2x 230W .... voor dit ? Tja sorry toch een vraag..

Pagina: 1
Acties:
  • 87 views sinds 30-01-2008

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 15:07
Ik heb morgen een MSI K7T turbo, 900mhz Duron, 8gb (jaja :( ) HD, floppy, 12x40x AopenDVD speler, Soundblaster Live!, TV kaart, Netwerk kaart, Geforce2mx-400 64mb (starforce826 van msi) en een tape streamer en dan ook nog 2x12volt 8cm fan en 1x5 volt fannetje.

Nu zou ik graag willen weten ofdat dit gaat werken met een 230 watt voeding.. en zo niet, kan ik er dan gewoon een 2e voeding BIJ zetten om bijvoorbeeld de DVD,HD,FLOPPY en tape van stroom te voorzien zodat de andere alleen de fans, mobo+proc heeft ?

DANKE !!

Verwijderd

Merkvoeding of naamloze shit, maakt volgens mij wel wat uit.

• Tasma
van de Fao Fao corporation ( :? ) , hij is 235 WATT
meer staat er niet op..

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:08
Zou zeggen probeer het gewoon.

• Tasma
ga ik ook doen, maar een 2e voeding is dus niet link of wat dan ook ?

Verwijderd

...als je het in je kast kwijt kan.

Verwijderd

Dit gaat volges mij niet werken... is toch best wel een redelijk volle kast met dingen die behoorlijk wat stroom lusten (duron, Geforce) Het zal waarschijnlijk nog wel werken, maar instabiel worden bij het zwaardere werk...

En ik denk dat je inderdaad wel een andere voeding kunt gebruiken om de randapparatuur van stroom te voorzien, maar ik heb niet veel verstand van stroom. Ik kan me voorstellen dat je toch wat verkeerde spanningen krijgt als een voeding alleen maar 12v stroom hoeft te leveren... Maar, waarom zet je er niet ff een nieuwe PSU in? Zo duur zijn die dingen niet, en dan ben je in 1x klaar zonder gedoe met twee voedingen...

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:30
Je kunt natuurlijk niet zomaar een 2e voeding aansluiten. Heeft nix met gevaarlijk of niet te maken. Je hebt gewoon de aansluitmogelijkheden niet. Die mogelijkheid zit wel in sommige servers (redundant voedingen) waar als de ene voeding uitvalt de andere het overneemt. Ik denk trouwens dat die 235 watt het wel gaat redden, maar mocht dat niet het geval zijn, koop dan gewoon een losse 300 watt voeding voor 50 piek ofzo. succes

• Tasma
mooi zo, dus ik mol niets door een 2e voeding te gebruiken. Mooi doe ik dat. ;)
Ruimte.. nee maar vind wel een manier. Misschien me tape streamer eruit slopen en dan in 2 bays de 2e voeding plaatsen dan een blowhole naar voren en klaar :) past er alleen niets meer bij .. MIDI tower he :(
Of erbovenop.. mm Tips iemand ?

• Tasma
Op dinsdag 12 juni 2001 16:35 schreef blissard het volgende:
Ik denk trouwens dat die 235 watt het wel gaat redden, maar mocht dat niet het geval zijn, koop dan gewoon een losse 300 watt voeding voor 50 piek ofzo. succes
ja maar ik ben ene tweaker die van elke gulden 2 gulden wil maken.. Enne ben niet zo rijk maar heb wel meerdere voedingkjes hier liggen.. :)

Verwijderd

DAn verkoop je toch wat voedingen en haal je 1 zware 350 watt ofzo...maar die 230 redt het wel als het kwaliteitje is, je systeem kan anders soms hele rare dingen doen die je niet aan je voeding zo wijten (heb het zelf gehad)

Verwijderd

Je kunt natuurlijk niet zomaar een 2e voeding aansluiten. Heeft nix met gevaarlijk of niet te maken. Je hebt gewoon de aansluitmogelijkheden niet.
why not :?
Je kan toch prima die 12 volt voedingsstekkertjes gebruiken voor de DVD, HD en floppydrive?

Verwijderd

"Gewoon" investeren in een _goede_ 300 Watt voeding. Dit onderdeel wordt vaak op de achtergrond gezet maar deze kan juist het verschil maken tussen stabiel en instabiel. Als je een voeding wilt die 100% goed is, neem dan de 300 Watt > van Antec...

Check: http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1128&p=16

• Tasma
Op dinsdag 12 juni 2001 16:41 schreef Pauwau het volgende:
DAn verkoop je toch wat voedingen en haal je 1 zware 350 watt ofzo...maar die 230 redt het wel als het kwaliteitje is, je systeem kan anders soms hele rare dingen doen die je niet aan je voeding zo wijten (heb het zelf gehad)
Mm goed idee... nog een 230W voeding nodig ? of 2 :)

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Je kunt natuurlijk niet zomaar een 2e voeding aansluiten. Heeft nix met gevaarlijk of niet te maken. Je hebt gewoon de aansluitmogelijkheden niet.
je weet toch niet wat voor een kast hij heeft, misschien past ut wel. of hij plakt hem er wel ergens in/op/naast/tegen ofzo. Je bent tweaker of niet.
koop dan gewoon een losse 300 watt voeding voor 50 piek ofzo. succes
50 piek? 50 euro zal je bedoelen. 300 watt voedingen zijn duur!

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• Tasma
en daarom wil ik er dus geen kopen :| maar 2e voeding.. denk dat het wel moet lukken.

