Harman kardon soundsticks II verbinden met xbox one(S/pdif)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255936

Topicstarter
Hallo allemaal!

Geen idee of ik hier goed zit of dat ik dit topic moet openen in de game afdeling, maar vond dit toch net iets passender :)

Ik heb vorige week mn Xbox One binnen gekregen, en wilde dezelfde setup gaan gebruiken als ik had voor mn 360. Daar kon ik mn soundsticks met een converter aansluiten op de rode en gele component kabels, terwijl video over hdmi ging.

Mn Xbox one heeft echter een S/pdif aansluiting. Geen probleem dacht ik! Even een een 3.5mm naar toslink kabeltje besteld, net binnen gekregen en aangesloten. Tot mn grote verbazing komt er alsnog geen geluid uit. Ik heb weer wat verder gegoogled(en geprobeerd verder te kijken dan alleen xbox gerelateerde topics, maar alle analoge naar digitale audio topics), en ik ben nog niet heel veel wijzer geworden.

De huidige setup is dus xbox --> Hdmi --> tv en xbox --> toslink --> 3.5mm aansluiting --> soundsticks.

Wat doe ik hier fout? Ik ben niet echt een expert op het gebied van geluid, dus sorry als ik belangrijke details mis! :)

Alvast heel erg bedankt voor de hulp!

mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Toslink naar 3,5mm kan niet zomaar. Dan wil je feitelijk een digital signaal omzetten naar een analoog signaal, hiervoor moet je volgens mijn een DAC (digital analoog converter) gebruiken.

Heb je geen koptelefoonaansluiting op je tv zitten, dan doe je hier de soundsticks in.

[ Voor 19% gewijzigd door Lip op 04-10-2014 13:18 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de snelle response!

Dat wist ik dus inderdaad niet over verschillende types audio :P

Ook mn TV heeft alleen hdmi aansluitingen, en een s/pdif aansluting. Verder een op een 3.5mm aansluiting lijkende poort maar er staat "audio in" bij, dus dat gaat hem ofc niet worden!

Op zoek naar een DAC dus! http://www.receiverstore....3645-dac/cyp-au-d3-h.html ziet er ideaal uit, maar kijken hoe budget we het kunnen maken. Weer wat geleerd vandaag :)

Bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Heb je geen koptelefoon aan de linker of rechter zijkant zitten? Straks geef je geld uit terwijl dat helemaal niet nodig is! type merk tv?

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb een LG 42PT353(plasma)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02 08:12

Read

Join The Résistance

Volgens mij zit er onder de hdmi 3 aansluiting een koptelefoon aansluiting.
Zoniet kun je ook een scart kabel naar audio uit op de tv aansluiten.

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Even snel een foto gemaakt van de achterkant en zijkant van mn TV, volgens mij is er echt niet zo heel veel audio out te vinden(maar again, ik heb hier niet zo heel veel verstand van :/ )

achterkant

En de zijkant:

zijkant

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 255936 op 04-10-2014 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read

Read

Join The Résistance

Is die aan de zijkant zit geen audio uit?

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat lijkt zo, maar er staat niet bij of ze out of in zijn. Als het zo is, dan moet ik even een componenten kabeltje bestellen. Heb al een 3.5mm naar componentenaansluiting(of heten die dingen nou tulpkabels? :P). De vraag is dan nog wel of de setup dan wel werkt.. De TV die via hdmi alles binnenkrijgt en dan dan doorstuurt?

Nog een edit:

Is scart altijd 2 way? dan kan ik ook een scart --> component converter pakken die ik heb liggen en daar alleen de audio kabels in prikken(als dat zo werkt).

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 255936 op 04-10-2014 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read

Read

Join The Résistance

Als het een audio uit is dan moet alles wel werken lijkt me alleen zal je vermoedelijk je volume met de soundsticks moeten regelen het zal dan niet via de afstandsbediening gaan.

