Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triaxlium
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16-07-2024

Triaxlium

raar maar waar

Topicstarter
Help!

Als ik mijn Asus X5QS opstart voordat ik in me BIOS kan komen word mijn scherm meteen blauw.
Als ik er een ander scherm aanhang word deze ook blauw. Na een tijd wachten gaat dit ook niet weg en ik kan zo me BIOS niet inkomen. Ik denk dat een GPU fout is en dat deze misschien wel dood is of dood aan het gaan is. Weet iemand hier meer over??

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 19:59

Nemesizz

Untouchable

Gezien de laptop hetzelfde doet bij een extern scherm is de kans inderdaad wel groot dat er wat mis is met de videochip.

Echter, als het goed is moet de laptop (als ik zoek geven ze overigens aan Ultrabook?), ook een Intel chip hebben in de processor.
Bepaalde modellen hebben volgens mij ook een MXM module (losse videokaart), maar dat is het lastige met zoeken op Google, hij gooit meerdere modellen door elkaar en je moet het complete modelnummer hebben (van de X5QS zijn meerdere varianten van, en dat maakt het zoeken lastiger).

Als het een model is met een MXM module zou je de geforce eruit kunnen halen en alleen de Intel Graphics kunnen gebruiken.
Als het een vast gesoldeerd model is word het wat lastiger.

Meeste laptops schakelen de snellere (nVidia of Radeon) GPU uit als de netadapter niet is aangesloten (dus alleen op de accu), misschien kun je kijken of er dan wat meer gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triaxlium

Triaxlium

raar maar waar

Topicstarter
Ik ga even op onderzoek uit, helaas als die Nvidia kapot is kan ik er niet veel meer mee maar ik ga het maar even proberen.

[ Voor 3% gewijzigd door Triaxlium op 04-10-2014 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triaxlium

Triaxlium

raar maar waar

Topicstarter
Ik heb de GPU verwijderd dit was inderdaad de boosdoener, nu draait die weer zonder problemen. Thanks