Ik heb nu een week een rampage v extreme met 5960x processor en 16 gb corsair geheugen. Ik draai windows 7 64x ultimate. Nu heb ik de volgende problemen als ik de wireless uitzet in de bios dat hij nog steeds in apparaat beheer zicht baar is. Ik kan de prestatie index niet draaien. Tijdens het draaien krijg ik de volgende fout melding kan prestaties systeem geheugen niet meten. Ik heb er ook een Xonar HDAV1.3 Deluxe in zitten welke driver ik ook installeer krijg geen geluid. ook niet op een asus x99 deluxe . Mijn vorige bord ramnpage iv extreme daar werkt de kaart prima op. Nu heb ik de kaart er uit gehaald en de onboard realtek aan gezet dan komt er wel geluid uit. Met de standart windows 7 drivers werkt het geluid goed. Zodra ik de realtek drivers van de asus site installeer kraakt het geluid soms. Die drivers ben ik wel nodig om de 5.1 goed te krijgen zonder maakt hij van de achter speakers zei speakers. Wie kan mij bij deze problemen helpen? Ik heb bios 0603 erop staan
Laatst had ik na een fresh install ook geen geluid in win7.(ook realtek)
Drivers voor 7 werkten ook niet.
Heb de drivers voor/van 8/8.1 gebruikt en die werd wel geslikt
Drivers voor 7 werkten ook niet.
Heb de drivers voor/van 8/8.1 gebruikt en die werd wel geslikt
De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel
Ik heb deze mobo ook maar dan met een 5930x,
Voor me koptelefoon gebruik ik een Xonar Essence STX deze werkt prima.
Ook de onboard geluidskaart werkt zonder problemen. Ik heb dan wel Windows 8.1 geïnstalleerd.
Ik heb ook de WIFI in de bios uitgezet, ik zie bij apparaat beheer bij onbekende apparaten een on installeerde netwerkmodule staan hmmz dit moet dan wel de WIFI module zijn....
Prestatie Index werkt ik haal een 8,1 totaal score (nog niet overgeclockt)
Ik heb wel een vraag voor jou, betreft het aansluiten van de voeding.
Heb je alle ATX Powerconnectors aangesloten,
EATX12V_2 + EATX12V_1 + EZ_PLUG
of heb je bepaalde connectors niet aangesloten?
Voor me koptelefoon gebruik ik een Xonar Essence STX deze werkt prima.
Ook de onboard geluidskaart werkt zonder problemen. Ik heb dan wel Windows 8.1 geïnstalleerd.
Ik heb ook de WIFI in de bios uitgezet, ik zie bij apparaat beheer bij onbekende apparaten een on installeerde netwerkmodule staan hmmz dit moet dan wel de WIFI module zijn....
Prestatie Index werkt ik haal een 8,1 totaal score (nog niet overgeclockt)
Ik heb wel een vraag voor jou, betreft het aansluiten van de voeding.
Heb je alle ATX Powerconnectors aangesloten,
EATX12V_2 + EATX12V_1 + EZ_PLUG
of heb je bepaalde connectors niet aangesloten?
Ik heb alle power connectoren aangesloten. In Windows 8.1 kan ik de prestatie index wel draaien. Ik denk het van de wifi een fout is in de bios en met een bios update wel opgelost zal worden. In Windows 8.1 werkt mijn xonar ook niet en kraakt de realtek een beetje net zoals in Windows 7. Met de standard Windows drivers kraakt de onboard audio niet zowel Windows 8.1 als Windows 7 het geval
[ Voor 15% gewijzigd door Egbert Jan op 06-10-2014 01:18 ]
Er is een nieuwe bios hopen dat die wat van de problemen oplost
Ik heb de nieuwe bios er op staan en de WIFI is nu ook uit te zetten in de bios
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2014 12:33 ]
Ik zal vanavond ook is proberen.
Vinden jullie ook dat de onboard geluidskaart een beetje zacht gaat? Ik moet me boxen veel verder open draaien dan met me Asus p6t ws pro..
Vinden jullie ook dat de onboard geluidskaart een beetje zacht gaat? Ik moet me boxen veel verder open draaien dan met me Asus p6t ws pro..
hier heb ik ook last van
kmichael schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 12:44:
Ik zal vanavond ook is proberen.