• Tasma
maar geeft dat geen problemen ?
Voltage van 2e voeding --> IDE vanaf IDE singaal naar mobo (die op 1e voeding zit) dan zou deze 1e voeding toch meer spanning terug krijgen dan dat hij afgeeft ? Via de IDE kabels dus..

• Tasma
mensen kom op ? Iemand moet dit toch al gedaan hebben ?

Mobo+proc kunnen elk moment komen, na 2 1/2 week wachten (EURO*C :(:(:( 2 weken wachten en toen geld terug ge-eist) enne ik wil niet me plank meteen opblazen...

Verwijderd

Op woensdag 13 juni 2001 11:52 schreef Tasma het volgende:
mensen kom op ? Iemand moet dit toch al gedaan hebben ?
Ik kwam toevallig gisteravond nog een draadje tegen waar inderdaad iemand een aparte voeding gebruikte voor de hd, cd-romspeler enzo, dus het kan wel degelijk!
Ik kan helaas het draadje niet meer vinden :'(
maar je kan er in elk geval wel vanuit gaan dat het zonder risico kan!

• Diamon
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

Ik heb hier 2 kasten staan, beide zijn Bigtowers.
Had ruimte gebrek, en in mijn oude kast zat een 235 voeding en te weinig stekkers.
Heb nu 2 nieuwe kasten gekocht (300W, 6x5,25 2x3,5), de hd's (3 stuks) zijn verdeeld, en de Cd-rom, Brander, DVD, Tapestreamer hebben zo alle ruimte.
De brander kon zijn warmte slecht kwijt, de DVD speler werd nogal warm tijdens DVD kijken.

Heb 1 voeding aangesloten (standard manier) op het MoBo.
Bij de andere voeding zit een schakelaar op de Grijze en Groene draad.
Ik heb nog geen tijd gehad, omdeze door te schakelen aan de andere voeding.
Wanneer ik de PC aan wil zetten, zet ik eerst de andere voeding aan dmv de schakelaar en dan druk ik pas op de Power knop.

Dit geheel werkt prima, en heb nergens problemen mee.
Gezien ik nog wat toetsen moet maken, heb ik nog geen tijd gehad om dit geheel netjes af te werken.
Er hangen 2 HD koelers in, en de 3-de komt nog.
Verder komen er nog case koelers in, maar daarvoor heb ik eerst meer tijd voor nodig.

O'ja, er komen strax nog 2 LCD's en een HD VU meter in te hangen.

De kleuren codering hoeven niet overeen te komen met die voeding van jou.

/edit/

Ben effe creative geweest.

Afbeeldingslocatie: http://212.120.121.84/diamon/Tweakersmeuk/ATX%20Power%20stekker.jpg
Deze 2 moet je verbinden, en dan gaat je ATX voeding aan.
Je kunt ze dus ook verbinden met de andere voeding.
Je hebt de stekker van de voeding in je hand, als je dit plaatje bekijkt.
/edit/

And The Only One

Verwijderd

Op dinsdag 12 juni 2001 16:53 schreef bombadil het volgende:

50 piek? 50 euro zal je bedoelen. 300 watt voedingen zijn duur!
ik had voor 70 piek een 300 watt voeding + midi tower is nog een mooie kast ook, wit met groen

Verwijderd

Op dinsdag 12 juni 2001 16:30 schreef a_casema_user_at_work het volgende:
can casema be used??

Verwijderd

Op woensdag 13 juni 2001 14:11 schreef Diamon het volgende:
Heb 1 voeding aangesloten (standard manier) op het MoBo.
Bij de andere voeding zit een schakelaar op de Grijze en Groene draad.
Ik heb nog geen tijd gehad, omdeze door te schakelen aan de andere voeding.
Wanneer ik de PC aan wil zetten, zet ik eerst de andere voeding aan dmv de schakelaar en dan druk ik pas op de Power knop.
Eindelijk iemand met een zinnig antwoord. Je moet idd de voeding laten weten dat ie "op een moederbord" hangt. Anders zal je voeding nooit werken. Dit doe je dus op de wijze die mijn voorgangen al gemeld heeft. Succes ermee!

B.t.w. je voeding zal niet asymetrisch belast gaan worden omdat de -5 volt bijna geen vermogen hoeft te leveren in een volledig systeem. +5 en +12 zullen niet over hun nek gaan of zo.

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
ik heb iets minder in me pc dan jij hebt maar ik gebruik een 200 watt en dat werkt goed

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
oeps, sorry voor het omhooghalen.

Verwijderd

Je hoeft helemaal geen ATX voeding te gebruiken als 2e voeding, voor je randapperatuur kun je gewoon een AT voeding nemen, die zijn nog goedkoper.
Ik zou de voedingen of aarden, en ff een link trekken tussen een zwart draadje uit voeding 1 (de massa dus) en een zwart draaje uit voeding 2.

• Diamon
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

Euhmmmmm, een AT en een ATX samen gebruiken, dat zal lekker werken.
Moet je eerst de AT aanzetten, en dan de ATX pas.
Gewoon nog een ATX regelen, en de grijze en de groene draad verbinden, dan wordt de ATX wakker.
Je kunt dus deze 2 draden ook verbinden op de huidigfe voeding, dan gaan ze beide gelijk aan.
Dit is wel zo makkelijk.

Sorrie, ik had een mooi plaatje online staan, alleen deze doet het niet.

And The Only One

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:40

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 18 augustus 2001 12:02 schreef Clithopias het volgende:
oeps, sorry voor het omhooghalen.
Kan gebeuren ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.