Game/ Dev pc

Pagina: 1
Acties:

• Lucien Shepherd
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-03 23:16
Hallo tweakers,

ik wil graag een gamepc maken waarmee ik alle decente games een beetje redelijk hoog op kan spelen,
gezien ik nog een SSD heb en eem 2 TB schijf heb hoef ik dat niet aan te schaffen

dit zijn de onderdelen die ik al een beetje heb uitgezocht:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 199,86€ 199,86
1MSI Z97M GAMING€ 131,50€ 131,50
1MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB€ 252,99€ 252,99
1Aerocool DS Cube White/Black Windowed€ 72,20€ 72,20
1Corsair Hydro H55€ 55,95€ 55,95
2Corsair Vengeance CMZ8GX3M1A1600C10€ 74,48€ 148,96
1Corsair CS750M€ 89,90€ 89,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 951,36

Q: Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma\'s wil je gebruiken)?
A: Gamen, en wat Dev shit (programmeren voor school enzo)

Q: Wat mag het systeem gaan kosten?
A: maximaal 1000 Euro

Q: Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
A: Ja, 1x kingston SSdnow v300 en een 2TB Seagate ST2000DL003-9VT166

Q:Wat denk je allemaal nodig te hebben?
A: het lijstje hier boven

Q:Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
A: ik wil binnenkort upgraden naar 3 monitoren dus een videokaart die dat ondersteund zou fijn zijn, amd blijkt zonder Crossfire het te kunnen dus vandaar de Radeon 280X
wensen

Alvast heel erg bedankt.

[ Voor 3% gewijzigd door Lucien Shepherd op 04-10-2014 13:18 ]

Who`s afraid of a little thunder?

• timal
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-11-2025

timal

hey

Ten eerste zou je jezelf af moeten vragen of je wilt gaan overklokken. Het kost al snel zo'n 70 euro meer en in games ga je het verschil echt niet merken.
Ten tweede zou ik gewoon gaan voor een luchtkoeler, goedkoper en niet eens heel veel minder qua prestaties. Neem deze bijvoorbeeld.
Denk je verder echt 16GB RAM te gaan gebruiken? Voor gamen heb je aan 8GB voldoende. Mocht het later alsnog te weinig blijken, kan je er gewoon 8GB bijzetten. Dit geheugen is even goed en goedkoper, daarbij komt dat je geen beroerde koelvinnen erop hebt zitten waardoor het met een grote koeler soms lastig wordt.
Tot slot is je voeding vrij duur en ik weet niet hoe goed hij is, 500Watt is al meer dan genoeg. Ik zou deze nemen.

Met het geld dat je overhoudt zou je naar een betere grafische kaart kunnen kijken. Momenteel is de GTX970 erg goed qua prestaties en ook nog eens bijzonder zuinig.
Kijk er maar eens naar.

Succes!

• Lucien Shepherd
timal schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 17:40:
Ten eerste zou je jezelf af moeten vragen of je wilt gaan overklokken. Het kost al snel zo'n 70 euro meer en in games ga je het verschil echt niet merken.
Ten tweede zou ik gewoon gaan voor een luchtkoeler, goedkoper en niet eens heel veel minder qua prestaties. Neem deze bijvoorbeeld.
Denk je verder echt 16GB RAM te gaan gebruiken? Voor gamen heb je aan 8GB voldoende. Mocht het later alsnog te weinig blijken, kan je er gewoon 8GB bijzetten. Dit geheugen is even goed en goedkoper, daarbij komt dat je geen beroerde koelvinnen erop hebt zitten waardoor het met een grote koeler soms lastig wordt.
Tot slot is je voeding vrij duur en ik weet niet hoe goed hij is, 500Watt is al meer dan genoeg. Ik zou deze nemen.

Met het geld dat je overhoudt zou je naar een betere grafische kaart kunnen kijken. Momenteel is de GTX970 erg goed qua prestaties en ook nog eens bijzonder zuinig.
Kijk er maar eens naar.