Hier kan nu de WIFI ook uit door de BIOS update.
Jammer dat het geluid zo zwak is, hopen op een update anders ga ik me externe wel gebruiken.
Jammer dat het geluid zo zwak is, hopen op een update anders ga ik me externe wel gebruiken.
Komst vast wel goed met dat geluid, Asus kennende hebben ze veel opstart problemen (is typisch hoe ik Asus ken vooral met een nieuw platform) en komt dat uiteindelijk allemaal wel goed.
Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850
Is kijken of ik er een melding van kan maken naar Asus toe, misschien helpt het mochten ze het niet weten..
Ik heb sinds een paar uur ook een Rampage V Extreme, geluid viel me ook erg tegen in het begin. Ik heb in de software de configuratie op 5.1 gezet en daarna de kamer correctie ingesteld. Dat tweede helpt bij mij perfect. Ipv de standaard 5 meter nu op 1 meter. Beetje met de equalizer en het klinkt nu al goed.
Asus G501
Thnx ik heb in kamer correctie de DB omhoog gegooid dat hielp al heel wat nu nog even met de EQ spelen
Nog een ander dingetje misschien is het windows 8.1 ik heb er net wel wat over gelezen maar ik kon niet zo snel iets vinden tussen USB 3.0 en USB 2.0
Ik 2 muizen draadloos en een gamingsmouse bedraad, als ik ze op een USB 3.0 poort heb aangesloten en ik ga een video kijken dan onderbreekt random binnen de 1 minuut de verbinding voor 0,5 seconden.
(Windows geeft hier geen geluidje of melding over).
Als ik ze in een USB 2.0 poort druk hebben beide muizen er geen last meer van.
Ik heb hier alleen last van als ik een video kijk bv youtube of mkv via VLCPlayer
Met gamen of IDLE heb ik geen problemen met USB 3.0 het is alleen met video's.
Mijn toetsenbord G19 zit op de zelfde poort en die blijft wel werken.
Zou iemand is dit is willen testen ?
Ik 2 muizen draadloos en een gamingsmouse bedraad, als ik ze op een USB 3.0 poort heb aangesloten en ik ga een video kijken dan onderbreekt random binnen de 1 minuut de verbinding voor 0,5 seconden.
Ik heb hier alleen last van als ik een video kijk bv youtube of mkv via VLCPlayer
[ Voor 6% gewijzigd door kmichael op 12-10-2014 18:50 ]
Hoe ze je de OC Socket aan. Dus de extra pinnen voor de processor
Ja precies het zelfde als ik een video met VLC player afspeel. Toevallig ook een G19 met daarin een Razer Ouroboros.kmichael schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 18:49:
Nog een ander dingetje misschien is het windows 8.1 ik heb er net wel wat over gelezen maar ik kon niet zo snel iets vinden tussen USB 3.0 en USB 2.0
Asus G501
Hmm hopen dat er een fix komt. Ik weet eigenlijk niet goed waar ik moet zijn bij asus om een probleem te melden 
Ik heb vandaag al een mail terug gekregen over dat het geluid zo zachtjes is (standaard):
Ik heb vandaag al een mail terug gekregen over dat het geluid zo zachtjes is (standaard):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| Geachte heer, Bedankt voor uw email. Per moederbord verschilt het nogal hoe ver u geluid moet hebben staan om een vergelijkbaar niveau te behalen. Dit komt omdat elk moederbord een andere geluids chip gebruikt en verschilt van kwaliteit. Natuurlijk zegt dit niets over goed of slecht geluid, dit is gewoon per moederbord anders. Ik hoop u hierbij voldoende te hebben geinformeerd. Kind regards/ vriendelijke groet, |
Ja aan de andere kant waarom zou je een usb 3.0 poort gebruiken terwijl een toetsenbord ook prima op 2.0 werkt. Zonde om een snellere poort op te offeren zeg maar.
Wat staat er bij jullie trouwens op dat 2 cijferig moederbord display als je in windows zit? Hier staat nu 40.
Volgens mij is dat niet helemaal goed, al werkt alles wel.
Wat staat er bij jullie trouwens op dat 2 cijferig moederbord display als je in windows zit? Hier staat nu 40.
