aderpaar van de telefoonlijn wil? Moet je wel eerst uitzoeken of er meerdere aderparen aanwezig zijn, er kan maar 1 abonnement per aderpaar actief zijn op de telefoonkabel.

Daarnaast staat de internetverbinding los van de trage wifi. Als je nu internet hebt via adsl, dan heb je sowieso al een trage verbinding. Een aparte/eigen verbinding verandert daar niets aan, tenzij je die dan niet hoeft te delen.

[ Voor 36% gewijzigd door Raven op 04-10-2014 18:30 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Wat heeft dat WiFi er überhaupt mee te maken, of bedoel je dat je WiFi traag is ten opzichte van een bekabelde aansluiting? In dat laatste geval zou ik eerder eens gaan kijken naar verstoringen op je WiFi netwerk voordat je een extra VDSL(2)/XDSL aansluiting laat aanleggen middels een tweede aderpaar van de telefonie aansluiting.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Verwijderd

Topicstarter
ik bedoel dat hun geen groot abonnement hebben
vandaar wil ik eigen internet

• fazerfreak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-02-2024
nou,.. dan neem je toch eigen internet? even overleggen met de woongroep + provider of je wel een eigen ader hebt / mag gebruiken.. :)

Battle.net :: FazerFreak#2695

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 18:31:
ik bedoel dat hun geen groot abonnement hebben
vandaar wil ik eigen internet
Dan zul je de internetprovider dus moeten kunnen faciliteren in een aansluiting (léés: kabel) waarover ze jou een abonnement kunnen aanbieden. 2 abonnementen op één kabel gaat niet lukken tenzij het telefonie ISRA punt voorzien is van 4 aders waarvan er nog twee aders vrij zijn.

Maar: Je woont in een "Woongroep"? Van wie is die aansluiting überhaupt en wie betaalt 't "kaal koper" aan KPN?

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 04-10-2014 18:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
van de woongroep,maar ik moet de aansluiting betalen daarom vraag ik of het over 1 telefoon lijn kan

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 30-11 16:16
Dat ligt dus aan de lijn, als het maar één kabelpaar is dan lukt het niet, zijn het er 2 waarvan 1 niet in gebruik, dan zou het moeten kunnen.
Via de COAX kabel is geen optie (Ziggo/UPC)?

[ Voor 13% gewijzigd door ShitHappens op 04-10-2014 18:39 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 18:38:
van de woongroep,maar ik moet de aansluiting betalen daarom vraag ik of het over 1 telefoon lijn kan
Één telefoonlijn bestaat uit 2 aders (1 paar) en daarover kun je maar één ADSL/VDSL(2) óf XDSL verbinding leggen. Antwoord is dus: Nee.

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt dan zoek ik naar een anderen oplossing

• BlueMotion
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:03
Kun je ze niet het verschil betalen tussen het huidige abonnement en een sneller abo, dat scheelt allicht in de kosten.

Weet je overigens zeker dat de traagheid in de aansluiting zit en niet binnenshuis, dus in de wifi? Is het mogelijk om een netwerkkabel naar jouw woning te trekken?

Heb je trouwens uberhaubt wel een aansluiting voor dsl/kabel in je eigen woning?

Verwijderd

Topicstarter
ik betaal liever zelf voor mijn eigen internet dan voor heel de groep

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

4G/LTE router FTW :P

[ Voor 90% gewijzigd door Will_M op 04-10-2014 19:17 ]

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11 10:27

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Er word niet 1 keer vermeld welke vorm van 'xDSL' er in gebruik is, welke snelheid/provider?
Hoeveel personen zitten er op die verbinding, hoeveel apparaten?

Ik zou maar eens goed kijken of je niet gewoon 4 aders hebt (dus 2 paar, dit had te maken met doorschakelen oid jaren geleden, misschien nu ook nog wel als je een analoge telefoon hebt), in de jaren dat ik xDSL aangesloten heb ben ik niet 1 huis tegengekomen waar maar 1 aderpaar aanwezig was, minimaal 2. Het is best mogelijk dat deze gewoon weggestopt zitten/ergens bij de binnenkomende kabel zitten.

