Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zondag; headlines van de week.

Pagina: 1
Acties:

• Arcticwolfx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-11 13:50
Op zaterdag en zondag is er altijd weinig nieuws en soms is er na 12 uur 's middags helemaal niets meer. Om iets meer publiciteit op zondag te vergaren, waarom niet een kleine leuke video die over de hoogtepunten van de week gaat?

Bij Tweakers werken een aantal leuke redacteuren die tevens als presentator altijd een goede indruk maken. Voor het green screen, even de hoogtepunten aanhalen, eventueel met een plaatje hier en daar ertussen en dan op zondag om 12 uur online zetten.

Of natuurlijk een geschreven samenvatting om te beginnen. Ik neem aan dat er toch een hoop mensen zijn die in het weekend terugbladeren op Tweakers om te zien wat er gebeurt is of wat er misschien gemist is gedurende de week.

Deze feature, in welke vorm dan ook, lijkt me een leuke aanvulling op de site en maakt ook van de vaak slappe zondag, iets speciaals.

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-11 12:58
+1! Een weekoverzicht lijkt mij ideaal. Ik mis vaak een hoop interessants.

Dit is overigens meer een redactioneel iets, dan een development iets, dus ik schop hem even die kant op :)

• Camulos
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-11 12:35

Camulos

Stampert

Goed idee! hopelijk wil de redactie dat gaan doen :)

Not just an innocent bystander

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:15
Leuk idee, maar de tijd ontbreekt ons gewoonweg om dit te doen. Dit kost een redacteur en video editor een dag werk en dat is het gewoonweg niet waard.

Het is niet een kwestie van 'even voor een groen scherm gaan staan'. Je moet content verzamelen, ombouwen tot een verhaaltje voor video, plaatjes erbij zoeken en het geheel nog in een logische volgorde zetten. Dan moet je het verhaal opnemen, vervolgens bewerken en dan exporteren. Dat laatste is het minste werk. :+

Dat doe je dan op vrijdag, waarmee je de hele zaterdag mist. Dus alles wat op zaterdag en zondagochtend bekend wordt, mis je volledig in je video. Hoe leuk het idee ook is, het kost twee mensen bijna een dag werk en het overzicht is niet compleet.

Volgens mij kun je het beter niet doen als je niet de Tweakers kwaliteit kan leveren die mensen van ons verwachten. Wat niet wil zeggen dat we niet iets zouden willen doen in het weekend. Items zoals de Gathering of the Tweaker komen niet voor niets op zondag online. :)

[ Voor 7% gewijzigd door zeef op 05-10-2014 13:24 ]

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:46

beany

Meeheheheheh

Hoeft ook niet een video te zijn, kan ook een stuk tekst zijn waarin de bijzonderheden van de afgelopen week even doorgelopen worden. Wellicht een korte vooruit blik op de komende week(release dates games, beurzen, aankondigingen, etc)

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:15
Ook dat kost tijd. We hebben het laatst gehad over iets dergelijks en het zijn echt leuke ideeën. Denk daarbij niet alleen aan de upcomming of relaps maar bijvoorbeeld ook aan een "Wat haalde deze week niet de FP" roundup. Maar we redden dat gewoonweg niet zonder te moeten inleveren op de corebusiness van nieuws en reviews. En die vinden we -met alle respect- belangrijker dan een leuke recap of vooruitblik.

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-11 13:29

Benjamin-

CrazyGunner#2385

En als je nou bepaalde reviews in het weekend op de site zet?

Neem bijvoorbeeld de TV review die ook bovenaan staat, waar je bij de nieuwste telefoons bijvoorbeeld zsm de review op de site wilt hebben, is een paar dagen later bij een TV niet zo'n probleem. Op die manier heb je toch extra content, die misschien ook wel beter tot zijn recht komt in het weekend, juist omdat mensen thuis zijn, de tijd er voor nemen en ook echt de video review kunnen kijken, ipv snel door de conclusies razen terwijl ze op het werk zitten.

Zelfde geldt voor de 2 camera reviews van een paar weken terug, op woensdag en donderdag op de site, camera's zijn juist van die producten die perfect passen in het weekend, en dan 1 op de zaterdag, ander op de zondag? Enige wat dan moet worden gedaan is even op submitten drukken. :)

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Pagina: 1