Volgens mij is dat niet helemaal goed, al werkt alles wel.
Asus G501
Is dit op de asmedia usb 3.0 of op intel 3.0 poorten
@RemcoINC08:
Mijn Q_Code staat op AA (ik heb alles op standaard staan in de bios heb nog niks overgeclockt)
@Egbert Jan:
Uhm geen idee pagina 2-15 en dan van het plaatje rij 7 (de rij na USB2.0)
Mijn Q_Code staat op AA (ik heb alles op standaard staan in de bios heb nog niks overgeclockt)
@Egbert Jan:
Uhm geen idee pagina 2-15 en dan van het plaatje rij 7 (de rij na USB2.0)
Ik heb hem hier nu ook op AA staan, laag aan de instellingen van m'n geheugen die stonden nog niet goed.
Asus G501
Voor de genen die op de EKWB full cover waterblockwachten, ik heb even gemaild met EKWB ik kreeg super snel antwoord:
Currently waterblock for Asus Rampage V Extreme are under development and shall be ready for sales in 2 weeks.
Currently waterblock for Asus Rampage V Extreme are under development and shall be ready for sales in 2 weeks.
Ow das best snel al, ik heb ook Watercool gemaild wanneer hun ze klaar hebben, laat het wel weten hier.
Is er trouwens al een 2011-3 overclock topic?
edit_
Watercool heeft hun Heatkillers ook "soon" beschikbaar dus ook ik moet nog even wachten.
Is er trouwens al een 2011-3 overclock topic?
edit_
Watercool heeft hun Heatkillers ook "soon" beschikbaar dus ook ik moet nog even wachten.
[ Voor 24% gewijzigd door RemcoINC08 op 17-10-2014 20:21 ]
Asus G501
Ik zag op de site van asus dat alle andere x99 moederborden een bios update hebben gehad. Daar zat ook een wijziging bij voor de xonar ondersteuning. Ik hoop dat die wijziging ook op de rampage v extreme wordt toegepast, zodat ik mijn geluidskaart weer kan gebruiken
Ja ik zag ook al op de asus realbench site iemand met een Rampage V op bios 0802, en die kan ik ook niet vinden op de Asus site.
Asus G501
Zal binnen kort wel op de site van asus komen te staan. Ik heb hem als download gevonden. IS nog een beta versie. hier te downloaden http://forums.midlifegame...viewtopic.php?f=47&t=1279
RemcoINC08 schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 18:03:
Ja ik zag ook al op de asus realbench site iemand met een Rampage V op bios 0802, en die kan ik ook niet vinden op de Asus site.
[ Voor 32% gewijzigd door Egbert Jan op 26-10-2014 19:59 ]
De nieuwe bios is nu ook op de site te downloaden
Hebben jullie ook wel is, bij het opstarten van de PC dat deze blijft hangen op de ASUS ROG logo (Voordat die stippen rond gaan draaien)?
Soms moet ik wel 3x resetten voordat Windows doorstart...
Gelukkig heb ik er niet altijd last van maar toch wel een paar keer per week.
Windows 8.1 vanaf SSD (standaard opstarten met ROG Logo)
Samsung EVO 840 SSD 500 GB
Aangesloten op de bovenste SATA poort nummer 1
Hier heb ik last van met alle Bios versies (De laatste Bios heb ik nog niet geïnstalleerd)
Hier heb ik last van met alle Bios versies (De laatste Bios heb ik nog niet geïnstalleerd)
Dit problem heb ik ook wel eens met windows 8.1 en 250 gb ssd Samsung 840 pro. Mijn scherm blijft dan wel zwart. Ik heb het logo in de bios uit staan. Ook met bios 802 heb ik dit problem nog. Denk dat het nog wachten wordt op nieuwere bios versies . De rampage IV extreme had ik ook vanaf dag 1 en daar moetsen ook heel wat bios updates over heen om hem goed te laten werken. i
kmichael schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 11:56:
Hebben jullie ook wel is, bij het opstarten van de PC dat deze blijft hangen op de ASUS ROG logo (Voordat die stippen rond gaan draaien)?
ondersteund dit bord ook NVM Express
Pagina: 1