Topic-link redirect na merge

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Volgens mij al eens eerder gevraagd, maar kon het niet zo gauw terugvinden.

Wanneer je een directe link naar een topic hebt, bijv. Zeer hoge invoerkosten bij TNT Express , en dat topic wordt gemerged met een ander, dan werkt die link niet meer. Heb je echter een directe link naar een bericht in dat topic, dan blijft die link wél werken.

Zojuist kreeg ik bij genoemde topic na een F5 ineens
Niet gevonden

Dit topic ( 1607564 ) bestaat niet
(interne identificatie: topic::get_topicdata::no_topic_found)
te zien. Toen ben ik maar gelijk naar topics gaan zoeken over een vergelijkbaar onderwerp, aangezien de inhoud van 't gemergde topic niet naar voren kwam in de zoekmachine, om bij [Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2 uit te komen en daar staat inderdaad de inhoud van dat topic: Jantje88 in "[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2"

Is het op de een of andere manier mogelijk de topic-link van voor het mergen automatisch naar de startpost te laten linken bij een merge? Of op zijn minst een melding te geven dat deze gemerged is?

Vind het namelijk wel lastig als dit gebeurt, geen redirect, geen melding wat er met dat topic is gebeurd (behalve dat ie niet meer bestaat dan).

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:31

MueR

Admin Devschuur & Discord

is niet lief

Dat is nogal lastig denk ik, aangezien het oude topic niet meer bestaat op het moment van mergen. Dan zou je bij moeten gaan houden welk topic gemerged is met welk topic en vervolgens redirecten. Dat is wel te doen, maar of de kosten opwegen tegen een incidenteel "probleem" zoals je nu beschrijft, daar ga ik niet over.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Waarschijnlijk denk ik te simpel, maar kun je bij het uitvoeren van een merge niet eerst de link van het oorspronkelijke topic in een tijdelijke variabele zetten (zodat de link bewaart blijft) en dan als de merge klaar is de link uit die tijdelijke variabele halen en dan de redirect aanmaken naar de startpost? De links van de startpost en alle andere berichten in dat topic blijven namelijk gewoon werken, dus die gaan niet verloren.

[ Voor 19% gewijzigd door Raven op 06-10-2014 17:29 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-10 22:15

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik denk ook even simpel mee. Een extra kolom in de database voor topics met het ID voor het topic waarnaar gemerged is. Je hebt dan dus kolommen topicID en mergeID, waarbij topicID blijft bestaan, om vervolgens het mergeID te gebruiken om de gebruiker het topic te geven waar de berichten heen zijn gegaan. Standaard is mergeID NULL. Je zou 't ook andersom kunnen zetten door in mergID te gaan zoeken waar 't topic is gebleven in geval deze niet meer bestaat (dus topicID bevat ID van gemerged topic, mergeID het oorspronkelijke ID) om 't zoeken iets efficiënter te maken (je hoeft niet constant te kijken of er een mergeID aanwezig is om te redirecten).

Enige nadeel wat hier aan zit, zo even snel denkend, is als je een topic merged, dan het topic waarmee is gemergd gaat mergen met een ander. Zo zou je een hele ketting kunnen creëren waardoor performance erg achteruit kan gaan, of het onnodig complex maakt. Echter is 't iets wat niet vaak voor komt (toch?).

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:17

crisp

Devver

Pixelated

Technisch is er wel een mouw aan te passen, temeer daar wij toch geen 'hard delete' doen van topics en de mogelijkheid hebben om extra meta-data bij een topic op te slaan. Kost waarschijnlijk een paar uurtjes.

Ik maak wel een ticket aan en dan is het aan ons productteam om te bepalen of ze het belangrijk genoeg vinden :)

Intentionally left blank