Meestal is een scart 2 way op de tv moet je gewoon effe proberen ligt een beetje aan welke pennen de audio uit zit.
Oja en in het menu moet je dan misschien ook een beetje kloten zodat de poort actief word.
Hier een een schema van de pin bezetting van scart :
http://www.vego.nl/kabels/scart-info/scart-info.htm

[ Voor 50% gewijzigd door Read op 04-10-2014 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Scart lijkt 2 way te zijn(het incoontje onder de scart heeft ook een pijltje naar binnen en buiten), en dus de goedkoopste manier om mn tv te verbinden neem ik aan :) De soundsticks moest ik overigens al handmatig bedienen, mn 360 deed daar niets mee :P

http://www.allekabels.nl/tulp-kabel/9/1557/tulp-kabel.html

http://www.allekabels.nl/...MWj7YCAk8ECFY_ItAod9AoAjA

Die combo lijkt me OK? Hopen dat ik al die andere kabel die ik al had besteld en niet werkt mag returnen haha :P oh well, all part of the learning process he, deze fout maak ik niet meer iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read

Read

Join The Résistance

Yup die combo moet wel werken.
Maar wat staat er nu onder die tulp stekkers onder hdmi 2 aan de zijkant als daar out staat ben je geen scart nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
AV in 3 helemaal onderaan helaas :/

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 255936 op 04-10-2014 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read

Read

Join The Résistance

Dan zal je het moeten doen met de scart naar tulp voor de goedkoopste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Even een update hier :)

Net de scart + tulp set binnengekregen! Werkt helaas niet.. Even met LG support gechat en nu blijkt dat sound output via scart niet werkt als het geluid via een hdmi-kabel binnenkomt. Shit! Is mij ook verteld dat er niet echt een andere oplossing gaat zijn ook, dus ga of een versterker moeten kopen, of een nieuwe TV met een headphone out.. Wordt vervolgd dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Anoniem: 255936 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 17:36:
Even een update hier :)

Net de scart + tulp set binnengekregen! Werkt helaas niet.. Even met LG support gechat en nu blijkt dat sound output via scart niet werkt als het geluid via een hdmi-kabel binnenkomt.
Dat vermoeden had ik stiekem wel (HDCP beveiliging). Kan je nog wel even kijken of het werkt met de analoge tv aansluiting als je die hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read

Read

Join The Résistance

Jammer dat het niet wil zo zie je maar er is een boel standaard, maar ook een boel niet.
Misschien is het nu idd tijd voor een upgrade naar een full hd tv om het onderste uit je xbox one te halen kwa beeld die LG is HD ready toch.
Alhoewel ik dan eerder zal gaan voor een andere optie een versterker met nieuwe boxen en hdmi in of zoals je al eerder opperde een DAC die het geluid vanuit spif naar analoog omvormt.

@Lip ik had het eerlijk gezegd niet verwacht omdat scart analoog is en dacht dat omdat mijn TV en die van mijn schoonouders (ik een philips TV en mijn schoonouders een sony ) gewoon via de scart wel geluid doorgeeft het bij andere tv's ook zo was.
Andere analoge uitgangen heeft hij niet op de tv zitten het zijn of ingangen of digitale uitgangen.

[ Voor 7% gewijzigd door Read op 07-10-2014 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-03 19:32

Mikayu

.srt

Het goedkoopste is een toslink > 2x rca converter van ongeveer 3 tientjes
Sommige hebben ook een jack out in plaats van tulp

Overigens verbaast mij het juist wel dat er geen audio uit de scart komt. Het is idd een hdcp probleem, maar menig tv met headphone out doet het wel en zo heel spannend is dat niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read

Read

Join The Résistance

Mikayu schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 23:28:
Het goedkoopste is een toslink > 2x rca converter van ongeveer 3 tientjes
Sommige hebben ook een jack out in plaats van tulp

Overigens verbaast mij het juist wel dat er geen audio uit de scart komt. Het is idd een hdcp probleem, maar menig tv met headphone out doet het wel en zo heel spannend is dat niet
Zoiets bedoel je ?
http://www.conrad.nl/nl/1...Vj2-xoCXLfw_wcB&WT.srch=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-03 19:32

Mikayu

.srt

Cool. Die is stukken uitgebreider dan die ik in gedachten had; https://www.kabeltje.com/...h-en-coaxiaal-naar-2x-rca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read

Read

Join The Résistance

En goedkoper dan een nieuwe tv of versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hm, zoiets ziet er inderdaad goed uit! Overigens wordt het trouwens ook nog is tijd om langzaam te gaan kijken naar een Full HD TV ja!
Maar zo'n DAC is waarschijnlijk om mee te beginnen al een goed idee, voordat ik weer hetzelfde probleem zou hebben met een andere TV. Heel erg bedankt voor de hulp allemaal! :)
Pagina: 1