Naar aanleiding van een update van een oude foon van me ga ik toch maar een topic maken, omdat ik aardig wat heb lopen prutsen op zoek naar een oplossing. De telefoon laadt niet meer op dus ik ga geen risico meer nemen dat het echt misgaat omdat er te weinig stroom in zit. Dan wil de telefoon niet flashen las ik elders.
Deze HTC One X draaide om CM 10.1 en er was een update naar 10.2. If it ain't broken, don't fix it. Uiteraard te laat! Het leek me wel wat toe te voegen.
De situatie:
- ik kwam van CM 10.1 af. Drukte op update met volle accu. Hij hengelde 10.2.1 (laatste stable) binnen (staat in cmupdater-map).
- rebootte. Enter the bootloop.
- CM 10.1 staat niet op de device.
Met deze post haalde ik fastboot en de boot.img binnen. Die heb ik apart gezet in een mapje.
- Het hele toestel is gewiped vanuit recovery, zowel cache als data.
- Met fastboot herkent hij het toestel (HM met hoop nummers).
- Fastboot cache clearing lukte prima.
- Erna de 10.2.1-update opnieuw geprobeerd te installeren.
- Het flashen van de boot.img erna ook met fastboot flash boot boot.img ging ook prima (denk ik. het duurde 1-1.5 seconden).
- Maar hij blijft vastzitten in een bootloop.
- De opslag is dus niet bereikbaar om een andere CM-versie terug te plaatsen, via Windows.
- het toestel laadt niet meer en zit in een bootloop zonder dat ik weet hoeveel stroom er nog in zit.
Kan iemand me echt duidelijk vertellen wat ik kan doen om in ieder geval naar een stabiele versie terug te gaan?
Deze HTC One X draaide om CM 10.1 en er was een update naar 10.2. If it ain't broken, don't fix it. Uiteraard te laat! Het leek me wel wat toe te voegen.
De situatie:
- ik kwam van CM 10.1 af. Drukte op update met volle accu. Hij hengelde 10.2.1 (laatste stable) binnen (staat in cmupdater-map).
- rebootte. Enter the bootloop.
- CM 10.1 staat niet op de device.
Met deze post haalde ik fastboot en de boot.img binnen. Die heb ik apart gezet in een mapje.
- Het hele toestel is gewiped vanuit recovery, zowel cache als data.
- Met fastboot herkent hij het toestel (HM met hoop nummers).
- Fastboot cache clearing lukte prima.
- Erna de 10.2.1-update opnieuw geprobeerd te installeren.
- Het flashen van de boot.img erna ook met fastboot flash boot boot.img ging ook prima (denk ik. het duurde 1-1.5 seconden).
- Maar hij blijft vastzitten in een bootloop.
- De opslag is dus niet bereikbaar om een andere CM-versie terug te plaatsen, via Windows.
- het toestel laadt niet meer en zit in een bootloop zonder dat ik weet hoeveel stroom er nog in zit.
Kan iemand me echt duidelijk vertellen wat ik kan doen om in ieder geval naar een stabiele versie terug te gaan?
Als je dit leest, heb je teveel tijd.