Het Heugelijke nieuws

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Macaco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03-2022
Het moest er maar eens van komen ik heb mijn ouwe Pent II 350 maar omgewisseld met een Pent III 650E slot 1. Dat is andere koek als je een 350 gewend ben. Ik heb er een Golden Orb tegenaan zitten met silver pruttel er tussen
en hij draait nu probleemloos op 124 FSB.
Maar bij 133 FSB ontdek ik voor mij vage dingen ik krijg de Grafische adapter niet meer op 100Hz.Ik krijg op mijn monitor alleen nog 60 Hz. Is dit normaal??
Ik heb ook nog zitten kloten met de powerstrip maar dat haalt niks uit.

Oh ja monitor is een IIyama Pro 400
Het mobo =P2B

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

zomaar een gedachte: heb je de .inf file voor je monitor gedraaid? als windows niet weet wat de specs van jouw monitor zijn houdt ie de refresh altijd op de default waarde van 60hz.

• Macaco
Ik doe altijd met de win 98 installatie de IIyama diskette gebruiken om de monitor te installeren. En op die diskette staat Monitor.inf Zo vreemd dat als ik die FSB op 133Mhz zet dat ik alleen nog maar 60Hz refresh heb.Dat deed ie niet met die andere proc Pent II 350.

Verwijderd

Heb je je geheugen in het BIOS terug gezet naar CAS3 latency voor over de 133MHz? !!!!
http://dit.is/HardwareXpo

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-09 21:06
Heb je de nieuwe drivers voor je videokaart al installed? En haal anders gelijk ook de nieuwe drivers van www.iiyama.nl . Ben je gelijk up-to-date.
Dan zal het probleem wel opgelost zijn.

Suc6!

• Macaco
Harry: ik weet het niet zo gauw te vinden dat van cas 3 maar ik heb wat instellingen gepost.
16-BIT I/O Recovery Time 4 BSCLK
8-BIT I/O Recovery Time 8 BSCLK
Graphics Aperture Size 64 MB
Video Memory Cache Mode = USWC
Er staan ook een aantal instellingen in het bios iets met cas T endergelijke maar die kan je niet veranderen.

Ik heb overigens wel het /pc100 geheugen ingebruik.

Phreak:Ik heb gelijk die nieuwe IIyama monitor drivers binnengehaald en die zijn weer up to date nu .En ik gebruik deze videokaart Asus V3800 Tnt2 Ultra Deluxe.
En ik gebruik de final drivers 3.75 van Asus
zelf. Laastst had ik die 5.22e geinstalt en het beeld werd steeds donkerder.Dus die heb ik er maar weer afgehaald.

Tot nu toe wat ik allemaal geprobeerd heb doet hij het nog zodra ik de Cpu een FSB van 133Mhz geef kan krijg ik geen 100Hz Refresh op de monitor te zien.

• Macaco
Hij doet het nu .Ik heb andere drivers geinstalleerd NVidia 5.16 en kan nu weer 100Hz monitor Refresh instellen.En de proc op 133 Fsb. :)
Pagina: 1