In mijn woning heb ik 5 aderparen, ooit in Utrecht een studenten huis geholpen en die hadden er 8, waar 2 verschillende internet providers op gezet waren met totaal 4 abonnementen en dus 4 modems.

Bel gewoon de huidige provider op of KPN en vraag wat je mogelijkheden zijn, bij KPN schat ik dat je kansen groter zijn aangezien die netbeheerder zijn.

En ik wil je niet beledigen of zo maar voor zover ik kan inschatten heb je niet al teveel verstand van telefonie/xDSL dus laat iemand kijken die wat handiger is op dit gebied.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

prutser001 schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 19:23:
Er word niet 1 keer vermeld welke vorm van 'xDSL' er in gebruik is, welke snelheid/provider?
Hoeveel personen zitten er op die verbinding, hoeveel apparaten?

Ik zou maar eens goed kijken of je niet gewoon 4 aders hebt (dus 2 paar, dit had te maken met doorschakelen oid jaren geleden, misschien nu ook nog wel als je een analoge telefoon hebt), in de jaren dat ik xDSL aangesloten heb ben ik niet 1 huis tegengekomen waar maar 1 aderpaar aanwezig was, minimaal 2. Het is best mogelijk dat deze gewoon weggestopt zitten/ergens bij de binnenkomende kabel zitten.

In mijn woning heb ik 5 aderparen, ooit in Utrecht een studenten huis geholpen en die hadden er 8, waar 2 verschillende internet providers op gezet waren met totaal 4 abonnementen en dus 4 modems.

Bel gewoon de huidige provider op of KPN en vraag wat je mogelijkheden zijn, bij KPN schat ik dat je kansen groter zijn aangezien die netbeheerder zijn.

En ik wil je niet beledigen of zo maar voor zover ik kan inschatten heb je niet al teveel verstand van telefonie/xDSL dus laat iemand kijken die wat handiger is op dit gebied.
Op een normaal ISRA punt komen tegenwoordig nog maar 2 aders binnen, heb je een huis van een jaar of 30 oud dan komen er waarschijnlijk nog 4 aders binnen i.v.m. de omschakeling POTS/ISDN. Meer dan 2 aderparen kom je alleen tegen bij voormalige kantoor/industriële panden waarbij meerdere lijnen noodzakelijk waren (Telefonie op meerdere nummers/Fax/Telex.....).

Verwijderd

Topicstarter
ja ik laat het aanleggen ik heb er idd geen verstand van

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 19:32:
ja ik laat het aanleggen ik heb er idd geen verstand van
Dan is het volstrekt voorbarig om de conclusies te trekken die je al getrokken hebt :o

Je hebt een of ander probleem met je internetverbinding via WiFi, maar meer dan dat weet je niet. Als je niet weet wat je probleem is, weet je niet wat de beste oplossing is, en dan weet je ook niet of de opgracht die jij een ander gaat geven om voor je aan te leggen zinnig is of niet. Worst case: probleem zit bijv in je PC en nergens anders. Je gooit geld over balk voor andere aansluiting (waar je minimaal jaar aan vast zit) en het helpt je niets vooruit. Vervolgens moet je iemand anders betalen om het werkelijke probleem aan te pakken :X

Je vraagt hier advies op Tweakers. Hier proberen we mensen te helpen het zelf te doen. Begin daar eens mee. Wij kunnen je helpen stap voor stap te kijken waar het precies fout zit. 1) daar leer je wat van en 2) als duidelijk is waar het probleem zit kunnen we gericht tips geven.

Als ik zou moeten gokken is je probleem ofwel (75% waarschijnlijk) dat er maar één WiFi AP in huis hangt (modem/router/AP) en dat er tussen jou en die AP een paar (beton)vloeren liggen, al dan niet met isolatielaag. Oplossing is kabel door die vloeren en ofwel rechtstreeks in jouw PC stoppen danwel AP bij jou op de verdieping. Alternatief (25% kans) is dat iemand torrents gebruikt en niet snapt dat het handig is om de upload daarvan te cappen op max 50% van de max upstream bandbreedte van je internetverbinding. De juiste persoon aanspreken en info aanreiken en dit is opgelost. In 5 minuten. Voor EUR 0.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1