Succes!
Hi timal,

bedankt voor de tip!
overclokken is iets wat ik dit jaar nog wil doen, in mijn oude systeem heb ik ook 8 GB inzitten, toch merk ik vooral met minecraft servers dat hoe meer hoe beter (gezien ik ze helemaal vol douw met plugins en such) ook garrys mod leide er onder. dus vandaar die 16 GB. dit geheugen raden mijn ICT leraar dus daarom koos ik ik dit geheugen bankje (en gezien hij van de Ram support lijst af kwam van dit moederbord.
de GTX970 ondersteund die 3 monitoren? op zich best een mooie videokaart :)

• timal
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-11-2025

timal

hey

Ja, hij ondersteunt zelfs 4 monitoren (bron). Let dan wel even op je aansluitingen, bij meer dan twee monitoren heb je sowieso DisplayPort nodig (is trouwens ook zo bij die AMD-kaart).

[ Voor 1% gewijzigd door timal op 04-10-2014 18:39 . Reden: Volgens onderstaande reactie niet nodig ]

• jorisderoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-03 13:23
Wil je echt gaan gamen met de 3 monitor setup of is het alleen voor productiviteit? Met gamen ga je waarschijnlijk niet genoeg hebben aan 1 videokaart. Kijk ook goed naar het videogeheugen. 3 GB is denk ik wel het minimum voor 3 schermen gamen.
En met AMD kan je tegenwoordig alles aansluiten via hdmi en DVI. Geen Display port meer nodig voor 3 monitor

Mijn PC

• Lucien Shepherd
jorisderoo schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 18:35:
Wil je echt gaan gamen met de 3 monitor setup of is het alleen voor productiviteit? Met gamen ga je waarschijnlijk niet genoeg hebben aan 1 videokaart. Kijk ook goed naar het videogeheugen. 3 GB is denk ik wel het minimum voor 3 schermen gamen.
En met AMD kan je tegenwoordig alles aansluiten via hdmi en DVI. Geen Display port meer nodig voor 3 monitor
het is voor de productiviteit, ik doe veel schoolwerk en op 2 monitoren word het soms wat krap, ik kan nog een scherm scoren ergens maar dat gaat niet met een video kaart die max 2 schermen ondersteunt. goed om te weten dat zonder display poort kan :D
timal schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 18:32:
Ja, hij ondersteunt zelfs 4 monitoren (bron). Let dan wel even op je aansluitingen, bij meer dan twee monitoren heb je sowieso DisplayPort nodig (is trouwens ook zo bij die AMD-kaart).
oke, dan is de GTX970 ook nog een optie!
en dan houd ik rekening met de display poorten ;)

• jorisderoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-03 13:23
dan zou een 280x prima moeten werken voor wat jij nodig hebt. Ik weet niet of je op de gtx970 zomaar 3 schermen kan aansluiten, mogelijk heb je een displayport adapter nodig (kost ongeveer 30 euro, maar toch).

Mijn PC

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:52

Thomg

Aww yiss

Toch nog even terug naar de voeding, is modulariteit belangrijk?
Is verbruik zelf ook belangrijk?

• Lucien Shepherd
het verbruik is het probleem niet zo. modulair vind ik handig omdat ik een zo klein mogelijke build wil.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

• Lucien Shepherd
is 550W niet wat weinig, kreeg veel te horen dat ik richting de 650W+ moest gaan.
aangezien AMD radeon videokaarten aanzienlijk veel gebruiken

• Thomg

Thomg

Aww yiss

CyberUmbreon schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 01:54:
is 550W niet wat weinig, kreeg veel te horen dat ik richting de 650W+ moest gaan.
aangezien AMD radeon videokaarten aanzienlijk veel gebruiken
Kort antwoord?
Nee.
Lang antwoord?
Zit wel halfgebakken waarheid in, maar dat slaat meer op de 780 Vs 290 en de 970/980 vs AMD.

http://www.techpowerup.co..._280X_Gaming_6_GB/22.html

• Lucien Shepherd
Thomg schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 02:47:
[...]

Kort antwoord?
Nee.
Lang antwoord?
Zit wel halfgebakken waarheid in, maar dat slaat meer op de 780 Vs 290 en de 970/980 vs AMD.

http://www.techpowerup.co..._280X_Gaming_6_GB/22.html
oke, dan word het even kijken naar een minder zware voeding.
ik zie dat u seasonic(pricewatch: Seasonic M12II Evo 520W) heeft aangeraden. :)
toevallig iemand ervaring met die voeding? :?

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

De M12ii is een prima voeding, volgens mij de enige goede modulaire Bronze voeding. Is de modulaire variajt van de Seasonic S12ii en XFX TS 550W Bronze, en dat zijn één van de beste Bronze voedingen,

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Pagina: 1