Probleem apache Mcrypt na installatie OS X Yosemite

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmau93
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-09 15:53
Beste tweakers,

Gister heb ik OS X Yosemite geïnstalleerd op mijn Mac en mijn Iphone gekoppeld.
Werkt goed vind ik zelf. Er is echter een probleem ontstaan die ik pas later doorhad.

OS X heeft om een of andere reden iets aan mijn apache instellingen gedaan, want hij reageerde helemaal niet meer. Uiteindelijk is het gelukt om Apache weer aan de praat te krijgen, etc. maar nu loop ik tegen het volgende aan (bij het uitvoeren van php -v)

PHP Warning: PHP Startup: Unable to load dynamic library '/usr/lib/php/extensions/no-debug-non-zts-20121212/mcrypt.so' - dlopen(/usr/lib/php/extensions/no-debug-non-zts-20121212/mcrypt.so, 9): image not found in Unknown on line 0

Aangezien ik in Laravel een project heb lopen voor mijn school, kan ik nu niet verder omdat mcrypt hiervoor verplicht is. Ik heb het volgende al geprobeerd:

- brew reinstall mcrypt;
- Mcrypt handmatig installeren;
- php geupdated

Echter blijf ik met deze fout zitten. Is er iemand die mij een zetje in de goede richting kan geven? Ik kom er niet meer uit.

Alvast bedankt.

Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-10 11:03
Allereerst zou ik in de php.ini instellingen kijken waar de betreffende mcrypt geladen wordt. (Dit kan in de main .ini file zijn, maar ook één voor de betreffende module).

Om te kijken welke ini files geladen zijn kan je het volgende uitvoeren:

code:
1
php --info | grep "ini"

Daarna als het in een eigen bestand staat, bestand het bestand verwijderen, en als het php.ini zelf staat het gedeelte omtrent mcrypt verwijderen.

Als laatste met brew php5*-mcrypt installeren (vervang * door je php versie). Dan zal het geheel wel weer moeten werken denk ik.

[ Voor 11% gewijzigd door ZpAz op 04-10-2014 17:39 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmau93
Ik ben ondertussen al iets verder, heb de nieuwste versie geïnstalleerd van PHP en bij pepinfo(); laat hij nu keurig zien dat het werkt. Echter bij laravel met composer update geeft hij aan dat dit nog niet werkt. Enige idee hoe dat zit of moet ik een nieuw project starten? Ik zie veel info op internet staan om .bash_profile link aan te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-10 11:03
Welke error krijg je precies bij Laravel dan? Als je in de browser naar je Laravel project gaat. Misschien dat die wat gedetailleerder is.
Ik zie veel info op internet staan om .bash_profile link aan te maken.
Dat lijkt me niet relevant, heb je apache wel opnieuw opgestart?

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmau93
Ik heb hierbij iets meer info:
Afbeeldingslocatie: http://s13.postimg.org/kdwxwzeav/Schermafbeelding_2014_10_04_om_17_47_51.png
Dit geeft phpinfo.php aan als ik dat opvraag. Eerst deed hij dit niet.

Als ik direct in mijn browser naar het project ga, dan krijg ik de volgende fout:
mcrypt_encrypt(): Key of size 22 not supported by this algorithm. Only keys of sizes 16, 24 or 32 supported

Afbeeldingslocatie: http://s10.postimg.org/9p9uj6ofd/Schermafbeelding_2014_10_04_om_17_53_00.png

Echter ga ik eerst in mijn terminal naar ~/Sites/[project] -> ./composer install.
Vervolgens krijg ik deze foutmelding:
Mcrypt PHP extension required.
Script php artisan clear-compiled handling the post-install-cmd event returned with an error

[RuntimeException]
Error Output:

Afbeeldingslocatie: http://s15.postimg.org/sqp4k0f0r/Schermafbeelding_2014_10_04_om_17_53_11.png

Verder geeft php -v niet meer de foutmelding welke in het eerste bericht staat vermeld.
Weet jij hier iets meer van?

[ Voor 10% gewijzigd door bartmau93 op 04-10-2014 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijmen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-07 13:16
Ik zou de key die je gebruikt voor het encrypten eens verhogen naar 24 of 32 tekens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmau93
Dat kan ik wel doen maar hèt heeft geen Zin als composer update niet werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijmen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-07 13:16
Heb je je debugging aan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmau93
Ja, dat heb ik.
Echter verwacht ik dat het in mijn php fout zit, omdat deze de fout genegeerd.
Vind het vreemd dat Laravel het niet ziet, en phpinfo wel.
Pagina: 1